Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

optymalizacja kodu z atmega8 na attiny13

wojtektorr 30 Kwi 2012 22:11 1723 8
  • #1 30 Kwi 2012 22:11
    wojtektorr
    Poziom 14  

Witam serdecznie, jestem początkującym jeśli chodzi o programowanie w c na avr. Celem mojego zadania jest zaprojektowanie termostatu z użyciem czujnika temperatury dwóch diod sygnalizujacych, przycisku do programowania termostatu oraz przekaźnika jako elementu wykonawczego. Poniższy kod napisałem na atmega8 jednak można byłoby zastosować uboższego avr (attiny13). Problem mój polega na objętości kodu, czy da się poniższy kod zmieścić w attinie13?

Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

0 8
  • Relpol
  • #2 30 Kwi 2012 22:36
    McMonster
    Poziom 32  

Zakładając, że wziąłeś już pod uwagę wszystkie inne różnice w peryferiach tych dwóch układów wykorzystywanych w programie (timery, liczba pinów itp.) i że używasz WinAVR, to po każdej kompilacji powinieneś dostawać informację o zajętości pamięci układu.

0
  • Relpol
  • #3 30 Kwi 2012 22:41
    gaskoin
    Poziom 38  

Służy do tego program avr-size

0
  • #4 01 Maj 2012 09:18
    wojtektorr
    Poziom 14  

Jeśli chodzi o wymagania co do attiny13 to je spełnia jeden timer wystarczy pinów też ma wystarczająco jedyne ograniczenie to ilość pamięci programu ma tylko 1 KB, a powyższy kod zajmuje ok 2 KB. Jestem początkującym dlatego z pewnością są w kodzie rozkazy które można zapisać krócej zwięźlej i dlatego pytam czy można go tak zmodyfikować żeby o połowę go zmniejszyć. A jeśli nie o połowę o ile sie tylko da, poprostu zoptymalizować ten kod. Jeszcze sprawdzę ten program który poleciłeś.

0
  • #5 01 Maj 2012 10:06
    tmf
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

Możliwości optymalizacji jest wiele, niektóre z nich: