Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra f 1.6 8v 92r gaśnie na gazie gdy sie nagrzeje

02 Maj 2012 12:13 7878 8
  • Poziom 1  
    Witam ! jestem tu nowy wiele o tej stronce słyszałem i myślę ze mi pomożecie. Posiadam Opel Astra f 1.6 8v 92r z gazem. Problem jest w tym otóż gdy auto sie na grzeję tam po przejechaniu 5-7 km gdy jade na gazie i wcisnę sprzęgło to od razu obroty spadają nagle i gaśnie samochód na benzynie zachowuje sie normalnie i nie wiem co to moze być wybieram własnie sie za nie długo do mechanika ale chciałem popytać co to by mogło być. ;/ gdy temperatura na dworze nie jest wysoka to dobrze chodzi ale jak jest juz z +20 to sie tak zachowuje w zimie tego nie było tylko dopiero teraz jak jest ciepło. pozdrawiam i liczę na pomoc od was.
  • Moderator Samochody
    Przerobienie dolotu powietrza tak żeby nie było wpychane do filtra podczas jazdy, lub dorobienie kompensacji parownika.
    W swoim zrobiłem to po najmniejszej linii oporu i wsadziłem kolanko od kanalizacji fi 50mm. Pasuje idealnie. :)
  • Poziom 9  
    Witam u mnie dzieje sie tak samo jade sobie i jak wcisne sprzegło potrafi zgasnac.....pewien gazownik mi mówił ze to dlatego ze jest uboga mieszanka na gazie i faktycznie jest az za bardzo uboga.po wcisnieciu sprzegła tak jakby silnik dostawał wiecej powietrza i gasnie z tego powodu ja to tak rozumuje...martwi mnie fakt ze na paliwie znowu jest za bogata ale nie gasnie tylko sie zalewa po wcisnieciu gazu.....jak rozwiazac problem? chyba do gazownika trzeba jechac...a co do układu dolotowego to nie rozumiem...ja mam odłaczony dopływ ciepłego całkowicie i zimnego tez wyglada to tak ze do puszki z filtrem nie dochodza zadne rury tylko od filtra do silnika jest ta charmonijka czy to jest dobrze? własciwie jak ma to wygladac ta przeróbka?

    U mnie to wyglada tak.... Opel astra f 1.6 8v 92r gaśnie na gazie gdy sie nagrzeje
  • Poziom 9  
    Obudowa filtra ma w zasadzie 3 otwory jeden to dolot ciepłego powietrza drugi zimnego...wiodący od grilla a trzeci pod filtrem tak jakby w nadkolu...teraz pytanie czy ten otwór od ciepłego powietrza ma byc otwarty czy mozna zaslepic?Rozumiem że otwór zimnego powietrza mam czyms skierowac w odwrotna strone niż kierunek jazdy czyli w kierunku kabiny...a co z tym dolnym w nadkolu?i właściwie do czego służy? moze do skraplania sie wilgoci tylko i nie ma wpływu na dopływ....Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    a może filtr powietrza mówi "wymień mnie''?
  • Poziom 9  
    raczej nie bo nowy zestaw kupiłem...a ew.filtr gazu moze wymienie....dzisiaj kupiłem rure i skieruje dolot w strone kabiny tak by nie wpychało sie zimne....wtedy bede dalej szukał ...narazie dzieki za szczere i jakże pomocne wskazówki....pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Czy to tylko w czasie jazdy gaśnie, na postoju wchodzi na wolne obroty?
  • Poziom 9  
    obroty ma w normie nie szaleja choc silnik dziwnie sie zachowuje.....wskazówka obrotomierza miesci sie w zakresie 1100 i nie waha sie tylko w miejscu zas silnik chodzi jakby raz szybciej raz wolniej...takie uczucie siedzac w aucie....jesli chodzi o gasniecie zdarza sie to tylko podczas jazdy i nie zawsze......czasami jak wcisne sprzegło potrafi zgasnac ale nie dzieje sie to nagminnie.....jak wspominałem mam bardzo uboga mieszanke gazu...robie ok 400km na pełnym zbiorniku...ok 35l bo taki posiadam....na paliwie mam za bogata mieszanke dlawi sie po wcisnieciu pedału gazu ale tylko na małych obrotach...jak wcisnę mocniej wszystko ok...jeszcze jedno...jak jadę i kiedy przyspieszam wydaje sie ze słabnie popuszczając pedał gazu widać wyraźną różnice i tak jakby był mocniejszy bardziej przyspiesza do momentu az spadnie na odpowiednie obroty wtedy zwalnia....ot taki jest mój problem...mysle ze dość jasno teraz opisałem mój problem.....dzisiaj założyłem rure tak by nie dostawał zimnego powietrza i zobacze potczas jazdy co sie bedzie działo...jak nie pomoże to juz nie wiem co robic?