Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hato DKC400Y po podłączeniu nie rusza, ciągle świeci dioda.

Dan-Tom 05 Lip 2012 00:41 16929 60
  • #31
    dommarc
    Poziom 10  
    Witam,

    mam pytanie odnośnie tego napędu do Stan-Lab
    czy na zasilaniu emitera IR napięcie jest podawane cały czas ?
    czy krańcówki magnetyczne działają niezależnie od fotokomórek ?

    Wyjaśnię skąd moje pytanie. Napęd taki pracował u mnie 3 lata bez zarzutu, ale po wczorajszej burzy przestał działać. Dziś próbowałem go reanimować i udało się ale dopiero po wyłączeniu fotokomórek. Jednak przestały działać krańcówki.

    Kolejna sprawa to w nadajniku spalił się opornik R1 (zdjęcie załączam)
    Czy ktoś mógłby mi podać jaka jest jego rezystancja ?
    Mile widziany schemat :)

    Hato DKC400Y po podłączeniu nie rusza, ciągle świeci dioda.
  • flexghzflexghz
  • #32
    Stan-Lab
    Poziom 15  
    Fotokomórki zasilane są cały czas . Fotokomórki i wyłączik krańcowy działają niezależnie . Rezystor R1 ma 100om .
    Krańcówki można naprawić samemu . W tym celu należy skalpelem rozciąć żywicę wokół obudowy oraz przy otworach i kołkach ustalających ( dwa czarne punkty niewystające z płytki ) . Kontaktrony należy wymienić na takie z miękkimi końcówkami które dodatkowo można powyginać w sinusoidę (zapobiega to pęknięciu kontaktronu przy zmianach temperatury ) .
  • #33
    dommarc
    Poziom 10  
    Stan-Lab,
    bardzo dziękuję z pomoc krańcówki naprawione
    fotokomórka niestety do wymiany
  • #34
    Stan-Lab
    Poziom 15  
    Fotokomórki też można naprawić . Najpierw trzeba sprawdzić (najlepiej wieczorem ) czy pracuje nadajnik fotokomórek . W tym celu używamy aparatu fotograficznego cyfrowego ( może być z komórki ) . Włączamy aparat i sprawdzamy czy na środku nadajnika jest punkt świecący . Wtedy nadajnik jest ok. Pamiętać należy aby aparat był na linii nadajnik-odbiornik , gdyż promieniowana wiązka jest wąska .W nadajniku najczęściej uszkodzeniu ulega szeregowy rezystor (100om ) od zasilania , stabilizator napięcia 9V lub dioda nadawcza podczerwieni . W odbiorniku najczęściej ulega uszkodzeniu przekaźnik JRC23/12V ( jego cewka powinna mieć rezystancję okoł 920-980 om )
  • #35
    dommarc
    Poziom 10  
    U mnie uszkodzony jest nadajnik, a czy jeszcze odbiornik - to musze sprawdzić .
    Opornik był spalony (dlatego pytałem o jego rezystancje). Wymieniłem go już w piątek, ale jak się okazało że to nie pomogło to znalazłem na allegro taki sam komplet jak mam za 60zł z przesyłką i zamówiłem tego samego dnia.

    Jednak skoro da się łatwo naprawić, to spróbuje. Będę miał komplet na zapas lub do innego wykorzystania.

