Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak do skody dorobić ukryty wyłącznik zapłonu?

Andzrzej 08 Jan 2005 15:10 3993 14
Wago
  • #1
    Andzrzej
    Level 18  
    Witam
    Mam skodę felicję 1.3 mpi 1997 +gaz i chciałbym założyć w niej dodatkowy,ukryty włącznik zapłonu (zwyczajne "włącz-wyłącz).chodzi mi o to żeby miec coś dodatkowo oprucz standardowego autoalarmu.Myślałem żeby odciąc zasilanie komputera lub modułu zapłonu, który jest założony na świece ale nie wiem czy w momencie gdy ktoś przekręciłby kluczyk z odłączonym tym właśnie przełącznikiem nie doszłoby do uszkodzenia komputera lub innego elementu z powodu przepięcia czy czegos podobnego. Czy ktoś z szanownych kolegów ma w tym temacie jakies doświadczenia?dzięki za jakiekolwiek wskazówki
    Pozdrawiam
  • Wago
  • #2
    gzresieknysa
    Level 20  
    Witam nie proponuję odłączać ani cewek ani sterownika wtrysku bo bez odpowiednich schematów można doprowadzić do tego, że sterownik będzie łapał błędy.Moja propozycja to zamontowac wyłącznik na przewodzie znajdującym się za przekaznikiem pompy paliwa(zasilanie pompy ). Pozdrawiam.
  • Wago
  • #3
    Andzrzej
    Level 18  
    Witam
    Owszem myślałem o tym ale jest jedno "ale" to auto ma gaz więc odcinanie pompy paliwa na niewiele się zdaje.
    Pozdrawiam
  • #4
    T/J
    Level 21  
    Witam.
    Instalacja LPG działa tak,że silnik uruchamiany jest zawsze na PB a następnie się przełącza na LPG więc gzresieknysa dobrze radzi zrób włąśnie tak.lub rozetnij bezpośrednio przy stacyjce gruby czarny przewód na którym po włączeniu zapłonu pojawia się +12V .Tylko tam jest duży prąd więc najlepiej zrób to przez przekaźnik .
    Pozdrawiam.
  • #5
    Andzrzej
    Level 18  
    Owszem silnik jest uruchamiany na benzynie ale w kabinie pod ręką jest przełącznik który wymusza odpalanie na gazie więc dalej twierdzę że to na nic.Co z tym grubym przewodem co on odcina?mam wyłącznik który wytrzymuje 60A czy się nada?
  • #6
    TXXXX
    Level 12  
    wiele nie wiem ale jak chcesz od glownej kostki do stacyjki (rozrusznik, elektryka i zaplon) zastosuj przekazniki jeden standart a 2 to czerwony zwierno rozwierny), przelacznik na 2 wyjscia (mozliwosc w czasie bezczynnosci zaplonu migania niebieskiej diody, gasnie ona gdy zaplon dziala), nawet jak masz kluczyk nie odpalisz, przelacznikiem mozesz wylanczac silnik gdy on pracuje- jak korzystalem z takowej porady nie u elektryka samochodowego (powiedzial ze to trudne i nierrealne) tylko tam gdzie zakladaja alarmy pozdro

    Dodano po 4 [minuty]:

    CD DALSZEJ WYP: co do tej przyjemnosci montaz calej instalacji to 40 zl, (tam gdzie zakl alarmy), 2 przekazniki 18 zl,(czarny i czerwony), przelacznik 3,50 (na 2 zrodla odbiorcze), dioda led nieb 3,50 (jest podlaczona masowo), razem to ... i tak nie wiele za alarm bez mechanizmu sterujacego nieseryjnego "jak to mowia najlepsza samorobka", a koszt najtanszego zabezpieczenia o wiekszej objetości z diodą czerwona (mechanizm w skrzynce) to 80 zlo + 50 montaz , co do mnie przecinane byly kable o ile pamietam niebieski chyba zplon, czerwony rozrusznik i szary elektryka kokpitu?) narka

    Dodano po 3 [minuty]:

    nie probuj podlaczac pod kable o duzym amperazu samego przelacznikia poniewaz zacznie sie topic moze dosc do samozaplonu a jak nie to bedziesz mial problemy z odpalaniem pozdro
  • #7
    teges

