Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Wyjeżdżone paliwo do końca w Opel Zafira 1,9 Cdti

Zafira_white 01 May 2012 11:36 12980 15
  • #1
    Zafira_white
    Level 2  
    Witam przez zabieganie i notoryczny brak czasu wyjeździłem w swoim Oplu Zafirze silnik 1, 9 cdti 2006 rok paliwo do końca . Po zatankowaniu, odpaleniu i przejechaniu około 5 km auto zaczęło przerywać . Następnie włączyła się kontrolka klucz i samochód i silnik nawet wciskając pedał w podłogę nie kręci więcej niż 2 tys obrotów na obojętnie którym biegu . Po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu auto przez chwilę pracuje normalnie potem ponownie włącza się kontrolka ( samochód z kluczem ) i załącza się blokada , która uniemożliwia przekroczenie 2 tys obrotów . Co mogło się stać proszę o opinie czy ktokolwiek miał taką sytuacje i co się mogło stać ??? Dziękuje i pozdrawiam
  • #3
    Zafira_white
    Level 2  
    jest zatankowany ale to nic nie pomaga a komputer pokazuje błąd w obiegu paliwa
  • #5
    Zafira_white
    Level 2  
    hmm.......... to może być jedna z przyczyn obawiam się o coś gorszego jak np. wtryski
  • #7
    Zafira_white
    Level 2  
    niestety nie zapisałem go bo i tak sam tego nie zrobię jutro jestem umówiony do warsztatu ale próbuje się dowiedzieć czy komuś coś podobnego się przydarzyło bo niby coś tak błahego jak brak paliwa ale na 100 % to jedno z drugim ma związek ponieważ problemy zaczęły się tuż po tym jak go zabrakło . Zresztą każdy mechanik powtarza jak mantrę żeby nie wyjeżdżać paliwa do końca ..
  • #8
    luk0108
    Level 2  
    Witam ja mam podobny problem w mojej zafirce problem się pojawił jak było paliwka na 50 km i walcze z nim do dnia dzisiejszego autko gaśnie i wyrzuca błąd w obwodzie paliwa kod błedu to ecn 00275 00256 0900A wymieniłem filtr paliwa i bez zmian. Autko u mechanika mechanior wyją bak wyczyścił przewody wszystko czyste jak nowe wymienił listwę wtryskową regulator niskiego ciśnienia regulator wysokiego ciśnienia na pompie wtryskowej i problem nadal się powtarza wtryski sprawdzone nie leją , przebieg to 129tys, więc nie wiele jak na takie hopki klocki. Mechanik rozkłada ręce i już nie wie gdzie dalej szukać. Proszę o pomoc.Odczyt wyżej wymienionych błędów to za duże ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej.
  • #9
    jurek84
    Level 21  
    Zrób loga (jeżeli masz taką możliwość) czujnika ciśnienia na listwie.
  • #10
    luk0108
    Level 2  
    Czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej wymieniony i problem się powtarza i co najciekawsze przy jeździe na zakręcie w lewą stronę nigdy na prostej i nigdy w prawo auto gaśnie lub przechodzi w tryb awaryjny te zależności nawet zauważyła moja małżonka wiec coś w tym jest.
  • #11
    decybel91
    Level 42  
    A mechanior znalazł może pompę paliwa w zbiorniku? Bo przechylanie się do gaśnięcia to problem z osadzem kosza pompy w zbiorniku - łapie powietrze i zapala checka.
  • #12
    luk0108
    Level 2  
    Bak był wyjmowany i w baku było wszystko ok czyste sitko przy pompie wyczyścił bak i złożył temat nie ustąpił wiec walczymy dalej zaczeliśmy od baku ale co najciekawsze problem się powtarza nie zależnie od ilości paliwa czy pełno czy rezerwa. Zaznaczam że po zgaszeniu auta zapala bez problemu bez efektu zapowietrzenia.
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli przechodzi w tryb awaryjny, jak napisałeś:
    luk0108 wrote:
    auto gaśnie lub przechodzi w tryb awaryjny
    To błąd musi być. Ja bym sprawdził wiązki.
  • #14
    rafsor
    Level 2  
    Witam
    Mam Astre H 1.9 DTH i ten sam problem 3 błędów opisywany powyżej.
    Kolejność występowania ich jest taka:
    1 ) P0002-75-Pomiar elektromagnetyczny zawór paliwa Zakres obwodu / wydajność
    2) P0002-5B Obwód zaworu elektromagnetycznego dozującego paliwo, zakres/działanie
    3) P0090-0A Obwód zaworu elektromagnetycznego kontroli ciśnienia szyny, zakres/działanie (odchylenie dodatnie)
    Po moich obserwacja wydaje mi się że pada pompa paliwa w baku.
    Dłużej pompuje ok 15 sekund po przekręceniu stacyjki i czasem głośno pracuje i terkocze. W wężach paliwowych doprowadzających paliwo do filtra wyraźnie słychać i czuć na przewodach przepływające powietrze. Wówczas po odpaleniu silnika obroty falują i przy przyspieszaniu samochód przerywa po czym wchodzi w tryb awaryjny. Taka sytuacja zdarza się co jakiś czas.
    Gdy tego objawu nie ma samochód pracuje normalnie i dobrze przyśpiesza.
    Sprawdziłem ciśnienie na które daje pompa paliwa, wynosi ponad 4 bary, czyli jest ok. Problem dalej pozostał niestety.
    Ktoś znalazł rozwiązanie tego problemu?
  • #15
    sajmosia
    Level 16  
    Mialem identyczny problem w identycznej zafirze z 2006 roku.

    Zakonczylo sie wymiana EGR Valve.

    Mozna sprawdzic jakie bledy widzi Komputer:
    Procedura polega na tym że naciskasz hamulec , drugą nogą gaz do oporu , włączasz zapłon i po krótkiej chwili na zegarach w miejscu przebiegu jeśli są błędy wyświetli się : ECN i kod. Przy większej ich ilości będą się wyświetlać po kolei.

    Pozdro.
  • #16
    rafsor
    Level 2  
    Podane prze zemnie błędy zostały najpierw odczytane po użyciu kombinacji pedałów i odczytane na komputerze.
    Oznaczają to co napisałem i nie są związane z EGR-em..