Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault megane - brak sterowania przekaźnikiem pompy paliwa

balonika3 29 Apr 2012 16:05 8477 13
  • #1
    balonika3
    Level 37  
    Witam. Meganka sąsiada (98r., 1,6, K7M, LPG) - nie dostaje masy z pinu 48 na przekaźnik pompy. Przekaźnik załącza też układ zapłonowy, więc samochód nie pali także na gazie. Wyjąłem przekaźnik i zmostkowałem styki i jak się spodziewałem - zapalił, ale... No właśnie. Czy można zostawić to na stałe? Bo wymiana sterownika w tym dziadku raczej nie wchodzi w grę. Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zasilania i masy na sterownik posprawdzaj, rozbierz sterownik i popatrz dokładnie na lutowanie owego pinu odpowiedzialnego za wysterowanie przekaźnika.



    Rozumiem, że brak masy stwierdziłeś przy sterowniku a nie przy przekaźniku, eliminując tym samym uszkodzenie wiązki?



    Jak chcesz zostawić awaryjnie, to zrób sterowanie masą po stacyjce. Tranzystor, przekaźnik, jak wolisz. BZDURA< POPRAWIŁEM NIŻEJ



    Czekaj, tam możesz masę dać na stałe. Plus cewki przekaźnika masz po kluczyku.
  • #3
    balonika3
    Level 37  
    Wiązki sprawdzone oczywiście. Sterowanie masą po zapłonie niepotrzebne, bo przekaźnik dostaje plus właśnie po zapłonie (przez bezwładnościówkę). Docelowo zamierzam wywalić tę zworę i doprowadzić stałą masę do przekaźnika właśnie po to, żeby załączał się po zapłonie. Jednak przekaźnik nie będzie się wyłączał po ok. 2s tak, jak powinien i właśnie o to pytam, czy można tak zostawić? Poinstruowałem sąsiada, żeby nie zostawiał włączonego zapłonu, bo będzie pompka chodzić (w zasadzie na gazie też chodzi i nic się nie dzieje).
  • Helpful post
    #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przekaźnik dostaje plus na styki robocze przez bezwładnościówkę, ale nie po zapłonie a stały. Natomiast cewka przekaźnika sterowana jest plusem po zapłonie i masą z komputera.
  • #5
    balonika3
    Level 37  
    Pawel wawa wrote:
    cewka przekaźnika sterowana jest plusem po zapłonie i masą z komputera
    Wedle mojego schematu ten plus idzie właśnie przez bezwładnościówkę, ale to nie istotne. Ostatecznie - czy można dać stałą masę i tak zostawić? Nie chcę narobić chłopinie kłopotów.
  • Helpful post
    #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak.
  • #7
    balonika3
    Level 37  
    Dziękuję i zamykam.
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Toleranc zobacz! Tam jest tak jak ma być! Zobacz i wyjaśnij dokladnie, bo może tam tkwi babol i brak wystawianej masy.
  • #9
    balonika3
    Level 37  
    Pawel wawa wrote:
    Toleranc zobacz! Tam jest tak jak ma być! Zobacz i wyjaśnij dokladnie, bo może tam tkwi babol i brak wystawianej masy.
    A trochę jaśniej?
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zobacz czemu stały plus ucieka, czyżby bezpieczniki pognite? Zwłaszcza te duże koło akumulatora...
  • #11
    balonika3
    Level 37  
    Pawel wawa wrote:
    Zobacz czemu stały plus ucieka, czyżby bezpieczniki pognite? Zwłaszcza te duże koło akumulatora...
    Plus nie ucieka, tylko nie ma masy z pinu 48 sterownika, przewód jest cały. Tam powinna być masa przez chwilę po włączeniu zapłonu i podczas kręcenia rozrusznikiem, a jej nie ma.
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jejku, no przecież wiem, ale czemu pojawia Ci się plus z bezwładnościowego dopiero po stacyjce? Coś jest nie tak....

    Dodano po 2 [minuty]:

    32 pin sterownika też ma być stały plus i 24 po stacyjce. Na pinie 52 plus pojawić się powinien po zamknięciu przekaźnika(ten sam co na pompie)

    Dodatkowo masy na piny:18, 2 i 3. Zasilania na eku oczywiście sprawdzasz żarówą.
  • #13
    balonika3
    Level 37  
    Pawel wawa wrote:
    32 pin sterownika też ma być stały plus i 24 po stacyjce.
    Te są w porządku. Nie ma na 52, no bo przekaźnik nie chodzi. A plus na bezwładnościówkę jest połączony z pinem 24, na którym jest napięcie po zapłonie (tak mam na schemacie).
  • #14
    balonika3
    Level 37  
    Jak na razie autko śmiga. Zamykam.