    - diodę nadawczą podczerwieni wylutuję i sprawdzę - 3V wystarczy aby ją zasilić ?
    - stabilizator napięcia to ten scalak po prawo od diody nadawczej ?
  • #36
    Stan-Lab
    Poziom 15  
    Może być 3V ale koniecznie przez rezystor ok 100om . Stabilizator napięcia (78L09 ) jest po lewej od diody nadawczej , nieco niżej na skraju płytki w obudowie jak tranzystor .
  • #37
    mati410
    Poziom 9  
    Witam, wiem że temat stary, ale mam problem właśnie z tym napędem, a mianowicie po ostatnich burzach dostało się mojemu napędowi, objaw jest taki że nie działa z pilota, tzn reaguje na niego tylko pikaniem, ale nie otwiera, jak podłącze otwieranie na kablu to wszystko działa ok, próbowałem pilota od nowa zaprogramować ale nic to nie daje, chciałbym albo tą elektronikę naprawić albo wymienić na stp elmesa, ale jest jedno ale mam 5 pilotów hato i nie chciałbym ich wyrzucać, czy da się je zaprogramować to elektroniki stp??
  • #38
    Stan-Lab
    Poziom 15  
    Piloty Hato można wykorzystać ale tylko poprzez zastosowanie dodatkowego radia uniwersalnego . Proponuję wysłać płytkę z pilotami do serwisu Hato . Koszt naprawy nie powinien przekroczyć 100 zł .
  • #39
    mati410
    Poziom 9  
    A mógłby kolega podpowiedzieć jakiś serwis Hato??
  • flexghzflexghz
  • #40
    Stan-Lab
    Poziom 15  
    Jest tylko jeden w Sosnowcu (41-203)ul. Żeromskiego 1
  • #41
    AndryFX
    Poziom 2  
    Pytanie do Dan-Tom. Jak zakończyła się sprawa? Napąd działa poprawnie? Gdzie była przyczyna?
    Pytam bo mam taki sam problem.
  • #42
    mAlIbOr
    Poziom 11  
    Ja też nabyłem na allegro napęd HATO i nie powiem żeby to był zbyt trafiony zakup. Przez jakiś czas działał poprawnie. Później przyszła jesień i zima i zaczęła się szopka. Po wielu godzinach walki i kontakcie z serwisem wezwałem firmę z okolicy montującą i serwisującą napędy. Gościu powalczył i zaczęło działać. Odjechał i przestało :| Padło na elektronikę a że było przed Bożym Narodzeniem zamiast reklamować kupiłem nową elektronikę. Znowu zamówiłem serwisanta, zmienił płytkę i na wiosnę znowu to samo. Brama nie działa... znowu telefon do HATO i Pani przeprosiła mnie że to jest wina elektroniki i wymieniono mi ją na nową, rzekomo polską. Teraz działa ale po tym co się z nią nawalczyłem odbiło mi się tak na głowie że do dziś czekam czy się zamknie za mną bo nigdy nie wiem kiedy jej zacznie znowu odbijać.

    P.S. Lampka sygnalizująca się spalila po jakimś czasie. Zadzwoniłem do HATO z pytaniem jaką kupić. Przyszła na 230V i nie świeci :cry:
  • #43
    olcik9981
    Poziom 12  
    Hato to bardzo dobre napędy tylko warunek jest jeden musi być polska elektronika nie koniecznie dedykowana do HAto. Może być każda polska np. Elmes lub Elpro czy inna byleby nie oryginalna chińszczyzna. Ja montuję je na polskiej i jak narazie zero reklamacji. Mechanicznie bdb. bo zalane olejem a nie jak np. markowe Nice,Came czy niektóre Beninca czy Faac - napchane smarem troszkę. To tak jakby do skrzyni biegów zamiast oleju dać smaru i po pół roku tylko na złom. Pozdrawiam.
  • #44
    Woody_22
    Poziom 1  
    Witam!
    Chciałbym kupić napęd Hato do bramy wjazdowej dwuskrzydłowej, mam już napęd FB200 i jestem zadowolony, nic się z nim nie dzieje. Chodzi mi o to, że tylko 1 sprzedawca ma go na alledrogo i chciałbym wiedzieć jaki symbol ma ta polska elektronika? Zapytam go co jest w środku, nie chciałbym mieć potem problemów.
  • #45
    Stan-Lab
    Poziom 15  
    Jak do tej pory była tylko jedna reklamacja ( prawdopodobnie przy montażu przepuszczono prąd silnika przez wyłącznik krańcowy i zdarzało mu się później niepewne działanie ) . Przy montażu zawsze można skorzystać z pomocy telefonicznej serwisu . Różnymi przyciskami tego samego pilota można obsługiwać bramę wjazdową i garażową .

