Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat doblo 1,9 jtd 2005r. nie odpala na ciepłym silniku

DAREKPL8 01 Maj 2012 12:10 9002 13
  • #1 01 Maj 2012 12:10
    DAREKPL8
    Poziom 7  

    fiat doblo 1,9 jtd 100km listopad 2005r prod. nowe nadwozie cargo maxi.
    witam.moze ktoś miał coś podobnego-borykam sie od jakiegoś czasu z problemem tego typu:
    Na zimnym silniku auto odpala bez problemu.Dopóki silnik pracuje to działa cały czas,tylko jak zgaszę-CZASAMI zdarza sie ze po nagrzaniu nie moge go odpalić,a innym razem pali bez problemu.Nie palą sie żadne kontrolki na pulpicie,rozrusznik kręci-auto jakby chciało odpalić,ale nie zapala jakby nie miało paliwa.Postoi pare godzin i znów bez problemu pali na dotyk.Auto było w serwisie Fiata ale stwierdzić nic nie stwierdzili,wszystkie parametry w normie:pompka daje odpowiednie ciśnienie ,błedow brak.Odpowiedz serwisanta-może to immobilaizer w kluczyku(akurat nie miałem drugiego,ale próbowałm gdy nie odpalał z drugim kluczykiem i to samo),albo oprogamowanie w centralce silnika.
    Czy wymiana centralki pomoże wyeliminować ten problem?
    I czy zakup czystej centralki-komputera jest opłacalny,bo z tego co słyszałem centralki są programowane pod typ silnika,auta itd w/g nr WIN.
    Może sie potem okazać ze i tak nie bede miał z niej pożytku.Na allegro reklamują sie dwie firmy które ponoc naprawiają centralki za sumę ok. 600 zł,tylko żebym sie nie władował w wiekszy problem.
    Poradzcie co z tym począć,bo nie jestem pewny czy jak zgasze silnik to znowu odpale?
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedz

    0 13
  • #3 01 Maj 2012 12:29
    DAREKPL8
    Poziom 7  

    Powtórnie na forum -tutaj opis podłaczenia nowej centralki z serwisu warsztatu:
    co warto wiedzieć przed zakupem używanego sterownika silnika



    każdy używany komputer silnika przed montażem należy wylogować z zapisanych w nim danych poprzedniego samochodu i przygotować do programowania kodami immobilaizera do montowanego pojazdu

    dlatego

    w naszej ofercie sprzedaży używanego sterownika silnika

    oferujemy dostępne 2 warianty różnej konfiguracji komputerów silnika

    układ sterujący wtryskiem paliwa



    nie wylogowany – oferta kierowana dla elektroników samochodowych. sterownik z zapisanymi danymi poprzedniego samochodu który należy przygotować do programowania przed montażem, niezbędna ingerencja wyspecjalizowanego elektronika.

    komputer w cenie 700 zł



    wylogowany – oferta kierowana do warsztatów wyposażonych w niezbędne urządzenie diagnostyczne. sterownik już jest przygotowany do powtórnego programowania tzn. wyczyszczony z kodu pin poprzedniego samochodu lub w zaleznosci od modelu auta z ustalonym numerem nadwozia i kodem pin. sterownikowi po zamontowaniu należy podać urzędzeniem diagnostycznym kod pin swojego samochodu a następnie zsynchronizować sps.

    komputer w cenie 900 złralki:

    Dodano po 4 [minuty]:

    Nie sprawdzałem czujników,tylko czy mogą sie zawieszać i potem wracać do normalnego stanu?
    Chetnie wysłucham kazdej opini,którą mogę podpowiedzieć przy nastepnej wizycie w warsztacie.
    Jedno pytanie:czy komputer,serownik,centralka znajduje sie pod filtrem powietrza?
    Bo na nadkolu jest tylko skrzynka z bezpiecznikami.

    CapsLock Ci się zawiesił?
    Proszę poprawić pisownię w treści i tytule - tylko pierwsza litera wielka.

    Do "cytowania" możesz zastosować cudzysłów.
    Reg. 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
    Mod.[CameR]

    1
  • #4 01 Maj 2012 18:54
    DAREKPL8
    Poziom 7  

    Sorry to była wklejka z oferty warsztatu i niestety napisana duzymi literami

    Moderowany przez CameR:

    To kto ma poprawić, ja czy Ty?
    ... albo kosz.

    0
  • #5 02 Maj 2012 02:55
    damdam

    Poziom 32  

    Ja proponuję sprawdzenie rozrusznika, stanu baterii, i połączeń pomiędzy nią a silnikiem. Minimalne obroty nieosiągnięte, i silnik nie zagada.
    Oczywiście może być to też czujnik położenia wału, skończona pompa wys. ciśn. itp itd...
    tylko dobra diagnostyka pomoże.

    0
  • #6 02 Maj 2012 23:21
    DAREKPL8
    Poziom 7  

    Kwestia polega na tym że rozrusznik kręci tak samo gdy odpala,jak i nie odpala silnik.Akumulator to roczny Bosch Silver z którym raczej nie ma problemu.Jak napisałem wszystko działa tak samo czy odpala czy nie tylko jakby brakowało,lub coś odcinało paliwo.Od kilku dni jeżdze bez problemu-po zatrzymaniu sie koło domu odpala raz za razem.W temacie napisałem że nie odpala na cieplym silniku-może to zmyliło kolegów którzy chcą pomóc,ale te moje Doblo ma humory i najgorsze jest to ze nie wiadomo kiedy znowu sfiksuje.
    Zgadzam sie że najlepsza by była pełna diagnostyka,tylko kiedy znależć na to czas jak codziennie jeżdże tym autem do pracy,a pewnie musiałbym auto postawić na 2-3 dni żeby można było przejrzeć całą elektrykę.
    Następnym problemem bedzie trafić z usterką kiedy bedzie w warsztacie.
    To jeden z najgorszych objawów kiedy raz działa a czasami nie.
    Dlatego chciałbym rozwiązać sprawę kompleksowo,zaczynając od sterownika silnika,ponieważ to chyba najbardziej prawdopodobny słaby punkt przy tych objawach.
    Ale są to tylko moje domniemania jako laika,równie dobrze problem może tkwić w innym szczególe.

    0
  • #7 07 Maj 2012 20:28
    DAREKPL8
    Poziom 7  

    Byłem dzis w warsztacie - nie serwisie fiata- i mechanik znalazł bład:schlussel fehler code,co w tłumaczeniu na polski znaczy podobno niezgodny lub nie przypisany kluczyk do komputera lub stacyjki.Jutro mam zostawic auto na caly dzien i maja to zrobic.Odezwe sie po naprawie i napisze jaki wynik.
    Nawiasem mówiąc znalazlem idealnie ten sam przypadek na innym forum i udało mi sie skontaktować z tą osobą- okazało sie ze bład również tkwił w centralce silnika-błedy po podłączaniu centralnego zamka.Po wykasowaniu do dzis facet jeżdzi bez problemow.

    0
  • #8 07 Maj 2012 21:47
    damdam

    Poziom 32  

    no pewnie- i co, wykasowali błąd i auto odpaliło?? dobre sobie.

    0
  • #9 08 Maj 2012 18:40
    DAREKPL8
    Poziom 7  

    Do kolegi dam dam.Ja tylko powtarzam co usłyszałem od osoby która miała ten sam objaw we Fiacie,nie wiem jak bedzie z moim-obym mógł potem jeżdzić normalnie.Postaram sie wyciągnąć troche informacji po naprawie i opisać efekty.
    Pozdrawiam

    0
  • #10 08 Maj 2012 20:31
    wiatajek
    Poziom 13  

    Mogę się mylić ale mi się wydaje jeżeli ten błąd by był za to odpowiedzialny auto by płatało figle i na zimnym silniku bez znaczenia czy jest rozgrzany. A tu wynika z tego co piszesz że auto tak się zachowuje tylko jak jest ciepły silnik. Powodów może być wiele ale ja bym jeszcze obleciał wszystkie przekaźniki jeżeli mówisz że pompa nie zawsze działa a kontrolka immo się nie zaświeca. Może akurat tutaj masz gdzieś zimne luty i nie łączy, częsty przypadek VW gdzie jest odcięcie ecu zanik napięcia i auto nie pali.

