Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL ASTRA niska temperatura silnika

Pawełmm 30 Kwi 2012 14:16 6150 13
  • #1 30 Kwi 2012 14:16
    Pawełmm
    Poziom 8  

    Witam posiadam opla astre I 1.4 8v 92r. Problem tkwi w dużym spalaniu ok 12l benzyny cykl mieszany. Temperatura silnika na wskaźniku zatrzymuje się na pierwszej kresce ok50'C. Wymiana termostatu nic nie zmieniła. Dodam że komputer jest włożony od kadeta bodajże 1.6 (podobno jest taki sam). Co trzeba zrobić żeby auto mniej paliło i temperatura była prawidłowa bo taka jazda troszkę za dużo mnie wychodzi:(

    0 13
  • #2 30 Kwi 2012 14:23
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zmierzyłeś temperaturę niezależnym termometrem? Przyszło ci może do głowy, że to czujnik/wskaźnik może być uszkodzony? COKOLWIEK sam sprawdziłeś?

    1
  • #3 30 Kwi 2012 14:58
    Pawełmm
    Poziom 8  

    oporność czujnika na ciepłym silniku tyle że mam badziewny miernik i niewiele się z tego dowiedziałem ale coś ok 280Ohm pewnie mogło byc Czy jest możliwe ze w kadecie i w astrze są inne oporności czujnika?

    Dodano po 29 [minuty]:

    Sprawdziłem jeszcze kody błyskowe i nic nie pokazują tylko 12. Wydaje mi się że czujnik jest sprawny bo temperaturę pokazuje... temperatura też powinna być prawidłowa skoro termostat jest wymieniony więc co to może być jest zagadka:)

    0
  • #4 30 Kwi 2012 15:00
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Aha... Temperatura jest właściwa, bo tak pokazuje wskaźnik/czujnik, którego nie jesteś pewien. Więc gratuluję podejścia i sposobu myślenia - wskaźnik coś tam pokazuje, wiec jest sprawny.

    1
  • #5 30 Kwi 2012 15:08
    Pawełmm
    Poziom 8  

    Chciałem tylko zapoznać się z waszymi sugestiami niż wymieniać wszystko po kolei. nie stać mnie narazie na dobry miernik...

    0
  • #6 30 Kwi 2012 15:15
    stasiaktel
    Poziom 12  

    A jak przejedziesz trochę tym autem i postoisz w korku, to wskaźnik pokazuje wyższą temperaturę?
    czy wtedy załącza się wentylator chłodnicy?

    0
  • #7 30 Kwi 2012 15:32
    Pawełmm
    Poziom 8  

    czasami w korku chwilami dojdzie prawie do 90' z 2 razy się załączył po zgaszeniu było go słychać jeszcze

    0
  • #9 30 Kwi 2012 17:36
    Pawełmm
    Poziom 8  

    No właśnie wymieniłem go 2 tygodnie temu bo też myślałem że on jest winny

    0
  • #11 30 Kwi 2012 19:45
    Pawełmm
    Poziom 8  

    Tamten też był sprawny wszystko na to wskazywało no ale wymieniłem, 5 razy co dziennie nie będę przecież termostatu wymieniał to musi być coś innego. zastanawia mnie ten czujnik temp tam podobno są nawet 3 czujniki no ale ja 2 znalazłem tylko jeden w kolektorze ssącym drugi w chłodnicy.

    0
  • #12 30 Kwi 2012 22:46
    edekk
    Poziom 26  

    Przedwczoraj był utworzony temat o tym samym problemie , a ty zakładasz nowy.Tam są dwa czujniki , z konektorkiem do wskaźnika znajduje się z lewej strony kolektora i pod kolektorem z wtyczką do komputera.W chłodnicy masz termostat tylko do zasilania wentylatora i jest on ustawiony na około 98stC.

    W swoim samochodzie wywaliłem termostat z obudowy ,która przykryta jest kołem od rozrządu i zrobiłem jak w tym linku Link.po przejechaniu 20 000 km nie zauważyłem żadnej różnicy w działaniu , a wymiana termostatu zajmuje 5 minut.Termostat od renówki na 89stC.

    1
  • #13 30 Kwi 2012 23:07
    stasiaktel
    Poziom 12  

    Jeśli dobrze kombinuje to na pewno czujnik od wentylatora i od wskaźnika ok.
    Czyli problemem może być czujnik do komputera albo termostat. proponuje podłączyć do czujnika omomierz i sprawdzać zmianę oporu z wzrostem temperatury, sprawdzisz tym czy jest to wina czujnika

    -1
  • #14 22 Maj 2012 08:33
    sputnik1
    Poziom 16  

    W tym silniku o ile pamiętam na zegary jest osobny czujnik i jest wkręcony w głowicy z boku u góry kabel idzie na zasówkę chyba ten czujnik jest z lewej strony silnika od strony rozrządu, kosztuje niewiele wymień ten czujnik.

    1
  Szukaj w 5mln produktów