Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

peugeot boxer 2,2 hdi 2004r nie odpala

mircocr 30 Apr 2012 16:14 13855 24
Texa Poland
  • #1
    mircocr
    Level 9  
    Witam

    Problem jak w temacie

    Odpaliłem rano auto aby je zagrzać.Po ok 20 min zgasiłem.Po godzinie już nie chciał odpalić i świeciła się kontrolka silnika.Akumulator też już padał ale mam teraz nowy.

    Po podpięciu do kompa były 4 błędy między innymi komunikaty o za niskim napięciu.
    Po skasowaniu tylko jeden wraca s powrotem a mianowicie: ecu 10 sterownik silnika nie spełnia norm.
    szukałem na internecie i doczytałem że ecu za dużo rzeczy odpowiada np spaliny,wtryski,ciśnienie w cylindrach itd.
    Ale nie znalazłem nic na temat samego ecu 10.

    Proszę o pomoc czego mam szukać
  • Texa Poland
  • #2
    emeryt2
    Level 42  
    Elektryka samochodowego , który umie nie tylko odczytać błędy!
  • #3
    mircocr
    Level 9  
    emeryt2 wrote:
    Elektryka samochodowego , który umie nie tylko odczytać błędy!

    Ma się rozumieć dobrego elektryka.No był jeden z SD i nawet mojego modelu Boxera nie miał bo miał za stary soft i po przejrzeniu kolegi SD jak usłyszał ten błąd to wymienił parę rzeczy i poszedł bo on na to nie ma czasu.Na ten komentarz oczy nam wyszły.
    Ale spoko popytam może ktoś się znajdzie kto zerknie do niego.Szkoda że ten opis błędu jest taki ogólny.
    U brata w MB CLK 320CDI jak padł czujnik to nawet pokazuje na fotkach jak go wymienić i gdzie jest.Fajna rzecz :)
  • #4
    danek23
    Level 18  
    A co ma SD do peugeota? Jak by przyszedł z lexią-proxia to bym rozumiał.
  • #5
    mircocr
    Level 9  
    Przepraszam moja wina w błąd wprowadzony zostałem bo kolega ciągle mówi SD i ma zapakowany w futerał. Kolegi sprzęt to jakiś Autocom Szwedzki.Nie mam pojęcia co to jest ale w opcjach ma dużo modeli i np mercedesa swojego kolegi od a do z przegląda.

    Dobry ten Autocom?

    Elektryk przyszedł z czymś takim o wymiarach 20cmx30 zielonkawy.To urządzenia ma własny wyświetlacz.Nie znam się i nie wiem co to.
  • #6
    danek23
    Level 18  
    pewnie gutmann skoro zielonkawe i z wyświetlaczem. Nie ważne, głębokie tematy zrobisz tylko softem serwisowym do danej marki. Żaden uniwersalny sprzęt nie ruszy pewnych tematów.
  • #7
    mircocr
    Level 9  
    Czekam na Lexia-Proxia.Znajomy to ma przywieść i zobaczymy wtedy co ono pokaże.Dam znać jak podepniemy.
  • #8
    robmaz
    Level 20  
    Witam.
    Sprawdź klapę gaszącą.
  • Texa Poland
  • #9
    NiktoS
    Level 12  
    Witam
    Miałem podobną sytuację w 2,o hdi.
    Sprawdź masę. U mnie wizualnie kabel masowy był OK, ale jednak coś z nim było nie tak.
    Kiedy podłączyłem grubym kablem klemę minusową z silnikiem wszystko wróciło do normy.
    Silnik zaczął odpalać i kontrolki przestały wyświetlać głupoty.
    Może u ciebie jest inna przyczyna, ale zawsze warto sprawdzić.
  • #10
    mircocr
    Level 9  
    robmaz wrote:
    Witam.
    Sprawdź klapę gaszącą.


    Zdjąłem gumę i ta klapka jest otwarta.Paluchem jej dotykałem i rusza się tak jak powinna.Nie jest zatarta.

    Quote:
    Witam
    Miałem podobną sytuację w 2,o hdi.
    Sprawdź masę. U mnie wizualnie kabel masowy był OK, ale jednak coś z nim było nie tak.
    Kiedy podłączyłem grubym kablem klemę minusową z silnikiem wszystko wróciło do normy.
    Silnik zaczął odpalać i kontrolki przestały wyświetlać głupoty.
    Może u ciebie jest inna przyczyna, ale zawsze warto sprawdzić.


    Sprawdziłem.Nie pomogło.
  • #11
    mircocr
    Level 9  
    Podłączyłem Lexie-Proxie i wyszło coś takiego:

    CODE2_FIAT Stały błąd , transporder , niezapamiętane .
    EDC15C7 Stały błąd , kodowana blokada rozruchu , zły klucz .
    EDC15C7 Stały błąd , podgrzewacz filtra paliwa , obwód rozwarty , lub zwarcie do masy .
    EDC15C7 Stały błąd , obwód EGR , obwód rozwarty lub zwarcie do masy .
    EDC15C7 Stały błąd , elektrozawór przepustnicy EGR , zwarcie lub zwarcie do masy .
    EDC15C7 Stały błąd , wyłącznik 3-ego tłoka obwód rozwarty lub zwarcie do masy .

    Ale się narobiło.

    Proszę o komentarz do tych błędów.
    Pierwsze dwa to wydaje mi się że immobiliser padł
  • #12
    Andiv
    Level 32  
    Pokasować wszysto, próba odpalenia i ponownie poczytać.
    Można też w bsi podglądnąć parametry blokady rozruchu.
  • #13
    kybernetes
    Level 39  
    Sprawdź bezpieczniki na skrzynce. Prawdopodobnie masz zwarcie w podgrzewaczu odmy, wywala bezpiecznik i wszystkie te układy są bez prądu.
  • #14
    mircocr
    Level 9  
    w której skrzynce?? bo ponoć są 2 albo 3
  • Helpful post
    #15
    kybernetes
    Level 39  
    Na silniku, bezp. F11
  • #16
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dość tej farsy. Kosz!
  • Helpful post
    #17
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Po rozmowie z autorem na PW przywróciłem do działu "początkujący".
  • #18
    mircocr
    Level 9  
    Dziękuję i przepraszam za zamieszanie.

    Idąc wskazówką kolegi oczywiście spalony był bezpiecznik oraz przetarte kable.Po usunięciu zwarcia i wymianie bezpiecznika zostały tylko te dwa komunikaty:

    CODE2_FIAT Stały błąd , transporder , niezapamiętane .
    EDC15C7 Stały błąd , kodowana blokada rozruchu , zły klucz .
  • Helpful post
    #19
    kybernetes
    Level 39  
    Sprawdź czy da się uruchomić silnik kodem z karty kodowej pojazdu. Jeżeli nie to szukaj dalej w elektryce. Jeżeli tak - spróbuj wczytać ponownie klucze.
  • #20
    mircocr
    Level 9  
    I tu jest problem.
    Znajomy kupił go z jednym kluczem.Nie ma książki i karty z tymi kodami.
    Przepadło gdzieś u pierwszego właściciela.Zresztą po aucie widać że szanowane to ono nie było.
    Najlepszym wyjściem było by wyłączyć immo.Znajomy też przychyla się do tego zabiegu.

    Biegałem po mojej okolicy i nikt nie podejmie się odłączenia immo bo nie potrafią.
    Z tego co kojarzę to immo odcina prąd do pompy paliwa.Można by ominąć immo, ale musiał bym mieć jakiś schemat gdzie on jest na silniku.

    Czy to prawda że można go odpalić kombinacją naciskania pedałami (hamulec-gaz)?
  • Helpful post
    #21
    kybernetes
    Level 39  
    Skoro tej karty nie posiadasz to musisz ją zamówić za parę złotych w serwisie.
    Silnik możesz możesz awaryjnie uruchomić podając kod z karty kodowej do ECM bezpośrednio, bez pośrednictwa transpondera i centralki kodowej, "wymigując" go kontrolką silnika i naciskając pedał gazu w odpowiednich momentach.
  • #22
    mircocr
    Level 9  
    Niestety i tak i tak trzeba by to usunąć.Z tego co czytam na forum to trzeba doprowadzić przewód do pompy zasilający(bajpas jak to wyczytałem tu na forum)

    Gdzie się znajduje centralka na silniku? W tej dużej skrzynce z bezpiecznikami?
    Z lutownicą jestem obyty dam sobie radę tylko niech ktoś mnie poprowadzi jak to zrobić.Szukałem schematów na google i gdzie się dało i nie doszukałem się.
  • Helpful post
    #23
    kybernetes
    Level 39  
    Źle wyczytałeś na forum. Pomyliłeś silnik CR z wtryskiem mechanicznym, gdzie jest zawór paliwa na pompie blokowany immobiliserem. Silnik w twoim samochodzie jest w pełni elektroniczny ze sterowanymi elektrycznie wtryskiwaczami i to one właśnie są programowo blokowane przez immo. Tu żadne druciki na pompę nic nie pomogą.

    W komorze silnika po lewej jest komputer sterujący wtryskiem. Nawet go nie dotykaj z Twoja wiedzą. Sam możesz zrobić to o czym pisałem wyżej - kupic kartę w ASO i doprowadzić pojazd i immobiliser do stanu pierwotnego. Wszelkie inne ingerencje tylko w wyspecjalizowanym warsztacie.
  • Helpful post
    #24
    trans-serwis
    Level 39  
    mircocr wrote:
    Niestety i tak i tak trzeba by to usunąć.Z tego co czytam na forum to trzeba doprowadzić przewód do pompy zasilający(bajpas jak to wyczytałem tu na forum)
    Niestety do wchłaniania wiedzy z forum też trzeba mieć trochę wiedzy.
  • #25
    mircocr
    Level 9  
    @kybernetes@ no w miarę z twoim postem też się zorientowałem że to nie to i odpuściłem grzebanie przy silniku.

    @trans-serwis@ za czasów średniaka chciałem do mechanika iść do technikum.Ok poszedłem ale dyro nie uprzedził że to automatyka i odbiega od mechaniki samochodowej.
    Narzędzi i chęci mi nie brakuje.Brakuje nauczyciela-mechanika.
    Ale teraz na praktykę u mechanika nie mam czasu :D

    Wiedzę że nic nowego nie wyczaruję. Zająć się tym musi elektromechanik który robi to na co dzień.Niestety w okolicy mam ich 6-ciu i nikt się tego nie chce podjąć.

    Gdyby ktoś był chętny z Śląska okolice Myszków-Siewierz to proszę o kontakt na PW.

    Póki co dziękuję za pomoc i temat zamykam.