Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW po uszcelkce pod głowica

08 Sty 2005 15:09 4682 32
  • Poziom 14  
    witam
    Problem dotyczy BMW 320i V6 E30
    po wymianie uszczelki pod głowicą nie odpala
    wszystko wygląda ok, zapłon jest, rozrząd ok, paliwo podaje, i nie zapala
    czasem tak jakby póbowała ale nie zapali
    świece sprawdzone,przerwa ok,zawory wyregulowane
    więc niebardzo wiem co jest
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 15  
    a przewody , świece nowe , moze elektronika padła , 100000000 powodów , napisz coś więcej
  • Poziom 11  
    witam.na twoim miejscu sprawdził bym podłączenie czujnika zliczania impulsów przy kole pasowym na wale.
  • Spec od samochodów
    Może zamienione są wtyczki z instalacji komputerowej?Wałki rozrządu były wyciągane?Sprawdż.
  • Poziom 27  
    kiepski skladajacy ale za malo info podales.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 14  
    wiec od początku
    sprawdziłem rozrząd jest wszystko ok, kable i swiece ok sprawdzone, paliwo podaje,wtyczki sprawdzone ok (niebardzo widzę możliwości pomylenia wtyczek poza 2 wtyczkami pod złączem diagnostycznym ale te na 200% sa ok,
    ale mam pytanie w związku z czujnikiem temperatury wody tym który odpowiada za wtryskiwacz rozruchowy jakie powinien mieć wartości rezystancji w temp pokojowej czyli ok 20 stopni? i czy moze to być powód
    ???

    Dodano po 2 [minuty]:

    acha wałek rozrządu jest jeden i nie był wyciągany, wyciągane były popychacze zaworów wraz prowadnicami ale wg mojej wiedzy są ok złożone luz zaworów na zimnym silniku ustawiony 0.25

    Dodano po 28 [minuty]:

