Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra F 1993r. Regulacja nawiewu i wycieraczek

kaktus232 29 Apr 2012 21:39 3110 12
  • #1
    kaktus232
    Level 11  
    Witam wszystkich. Posiadam problem z regulacją nawiewu i wycieraczek w mojej Asterce. Mianowicie przybliżę problem. Po umyciu wczoraj samochodu i sprzątnięciu zobaczyłem że przestała działać regulacja nawiewu oraz regulacja przednich wycieraczek. Nawiew działa tylko na pozycji 3 a na 1 i 2 jest tak jak na 0. Nawet nie słychać jak się przełącza z 0 na 1 albo z 1 na 2 takiego pyknięcia dochodzącego z skrzynki bezpieczników dopiero z 2 na 3 słychać to.Tak samo jest z wycieraczkami działają tylko na pozycji najszybszej a na pozycji 1, 2 i przy włączeniu spryskiwaczy nie działają. I teraz moje pytanie czy miał ktoś taki przypadek? Lub co mogło się stać że przestało to działać? Wiecie owszem fajnie że w ogóle działa ale przydało by się żeby to było sprawne całkiem. POMÓŻCIE
  • Helpful post
    #2
    ociz
    Moderator of Cars
    Jak rocznik do 94 to spalony bezpiecznik termiczny przy opornicy, jak od 94 to tak samo bezpiecznik lub zgniłe złącze w tym samym miejscu. Co do wycieraczek to przyczyna może być praktycznie wszędzie, silnik, wiązka lub przełącznik.
  • #3
    kaktus232
    Level 11  
    Na pisałem w temacie że 93 rocznik i powiedz mi kolego gdzie ja mogę znaleźć ten bezpiecznik termiczny przy opornicy w którym to jest miejscu??
  • Helpful post
    #4
    ociz
    Moderator of Cars
    W podszybiu, po przewodach dojdziesz, wartość bezpiecznika około 180-200°C (przy tej temperaturze się spali, pamiętać przy lutowaniu) 10A, w sklepach z częściami AGD można często dostać.
    Jak coś jeszcze nie wiesz to sobie wygoogluj bo nie raz opisywane.
  • #5
    kaktus232
    Level 11  
    Ok dzięki. A jeszcze powiedz mi czy dużo przy tym roboty jest czy nie? żeby opornice wyciągnąć?

    Dodano po 3 [minuty]:

    I czy żeby to wyciągnąć trzeba całą dmuchawę (chodzi mi o silnik ten w podszybiu) wyciągać?
  • #7
    kaktus232
    Level 11  
    Co to jest PWM bo nie bardzo rozumiem i ten artykuł widziałem już ale niestety ja nie za bardzo znam się na elektryce więc schemat przy tym oporniku itp dużo mi nie mówi.
  • Helpful post
    #8
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    PWm, to fajna, ekonomiczna metoda regulacji m.in obrotów silnika elektrycznego. Możesz uzyskać nawet płynną regulację obrotów.
  • #9
    kaktus232
    Level 11  
    Dobrze wiedzieć na przyszłość będę wiedział. Dzięki. Ale pozostanę tylko przy wymianie bezpiecznika. I jeszcze takie pytanie co miałeś na myśli pisząc że silnik mógł się skończyć?
  • #10
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zużyte do końca szczotki. Zatarta ośka, co zwiększa opory, a tym samym pobór prądu.
  • #11
    kaktus232
    Level 11  
    A przy silniku wycieraczek mogło wystąpić też coś takiego? Chyba no nie?
  • #12
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przy silniku wycieraczek, to przede wszystkim do sprawdzenia masz mechanizm. Czy nie zapieczony/zatarty.