    Dodano po 7 [minuty]:

    Elektronika FB200 i PK06 jest tego samego producenta z CHRL . Jedynie można zalecić montowanie dodatkowego zabezpieczenia przed przepięciami . Zwłaszcza przy długich kablach zasilających do bramy wjazdowej jest to wskazane .
  • #46
    All Gomez
    Poziom 2  
    Naprawa fotokomórki Hato bardzo prosta i kosztuje ok 1,5zł, oczywiście w przypadku uszkodzenia rezystora R1 i stabilizatora 78L09. Rezystor ma wartość 470[omów] i moc 0.5W stabilizator jak widać 9V.
    Pozdrawiam
  • #47
    louis0
    Poziom 1  
    Witam . Posiadam napęd dkc400y jestem zadowolony z działania napędu mam go już3 lata jedyna usterka jaka wystąpiła to przestał działać jeden z pilotów na gwarancji został szybko naprawiony w karcie gwarancyjnej napisali (programowanie pamięci pilota) i teraz mam pytanie jak się da to do Pana serwisanta . Czy można to programowanie wykonać samemu w domu bo prawdopodobnie mam tą samą usterkę w następnym pilocie .jeżeli ktoś może mi pomòc to z góry dziękuję.
  • #48
    All Gomez
    Poziom 2  
    louis0 napisał:
    Witam . Posiadam napęd dkc400y jestem zadowolony z działania napędu mam go już3 lata jedyna usterka jaka wystąpiła to przestał działać jeden z pilotów na gwarancji został szybko naprawiony w karcie gwarancyjnej napisali (programowanie pamięci pilota) i teraz mam pytanie jak się da to do Pana serwisanta . Czy można to programowanie wykonać samemu w domu bo prawdopodobnie mam tą samą usterkę w następnym pilocie .jeżeli ktoś może mi pomòc to z góry dziękuję.

    Tak ja posiadam tej firmy napędy (bo az 3szt od 2007r) i na przestrzeni tych kilku lat uszkodziły mi się ze trzy piloty. Przyczyną jest uszkodzony generator kwarcowy 433MHz ale niestety nie mogłem nigdzie go namierzyć więc kupiłem nowe piloty cena na allegro ok 50zl. Pilot można spróbować zaprogramować zgodnie z instrukcją (można ja znaleźć w internecie bez problemu) Nowy pilot również trzeba zaprogramować, ale to jest banalnie proste. Z tego co pamiętam należny zdjąć obudowę napędu i na płytce gdzieś po środku znajduje się przycisk, należy go przycisnąć aż usłyszymy dźwięk i następnie wcisnąć wybrany do otwierania przycisk z pilota i znów nacisnąć przycisk na płytce napędu i powinno już być ok.
  • #49
    janusz1837
    Poziom 10  
    Witam, wiem że temat stary, ale mam problem właśnie z tym napędem, a mianowicie że czasami jak chce otworzyć bramę pilotem to brama się nie otwiera tylko pika i dioda świeci na czerowono, potem wszystko działa ok zależy jak jej się chce. Próbowałem pilota od nowa zaprogramować ale nic to nie daje. Prosze o pomoc czy mogę coś z tym zrobić czy muszę odesłać do serwisu.
  • #50
    Stan-Lab
    Poziom 15  
    Takie zachowanie jest typowe w przypadku pęknięcia kontaktronu w wyłączniku krańcowym ( czarna płaska puszka o wymiarach ok. 6x6x1 cm ) . Aby wymienić wyłącznik krańcowy trzeba zwrócić uwagę na małą żółtą karteczkę na krawędzi gdzie jest napis "NO" lub "NC" . W firmie Hato można zamówić odpowiedni wyłącznik krańcowy .
  • #51
    janusz1837
    Poziom 10  
    A ile takie cos może kosztować?
  • #52
    Stan-Lab
    Poziom 15  
    50 zł + koszty wysyłki . Można próbować samemu wymienić kontaktrony . W tym celu należy delikatnie skalpelem rozciąć żywicę aby otworzyć obudowę . Wymieniane kontaktrony powinny mieć długość ok 14mm i miękkie końcówki oraz odpowiedni typ ( NO lub NC ) Przed wlutowaniem dobrze jest wygiąć końcówki w "sprężynkę" lub "harmonijkę" aby minimalizować ryzyko pęknięcia szklanej obudowy przy zmianach temperatury .
  • #53
    dommarc
    Poziom 10  
    Stan-Lab napisał:
    50 zł + koszty wysyłki . Można próbować samemu wymienić kontaktrony . W tym celu należy delikatnie skalpelem rozciąć żywicę aby otworzyć obudowę . Wymieniane kontaktrony powinny mieć długość ok 14mm i miękkie końcówki oraz odpowiedni typ ( NO lub NC ) Przed wlutowaniem dobrze jest wygiąć końcówki w "sprężynkę" lub "harmonijkę" aby minimalizować ryzyko pęknięcia szklanej obudowy przy zmianach temperatury .


    właśnie próbuje to wymienić sam :D
    i mam problem ( no bo i co innego)

    Do mojego czujnika dochodzą 3 przewody (biały, czerwony i niebieski).
    Napis na naklejce jest nie do oczytania, po rozebraniu czujnika okazało się że jeden kontaktron nie działa, drugi działający jest Normalnie Zamknięty.
    Czy ten drugi powinien być też Normalnie Zamknięty ?.


