Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW po uszcelkce pod głowica

homag 11 Sty 2005 16:06 4607 32
  • #31
    przemekj71
    Poziom 11  
    Ilość zasysanego przez silnik spalinowy powietrza zależy od otwarcia przepustnicy w zespole wtryskowym. Przepustnica jest sterowana pedałem przyspieszania. Powietrze potrzebne do utrzymania obrotów biegu jałowego silnika, przy zamkniętej przepustnicy jest regulowane za pośrednictwem układu obejściowego by-pass, sterowanego przez silnik regulacji obrotów biegu jałowego zwany silnikiem krokowym.
    Silnik krokowy jest silnikiem elektrycznym składającym sie z wirnika wzbudzenia, złącza elektrycznego zasilania i obrotowego zaworu. Zawór obrotowy zwykle ma kształt grzybka, który cofając się otwiera przelot powietrza dodatkowego, równolegle do przelotu głównego zamykanego przez przepustnicę. Otwarcie przelotu dodatkowego (by-pass) jest realizowane cofnięciem grzybka zaworu przez obrót wywołany impulsem elektrycznym. Zmiana kierunków obrotu następuje przez zmianę biegunowości prądu elektrycznego.
    Sterowanie przepływem dodatkowego powietrza jest niezbędne w takich stanach pracy jak: rozruch zimnego silnika, praca na biegu jałowym, hamowanie silnikiem.
    To tyle na temat działania silnika krokowego.
  • #32
    homag
    Poziom 14  
    wszystko jasne znam juz przyczynę dlaczego nie pali -zapłon jest opóźniony o około 15 stopni
    ale dlaczego?????????????
    zaznaczam że rozrząd jest ok
  • #33
    homag
    Poziom 14  
    dobra udało mi się odpalić
    za radą schizzera
    odkręciłem czujnik położenia wału korbowego i przesuwałem odwrotnie do kierunku obrotów silnika czyli wyprzedzałem zapłon
    i odpaliła
    obroty około 1500 wszystko ok
    w czasie jak chodziła przesunąłem czunik z powrotem i zamontowałem we wsporniku (tak jak ma być) i silnik chodził trzymał 1000 obrotów i ok
    ale po zgaszeniu znów ZONK
    więc wygląda na to że DME dostaje błędne info. dot. kąta wyprzedzenia zapłonu.
    może jakieś sugestie???