    acha auto jest z 90 roku,sterownik silnika ma w bagażniku jeśli to pomoże w identyfikacji modelu
  • Poziom 18  
    wg mnie masz przestawiony rozrzad o 180 stopni pozamieniaj przewody wysokiego napiecia na kopulce pierwszy na drugi a drugi na pierwszy takze trzeci na czwart i czwarty na trzeci i sprtawdz tez czy obecnie sa dobrze zalozone
  • Poziom 27  
    No to wlasnie juz mowilem kiepski skladajacy tez tak przypuszczam ze pomylil rozrzad o 180 stopni . Czujnik temp nie spowoduje ze samochod nie odpali.
  • Poziom 14  
    w jaki sposób można pomylić rozrząd o 180 stopni
    jeżeli zgadzają się znaki na kole od rozrządu i na kole od wału korbowego ??????????????????????????????//
    może ktoś zna odpowiedź???
  • Poziom 11  
    Też bym chciał znać odpowiedź homag. Bardzo mnie to fascynuje jak zrobić, żeby poskładać rozrząd przesunięty o 1/2 obrotu tak aby znaki się pokrywały.
    Jeżeli jest wszystko dobrze poskładane, podłaczone i ustawione to silnik musi chodzić nie ma cudów!!! Ktoś kto składał motor spaprał robote i tyle. Powodów dlaczego nie chce zapalić Twoja maszyna jest mnóstwo więc nie będe się rospisywał bo powstał by gigantyczny elaborat.
    Mogę jedynie podejrzewać że wina tkwi w zapłonie lub luzach zaworowych gdyż jest to bardziej skomplikowana sprawa niż ustawianie rozrządu. Napisz tylko troche dokładniej jak został ustawiony zapłon i zawory a postaram się pomóc.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha Jeszcze lepiej. Za chwile będzie 720 stopni. To jest niemożliwe co tu sie wyprawia na tej elektrodzie. Zastanów się chłopie co ty piszesz. Jak można pomylić rozrząd o 360 stopni. Jeżeli masz pisać takie brednie to lepiej dawaj porady ludziom jak mają czyścić szyby w samochodach. może ci to lepiej wyjdzie!
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich co do bmw z silnikiem 6-cio cyl. typu np M-20 mam przykre przejścia ale udało mi sie poskałdac taki motor :) i odpalić chociaż też miałem problemy w odpaleniu co do luzu zawor. to na zimnym silniku ma być 0,25mm a na ciepłym 0,35 ?!?! tak jest w książce serwisowej. Jeśli po złożeniu niechce zapalić to:
    -sprawdzić czy rozrząd jest prawidłowo ustawiony (rozrządu nie da się przestawić o 360 st. jedynie o 180)
    -luzy zaworowe 0,25 mm na zimnym silniku
    -czy nie są pomylone przewody wys. nap i czy są sprawne
    -czy przewód dolotu od przepływomierza do przepustnicy jest szczelny ( czy nie ssie lewego powietrz)
    -zdarza się że przy demontarzu głowicy ulega przesunięciu TPS trzeba sprawdzić czy się wyłącza
    -silnik krokowy czy wszystko OK
    -czujnik zapłonu połączenie
    I nie należy się przejmować żę sterownik(wtrysk zapłon) się zresetuje lub coś w tym stylu po odłączeniu akumulatora jest to nieprawdą.
    W moim przypadku te czynności poskutkowały odpaleniem i bezawaryjną eksploatacją :)!!!!!!!!!
  • Poziom 14  
    silnik rozkładałem i składałem sam więc pamiętam dokładnie jak było i identycznie złożyłem jest wszystko napewno ok
    więc od poczatku luzy zaworów ustawiłem na 0,25, ROZRZĄD JEST OK i choćbym obrócił go 1000 razy dookoła i złożył na pasujących znakach to MUSI być OK
    zapłonu nieda się przestawić ponieważ kopułka jest na stałe zamocowana 3 śrubkami więc niada się jej obrócić
    czujnika na kole od rozrządu nieda się inaczej zamocować więc jest ok
    wyłącznik termiczno czasowy może być uszkodzony ale zasymulowałem jego obecność opornikiem o watrości 30 omów co sumuluje zimny silnik
    iskra jest ok koloru niebieskiego i mocna,świece też są ok kable sprawdzone mają po około 6komów więc ok
    paliwo podaje wręcz zalewa świece



    ale zaciekawił mnie przewód wpięty w jakś czujnik wkręcony w blok obok miski olejowej po prawej stronie silnika ( w stosunku do kierunku jazdy) mniej więcej na wysokości 3 cylindra???
    wie ktoś co to jest i w jakim celu zostało zamontowane???
    drugi koniec tego przewodu podłączony jest do gniazda pod złączem diagnostycznym
  • Poziom 11  
    A zawory od której strony zacząłeś regulować (powinieneś od rozrządu)i w jakiej kolejności?
    Jeszcze jedno czy wyciągałeś aparat zapłonowy ( w całości) z bloku?
  • Poziom 16  
    Sprawdz,czy jak pierwszy tłok jest w górze to czy zawory na 1 cylindrze są w pozycji sprężania i czy palec w kopułce jest przy kablu w/n 1 cylindra.
  • Poziom 18  
    da sie pomulic o 180 a to dlatego ze na jeden obrot walka rozrzadu przypagaja dwa obroty walu korbowego i zbnaki beda sie zgadzac prosze mnie nie uczyc i nie kpic ze mnie chcialem pomoc moja wiedza oparta jest na wieloletnim doswiadczeniu a rozrzady skladalem nawet w silnikach v12 w mercedesach klasy s dlatego zrobisz jak zechcesz nie chcesz sluchac mecz sie dalej
  • Poziom 14  
    nie kpię sobie, ale to czy w monencie zapłonu tłok jest u góry to podstawa i to sprawdziłem na samym początku jest ok