    Level 21  
    Andrzej prosta sprawa rozetnij wiązkę przewodów dochodzącą do sterownika znajdż przewód od czujnika położenia wału korbowego i możesz śmiało przeciąć jeden z przewodów i nikt tego silnika nigdy nie uruchomi. Ukryj dobrze wyłącznik i zakamufluj przewód pozdrawiam teges.
  • #8
    Andzrzej
    Level 18  
    Witam
    kolego teges czy mógłbyś nieco jaśniej ,którą wiązkę od którego sterownika i mam znaleźc przewody od jakiego czujnika??Które to są?
    Sorki że głupio pytam ale nie mam schematu tej instalacji elektrycznej.
    Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeszcze jedno pytanie :czy taka samoróba nie będzie miała niekrzystny wpływ na pracę samochodu,chodzi mi o to czy gdybym zapomniał przełączyć ten przełącznik i zaczął odpalać samochód to czy nie nastąpi jakieś przepięcie które uszkodzi mi komputer lub coś innego?
    Pozdrawiam
  • #9
    przemkrzych
    Level 26  
    teges masz racje u mnie takie rozwiązanie funkcjonuje już od pół roku
    chociaż nieraz zapomniałem się i niemogłem odpalić silnika zanim nie przełączyłem wyłącznika,jednak takie rozwiązanie powoduje zapisanie do centralki wpisu o błedzie z tego czujnika jednak niema to najmniejszego wpływu na prace silnika, oczywiście przewody do tego wyłącznika i centralki daj dosyć solidne i najważniejsze ekranowane.
    POZDROWIENIA.
  • #10
    Andzrzej
    Level 18  
    Witam
    A jak takie rozwiązanie ma się do samochodu z gazem?Z tego co rozumiem to tym wyłącznikiem odetnę komputer auta ,gaz pozostaje niezależny,czyli na gazie dałoby się auto zapalić.
    Tak czy nie?
  • #11
    przemkrzych
    Level 26  
    NIE.W takim przypadku rodzaj instalacji gazowej niema znaczenia,niema znaczenia czy zapalasz silnik na benzynie czy gazie jak i tak nieuruchomisz silnika posiadając odcięcie tam gdzie napisałem poprostu niezapalisz silnika bo centralka(komputer) nie ma informacji od tego czujnika w jakim położeniu jest wał,mogę CI podesłać jak wykonać ten układ samemu.
    Pozdro.
  • #12
    Andzrzej
    Level 18  
    Witam
    Oczywiście jestem zainteresowany takim rozwiązaniem i chętnie skorzystam z pomocy.Czy czyjnik położenia wału to ten który widać w skrzyni biegów (od góry)? czy to jemu należy przeciąć obwód?
    Pozdrawiam
  • #13
    przemkrzych
    Level 26  
    Poszukaj na forum schemaciku elektryki do twojego samochodu dokładniej wyprowadzenia z centralki sterującej silnikiem,jak zlokalizujesz to go przetnij powinien być ekranowany TY też użyj dośc grubego przewodu w ekranie,umięść to wszystko w niewidocznym miejscu
    i schowaj przełącznik.Układ jest prosty więc radze go zamontować w jakimś szczelnej obudowie i solidnie połączyć.Podaj emaila to CI go wyśle.
  • #14
    Andzrzej
    Level 18  
    Jeśli kolega byłby taki uprzejmy to będę bardzo wdzięczny.Mój mail powinien być na na dole strony (PW) jeśli nie to jestem na gg 5605046
  • #15
    TXXXX
    Level 12  
    wiele nie wiem ale jak chcesz od glownej kostki do stacyjki (rozrusznik, elektryka i zaplon) zastosuj przekazniki jeden standart a 2 to czerwony zwierno rozwierny), przelacznik na 2 wyjscia (mozliwosc w czasie bezczynnosci zaplonu migania niebieskiej diody, gasnie ona gdy zaplon dziala), nawet jak masz kluczyk nie odpalisz, przelacznikiem mozesz wylanczac silnik gdy on pracuje- jak korzystalem z takowej porady nie u elektryka samochodowego (powiedzial ze to trudne i nierrealne) tylko tam gdzie zakladaja alarmy pozdro, co do tej przyjemnosci montaz calej instalacji to 40 zl, (tam gdzie zakl alarmy), 2 przekazniki 18 zl,(czarny i czerwony), przelacznik 3,50 (na 2 zrodla odbiorcze), dioda led nieb 3,50 (jest podlaczona masowo), razem to ... i tak nie wiele za alarm bez mechanizmu sterujacego nieseryjnego "jak to mowia najlepsza samorobka", a koszt najtanszego zabezpieczenia o wiekszej objetości z diodą czerwona (mechanizm w skrzynce) to 80 zlo + 50 montaz , co do mnie przecinane byly kable o ile pamietam niebieski chyba zplon, czerwony rozrusznik i szary elektryka kokpitu?) narka