    Hato DKC400Y po podłączeniu nie rusza, ciągle świeci dioda.
  • #55
    dommarc
    Poziom 10  
    Dziękuję, kontaktrony wymienione i brama znowu działa.
    Mam kolejne pytanie, trochę z innej dziedziny:

    Czy mechanizm hato jest obsługowy i należy go smarować/oliwić ?
  • #56
    Stan-Lab
    Poziom 15  
    Mechanizm posiada zapas smaru na "całe życie "
  • #57
    dommarc
    Poziom 10  
    Zobaczymy ile to "całe życie" potrwa :)
    ale skoro idzie nam tak dobrze, to podpytam jeszcze.

    - jaki zasięg maja piloty dołączone do napędu ?
    Hato DKC400Y po podłączeniu nie rusza, ciągle świeci dioda.

    - jak zwiększyć zasięg z jakiego da się bramę otworzyć/zamknąć ?
    Mnie do głowy przychodzą dwa sposoby: wyprowadzić antenę na zewnątrz, wymienić baterię w pilocie.

    - czy da się wymienić i jeżeli tak to na co tą lampkę stroboskopową migającą (u mnie nie migającą) podczas pracy mechanizmu ?
  • #58
    Stan-Lab
    Poziom 15  
    Zasięg pilota w otwartym terenie to min. 30m. Można zwiększyć zasięg wyprowadzając na słupek kablem koncentrycznym 50 om antenę na 433 MHz . Ma sens kupowanie anteny dla której producent podaje zysk energetyczny ( przynajmniej 3dB ) . Podawanie informacji że zwiększa zasięg do iluś tam metrów nic nie znaczy ( bo np. zwiększy zasięg o 1m ! )

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jeżeli płytka sterująca silnikiem ma zielone złącza , to jako lampę sygnalizacyjną można stosować dowolną lampę z przerywaczem na 230V . Można też naprawić obecną lampę . Najczęstszym powodem uszkodzenia jest transformator zapłonowy . Ja zamieniam oryginalny na hermetycznie zalany TZ2 i problem znika .

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jeżeli płytka sterująca silnikiem ma białe złącza , to lampa sygnalizacyjna nie wymaga przerywacz - żarówka 230V o zwiększonej żywotności . Można również w szereg z żarówką włączyć diodę prostowniczą 1A/800V i zamiast żarówki np. 15W założyć 25W . Różnicy w natężeniu światła specjalnie nie widać , a żywotność żarówki zwiększa się około 4 razy .
  • #59
    dommarc
    Poziom 10  
    Stan-Lab napisał:

    Jeżeli płytka sterująca silnikiem ma zielone złącza , to jako lampę sygnalizacyjną można stosować dowolną lampę z przerywaczem na 230V . Można też naprawić obecną lampę . Najczęstszym powodem uszkodzenia jest transformator zapłonowy . Ja zamieniam oryginalny na hermetycznie zalany TZ2 i problem znika .


    Trochę czasu minęło ale zabieram się za naprawę mam TZ-2 Heimann'a

    Hato DKC400Y po podłączeniu nie rusza, ciągle świeci dioda.

    i wszystko na biurku. Nie mam tylko schematu :(,
    ale tylko J1 na płytce wygląda dla mnie nieznajomo :D,
    a na logikę to chyba powino być to trafo, bo ma 3 końcówki i jedna idzie do lampy.

    Hato DKC400Y po podłączeniu nie rusza, ciągle świeci dioda. Hato DKC400Y po podłączeniu nie rusza, ciągle świeci dioda.

    >> dodane <<
    Działa, podłączyłem jak TZ-1
    Schemat TZ firmy Heimann
  • #60
    dommarc
    Poziom 10  
    Stan-Lab napisał:
    Tak, obydwa muszą być NC.


    Czy da się przerobić aby były NO ?