Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault megane - brak sterowania przekaźnikiem pompy paliwa

balonika3 29 Kwi 2012 16:05 6914 13
  • #1 29 Kwi 2012 16:05
    balonika3
    Poziom 36  

    Witam. Meganka sąsiada (98r., 1,6, K7M, LPG) - nie dostaje masy z pinu 48 na przekaźnik pompy. Przekaźnik załącza też układ zapłonowy, więc samochód nie pali także na gazie. Wyjąłem przekaźnik i zmostkowałem styki i jak się spodziewałem - zapalił, ale... No właśnie. Czy można zostawić to na stałe? Bo wymiana sterownika w tym dziadku raczej nie wchodzi w grę. Pozdrawiam.

    0 13
  • Pomocny post
    #2 29 Kwi 2012 16:24
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Zasilania i masy na sterownik posprawdzaj, rozbierz sterownik i popatrz dokładnie na lutowanie owego pinu odpowiedzialnego za wysterowanie przekaźnika.



    Rozumiem, że brak masy stwierdziłeś przy sterowniku a nie przy przekaźniku, eliminując tym samym uszkodzenie wiązki?



    Jak chcesz zostawić awaryjnie, to zrób sterowanie masą po stacyjce. Tranzystor, przekaźnik, jak wolisz. BZDURA< POPRAWIŁEM NIŻEJ



    Czekaj, tam możesz masę dać na stałe. Plus cewki przekaźnika masz po kluczyku.

    0
  • #3 29 Kwi 2012 16:30
    balonika3
    Poziom 36  

    Wiązki sprawdzone oczywiście. Sterowanie masą po zapłonie niepotrzebne, bo przekaźnik dostaje plus właśnie po zapłonie (przez bezwładnościówkę). Docelowo zamierzam wywalić tę zworę i doprowadzić stałą masę do przekaźnika właśnie po to, żeby załączał się po zapłonie. Jednak przekaźnik nie będzie się wyłączał po ok. 2s tak, jak powinien i właśnie o to pytam, czy można tak zostawić? Poinstruowałem sąsiada, żeby nie zostawiał włączonego zapłonu, bo będzie pompka chodzić (w zasadzie na gazie też chodzi i nic się nie dzieje).

    1
  • Pomocny post
    #4 29 Kwi 2012 16:34
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Przekaźnik dostaje plus na styki robocze przez bezwładnościówkę, ale nie po zapłonie a stały. Natomiast cewka przekaźnika sterowana jest plusem po zapłonie i masą z komputera.

    0
  • #5 29 Kwi 2012 16:39
    balonika3
    Poziom 36  

    Pawel wawa napisał:
    cewka przekaźnika sterowana jest plusem po zapłonie i masą z komputera
    Wedle mojego schematu ten plus idzie właśnie przez bezwładnościówkę, ale to nie istotne. Ostatecznie - czy można dać stałą masę i tak zostawić? Nie chcę narobić chłopinie kłopotów.

    0
  • Pomocny post
    #6 29 Kwi 2012 16:39
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Tak.

    0
  • #7 29 Kwi 2012 16:41
    balonika3
    Poziom 36  

    Dziękuję i zamykam.

    0
  • #8 29 Kwi 2012 16:41
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Toleranc zobacz! Tam jest tak jak ma być! Zobacz i wyjaśnij dokladnie, bo może tam tkwi babol i brak wystawianej masy.

    0
  • #9 29 Kwi 2012 16:43
    balonika3
    Poziom 36  

    Pawel wawa napisał:
    Toleranc zobacz! Tam jest tak jak ma być! Zobacz i wyjaśnij dokladnie, bo może tam tkwi babol i brak wystawianej masy.
    A trochę jaśniej?

    0
  • #10 29 Kwi 2012 16:45
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Zobacz czemu stały plus ucieka, czyżby bezpieczniki pognite? Zwłaszcza te duże koło akumulatora...

    0
  • #11 29 Kwi 2012 16:49
    balonika3
    Poziom 36  

    Pawel wawa napisał:
    Zobacz czemu stały plus ucieka, czyżby bezpieczniki pognite? Zwłaszcza te duże koło akumulatora...
    Plus nie ucieka, tylko nie ma masy z pinu 48 sterownika, przewód jest cały. Tam powinna być masa przez chwilę po włączeniu zapłonu i podczas kręcenia rozrusznikiem, a jej nie ma.

    1
  • #12 29 Kwi 2012 16:53
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Jejku, no przecież wiem, ale czemu pojawia Ci się plus z bezwładnościowego dopiero po stacyjce? Coś jest nie tak....

    Dodano po 2 [minuty]:

    32 pin sterownika też ma być stały plus i 24 po stacyjce. Na pinie 52 plus pojawić się powinien po zamknięciu przekaźnika(ten sam co na pompie)

    Dodatkowo masy na piny:18, 2 i 3. Zasilania na eku oczywiście sprawdzasz żarówą.

    -1
  • #13 29 Kwi 2012 17:02
    balonika3
    Poziom 36  

    Pawel wawa napisał:
    32 pin sterownika też ma być stały plus i 24 po stacyjce.
    Te są w porządku. Nie ma na 52, no bo przekaźnik nie chodzi. A plus na bezwładnościówkę jest połączony z pinem 24, na którym jest napięcie po zapłonie (tak mam na schemacie).

    0
  • #14 03 Maj 2012 14:14
    balonika3
    Poziom 36  

    Jak na razie autko śmiga. Zamykam.

    0
  Szukaj w 5mln produktów