Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Selektor wejść, prośba o sprawdzenie schematu

rafik69 29 Kwi 2012 18:52 1619 4
  • #1 29 Kwi 2012 18:52
    rafik69
    Poziom 12  

Witam.
    Jestem początkujący w elektronice, ale bardziej zaawansowany w programowaniu. Postanowiłem zrobić mój pierwszy wzmacniacz. Poniżej widoczny jest schemat selektora.

Moje uwagi:
    -mam inne przekaźniki, załączone przekazują sygnał z wejść cinch, wyłączone nie są zwarte
    -wartość rezystorów przed diodami rgb obliczę przed złożeniem i gdy będę znał ostateczną ilość diód
    -przy przekaźnikach tranzystory NPN BC547c (przekaźnik pobiera 0,2W, czyli 0,04A przy 5V)
    -przy LEDach przekaźnik NPN BC517 (prąd ok. 0,2A)
    -impulsator pełni również funkcję przycisku, stąd na jednym z wyjść dwa rezystory
    -wyjścia z JACKa są dla testów, chciałbym włączyć w PGA wyciszenie, gdy nie ma słuchawek, żeby nie było trzasku
    -w EAGLE nie miałem dokumentacji ATMEGA8, więc na schemacie jest ATMEGA w wersji 40pin
    -zasilanie z wyprostowanego zasilania 12v (trafo), po czym będzie zmniejszone stabilizatorem do napięcia 5V.
    -ekrany od wejść cinch idą do GND na płytce
    -bardzo możliwe, że na schemacie pomyliłem polaryzacje diód 1n4148

Pytania:
    -Czy mogę zastosować większe kondensatory w zasilaniu? Np. 470uF? Czy pojemność tych kondensatorów ma wpływ na pracę PGA2311 (potencjometra cyfrowego), tzn. czy będzie lepsza jakość dźwięku?
    -Do czego podłączyć GND wyjścia sygnału? W innym schemacie widziałem, że był kondensator 10uF do innej masy
    -co daje pociągnięcie od dodatniego zasilania kondensatora lub rezystora do masy?

Za każdą cenną odpowiedź bardzo dziękuję.

0 4
  • #2 29 Kwi 2012 22:02
    65469
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 30 Kwi 2012 17:55
    rafik69
    Poziom 12  

Dziękuję za uwagę, w związku z tym załączam nowy schemat: