Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sklep AVT - Minimoduł z ATmega8

Adarn 01 Maj 2012 12:38 1850 8
  • #1 01 Maj 2012 12:38
    Adarn
    Poziom 9  

Witam!

Jestem początkującym elektronikiem, choć myślę nad edukacją w tymże kierunku. Ostatnio rozpocząłem przygodą z uC. Mam do was kilka pytań:

1) Miałem najpewniej pecha - mój pierwszy uC - ATMega8 - po podłączeniu do programatora (AVTPROG1 - ekwiwalent STK500v2) i do zasilania nie działa. AVRDude wyrzuca z siebie komunikat

Code:
    stk500v2_command(): command failed

na programatorze zapala się czerwona dioda (programowanie w toku) . Następnie pojawia się komunikat o braku komunikacji z ATmegą.

Code:
     stk500v2_command(): command failed 

avrdude: initialization failed, rc=-1.
    Double check connections and try again,
    or use -F to overdrive this check.

Przypadek tłuczony na elektrodzie pierdyliard razy. Jednak to co mnie hmm... "zaniepokoiło" to to, że uC (jakby to powiedzieć?) przewodzi prąd we wszystkie strony :D Do którego pinu by nie podpiąć diody (a tej przez rezystor do GND) to świeci jakby ktoś wgrał program ustawiający piny jako wejście/wyjście gdyż LED podłączony odwrotnie i przez rezystor do +5V też się pali o_0 Dodam że uC nowy i ani razu nie dał się zaprogramować.

2) Chciałbym się wreszcie pobawić elektroniką a nie męczyć :D

Minimoduł z ATmega8
    PDF z opisem

I pojawił się w mej głowie pomysł - zakupienia takiej (z tego co rozumiem) oprawionej wersji ATmegi8. Skoro zestaw jest "uruchomiony" to chyba będę miał pewność, że będzie działał. No i mogę go zaprogramować przez wbudowane mini-usb. Co myślicie? Kolejne uC czy to coś? Różnica w cenie obu rozwiązań to 40zł - ale przeboleje dla ew. wygody - elektronika to i tak stosunkowo tanie hobby (w porównaniu do golfa na przykład :D ).

Pozdrawiam,
    Adarn

0 8
  • Semicon
  • #2 01 Maj 2012 12:58
    mirekk36