    0
  • #11 11 Maj 2012 18:33
    DAREKPL8
    Poziom 7  

    A wiec tak sterownik silnika wykluczony,nawiasem mówiac nie udało sie w warsztacie sprowokować silnika zeby nie odpalił.Dwa dni auto stało u nich-grzali sterownik,schładzali,ale nie było objawów które ja znam.Mechanik doradza mi wymiane "body komputera" gdyż jest to ostatnie ogniwo które moze miec problem.
    Według odczytu komutera wpietego do mojego doblo - brakuje komunikacji pomiedzy kluczykiem a immobilaizerem.Tylko ciekaw jestem czy na pewno moduł odpowiedzialny za tzw. Wegfahrsperre znajduje sie w tym miejscu czyli w body komputerze?
    Co najlepsze to auto teraz pali bez problemów?!-normalnie rece opadają.
    Tylko czy to objaw tymczasowy?I znów sie zatrzymam gdzieś zatankować czy na postój i bede czekał pare godzin az mój FIAT bedzie miał cheć odpalic(bo tak zawsze jest).Zdecyduje sie chyba na tą wymiane,chociaż ostro po kieszeni mnie to trąci(1000zł)Chetnie wysłucham lub poczytam wasze opinie na ten temat. :?: :|

    0
  • #12 06 Cze 2012 20:31
    soket
    Poziom 2  

    witam czy ten fiat juz odpala jak należy??miałem ten zam problem i u siebie przez przypadek znalazłem rozwiązanie

    3
  • #13 06 Cze 2012 23:17
    DAREKPL8
    Poziom 7  

    Witam kolege soket-a.Po wizycie w warsztacie wszystko dziala ok,ale byc moze sam w pewien sposob znalazlem na to sposob.podlaczalem wczesniej swiatla przeciwgielne i swiatla led do jazdy dziennej i wpialem sie w glowne zasilanie komputera w doblo.przed wizyta samochodu wypialem to wszystko z zasilania komputera i podpialem bezposrednio pod akumulator.Nawiasem mowiac zrobilem to ze wzgledu na sugestie niektorych wypowiadajacych sie na forum ze komputer w doblo jest bardzo podatny na ingerencje innych niz normalne podlaczen odbiornikow elektrycznych oraz zeby elektryk nie sugerowal sie moimi podlaczeniami podczas naprawy.Wiec moze od tego czasu-okolo miesiaca- nie wystapil wczesniejszy problem.Oczywiscie mechanik w warsztacie sugerowal ze poodpinali,przeczyscili i posprawdzali wszystkie wtyczki i zlacza.W tej chwili trudno zgadnac gdzie byl problem,ale wazne ze zniknal.Sugeruje zeby bez potrzeby nie wpinac sie w obwod elektryczny tzw. body komputera,poniewaz moze miec to oplakane skutki w postaci roznych ,nierozpoznawalnych nawet przez serwiantow objawach.
    Z checia zapoznam sie z Twoim przypadkiem - soket.

    0
  • #14 07 Cze 2012 09:32
    soket
    Poziom 2  

    witam, u mnie awarie powodował elektrozawór podciśnienia ,gdy samochód się rozgrzał czasami sie zacinał w pozycji otwartej ,przy zablokowanym elektrozaworze podciścnienia przepustnica odcinała dopływ powietrza do silnika (tak mi to tłumaczył mechanik)i silnik nieodpalał,jak silnik przestygł elektrozawór się odblokowywał i wszystko wracało do normy

    0