    więc proszę sie nie obażać ale pisałem to juz kilkakrotnie wcześniej
  • Poziom 11  
    hacckker chodzisz po postach , piszesz głupoty i zbierasz na szybko punkty jak albańczyk. Z tych wszystkich porad, które dziś udzieliłeś na szybko 15% jest prawdą. Pierd....... farmazony o rozrządzie że da sie przestawić o 180stopni. Jak jesteś taki mądry to napisz jak to trzeba zrobić tylko zastanów się nad tym z 10 razy bo wychodzisz na durnia a nie fachowca.
  • Poziom 27  
    Oczywiscie ze 360 stopni bo kretynie masz dwa obroty walu a jeden walka wiec nie filozofuj mamlasie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    360 stopni na wale korbowym przestawic.
  • Poziom 18  
    wiec jesli jestescie tacy madrzy to pomozcie koledze bo sami nie macie zielonego pojecia o samochodach nie mowiac juz o rozrzadzie zaprasza do lektury
  • Poziom 27  
    lub 180 stopni walka rozrzadu Vonkermit czy jak ci tam lepiej idz juz spac
  • Poziom 14  
    odpwo do piraniamax
    zawory ustawiłem na 0,25 na zimnym są ok regulowałem tak jak trzeba
    ale nie rozumiem dalszej części:
    -zdarza się że przy demontarzu głowicy ulega przesunięciu TPS trzeba sprawdzić czy się wyłącza
    -silnik krokowy czy wszystko OK
    -czujnik zapłonu połączenie


    co to jest TPS
    czy czujnik zapłonu to ten czujnik indukcyjny skierowany na koło pasowe na wale?
    czy silnik krokowy to ten który doprowadza powietrze z ominięciem przepustnicy? i jak go sprawdzić?
  • Poziom 18  
    moj post takze odnosil sie do koleki vonkermita nie chcialem urazic kolegi cobry
  • Poziom 11  
    Jeszcze jeden fachowiec sie znalazł. Spać to ty możesz iść jeśli chcesz a mamlasa to se w domu poszukaj. Należycie chyba do mniejszości debilowatych. Możesz sobie pokręcić kołem w. rozrządu 1500 razy kołem w. korbowego 8000 razy i zawsze kiedy będzie ustawiony na znakach będzie dobrze i nigdy sie nie zdarzy że będzie przestawiony fazami o 180 stopni. Bardzo wam współczuje że macie taką beznadziejną wyobraźnię.
  • Poziom 14  
    no dobra powiedzmy że jest tak przestawione jak mówicie to wtedy gdy zawór ssania jest otwarty tłok byłby u góry czy tak????
    a jeżeli tak to czy przypadkiem wtedy tłok nie spotkałbysie z otwartym zaworem??????????
  • Poziom 11  
    Jak by tak było to byś miał dawno pokrzywione zawory. Ale tak nie jest.
  • Poziom 18  
    stary wybrandzluj sie i dobranoc

    Dodano po 1 [minuty]:

    fazy rozrzaduzgrywaly by sie inaczej bylby tylko zaplon
  • Poziom 14  
    wszystko ok ale czy wtedy wtryskiwacz nie podawałby paliwa w czasie wydechu??
    skąd sterownik ma info o tym w którym momencie jest tłok tzn czy w czasie ssania czy wydechu
  • Poziom 18  
    ma ta informacje z czuyjnika polozenia walu a i jeszcze jedni nie przestawiles kola zamackowego?????????jesli czyta czujnik z niego badz kola pasowego jesli wlasnie z niego czyta
  • Poziom 14  
    nie koła na wale nie pomyliłem bo jest na klinie i tylko w 1 pozycji da się założyć.ale chodzi mi o to czy jak obrócę wałem o 360 stopni to czy sterownik nie zinterpretuje suwu wydechu jako suwu sprężania????
    skąd ma informację w którym położeniu jest tłok czy w trakcie sprężania czy wydechu? przecież w obu stanach tłok idzie do góry???