Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes silnik OM 621.918 dziwne ustawienie krzywek 1 cyl. na OT.

Neptun 02 Maj 2012 15:38 4687 11
  • #1 02 Maj 2012 15:38
    Neptun
    Poziom 13  

    Witam.
    Mam następujący problem- mój silnik OM 621,918 200D pomimo wzorowych parametrów Ciśnienie sprężania 27 z drobnymi,
    Mercedes silnik OM 621.918 dziwne ustawienie krzywek 1 cyl. na OT.
    nowe wtryski, sprawdzona pompa wtryskowa, ustawiany na różne sposoby zapłon, przestawiany i testowany w zakresie od -28* do -10*przed OT ( -26* dla 200D) jest mułowaty ma na oko mniej niż 20KM ( ciężko rusza z miejsca)
    Sprawdzałem zgodność znaków OT na kole pasowym z położeniem tłoka w GMP - zgodne.
    Znaki na podkładce za kołem zębatym i na podporze wałka się pokrywają, klin na kole zębatym cały a krzywki są w pozycji co najmniej dziwnej, jakby przestawione dokładnie o 2 zęby na kole wałka w stosunku do faz rozrządu podanych w źródłach technicznych, rozrysowanych przeze mnie.
    Mercedes silnik OM 621.918 dziwne ustawienie krzywek 1 cyl. na OT.
    Mercedes silnik OM 621.918 dziwne ustawienie krzywek 1 cyl. na OT.według danych z mądrej niemieckiej książki rozrysowałem fazy rozrządu i powinny wyglądać tak:
    Mercedes silnik OM 621.918 dziwne ustawienie krzywek 1 cyl. na OT.Mercedes silnik OM 621.918 dziwne ustawienie krzywek 1 cyl. na OT.




    Wygląda to tak jakbym miał wałek pomimo zgodności znaków na wałku i podporze oraz na wale (OT na strzałce) przestawione fazy rozrządu o 2 ząbki.
    Na wałku przy podporze ze znakami mam zagadkowe oznaczenie +GF+ x2
    Mercedes silnik OM 621.918 dziwne ustawienie krzywek 1 cyl. na OT.
    Informuję ponadto że głowica była remontowana - nowe zawory, docierane gniazda, ustawione luzy. Wałek rozrządu jest 616 051 0201 który to wg katalogu jest zamiennikiem pasującym zamiast 621 051 0201 więc teoretycznie powinien być zgodny.
    Mercedes silnik OM 621.918 dziwne ustawienie krzywek 1 cyl. na OT.
    Całość rozrządu wygląda tak:
    Mercedes silnik OM 621.918 dziwne ustawienie krzywek 1 cyl. na OT.
    Sprawdzałem zgodność znaku OT na kole pasowym Z GMP - jest zgodne (OT na kole przy na strzałce, tłok u samej góry.)

    Czy ktoś miał podobny problem lub jest w stanie określić czy takie ustawienie krzywek w OT ( ZZ, GMP) jest normalne dla tego silnika czy jest gdzieś błąd.

    0 11
  • #2 02 Maj 2012 23:49
    toku74
    Poziom 31  

    Więc wygląda na to, że Twój wałek to kiepski zamiennik.
    Ustaw wałek rozrządu na znak i podaj co pokazuje skala na kole pasowym.

    0
  • #3 03 Maj 2012 08:33
    ociz
    Moderator Samochody

    Patrz po prostu na mijankę na czwartym, znaczy oba zawory na granicy otwarcia/zamknięcia, i to powinno się zgadzać z GMP.

    0
  • #4 03 Maj 2012 09:06
    hollow
    Poziom 20  

    Co się stało ze starym wałkiem? nie można ich porównać? Jeżeli kompresja jest to powinien zapalić jak paliwa jest wtryskiwane w odpowiednim momencie, gdyby wałek był zły to by nie było wiatru w tłokach.

    0
  • #5 03 Maj 2012 10:58
    Neptun
    Poziom 13  

    Stary wałek już poszedł do huty z powodu tego że pękł po środku. Niestety osobiście nie mogłem go porównać z zamiennikiem, gdyż głowicę robił i wymieniał mi go kolega który jest mechanikiem.
    Co do dziwnego ustawienia krzywek - to jest że nie są ułożone poziomo jak na rozrysowanym wykresie faz rozrządu już doszedłem na bazie wczorajszych prac z silnikiem.
    Otóż dźwignie zaworowe i zawóry są nieco z boku i oś pionową wykresu faz rozrządu należy pochylić o kąt wynikający z przecięcia osi wałka rozrządu i punktu w którym krzywka naciska na dźwignię zaworową. wtedy wykres wygląda identycznie jak wałek w OT na 1 cyl.
    Mercedes silnik OM 621.918 dziwne ustawienie krzywek 1 cyl. na OT.Mercedes silnik OM 621.918 dziwne ustawienie krzywek 1 cyl. na OT.Mercedes silnik OM 621.918 dziwne ustawienie krzywek 1 cyl. na OT.
    Właściwie to temat już został wczoraj wieczorem przeze mnie rozwiązany, ale mizerna moc nadal mnie martwi.
    Pisząc ten temat miałem nadzieję że brak mocy wynika z tej niezgodności położenia krzywek i wykresu faz rozrządu, ale to jednak ślepa uliczka.

    0
  • #6 03 Maj 2012 11:21
    yaro 65
    Poziom 14  

    prawdopodobnie mam jeszcze kompletny silnik OM 621 i mogę sprawdzic wałek ,
    o ile jesteś jeszcze zainteresowany .

    0
  • #7 03 Maj 2012 12:16
    Neptun
    Poziom 13  

    Miałem rozpięty łańcuszek rozrządu, wał na OT i gdy przekręcałem lekko wałek rozrządu w lewo i w prawo to był w środku zakresu pomiędzy oporami wywieranymi przez zawory na ustawiony w GMP tłok 4 cyl. Wnioskuję więc że fazy tego wałka są zgodne z oryginalnym wałkiem ( poza zgodnością wg. katalogu).
    Gdyby była możliwość to chętnie skorzystał bym z wiedzy jakiej wysokości były krzywki w OM621. Na moim wałku krzywki mają wysokość 38,5mm.
    Podobno są nieco wyższe od oryginalnych przez co następuje szybsze przewietrzanie. Czy wałek w OM 621 ma znaki w tym samym miejscu na podkładce i na podporze.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Chętnie nawiązał bym kontakt z osobą z Bielska-Białej lub okolic mającą praktyczną wiedzę na temat mojego silnika w celu doprowadzenia go do pełni mocy wymarzonych ±55KM. (marzę o chociaż 50KM)
    Wszystko co powinno mu ją dać ( szlif, pierścienie, inne nowe części) już ma, a nie chce bujać;-)
    Problem polega na tym że samochodu nie mogę i nie chcę zawozić do warsztatu mechanicznego ponieważ jest jak dziecko którego nie zostawię samego.
    Co to za samochód? http://gaz69tuning.pl/m%C3%B3j-gaz-69/

    0
  • #8 03 Maj 2012 20:27
    toku74
    Poziom 31  

    A jak tam wygląda wyciągnięcie łańcucha i ustawienie p-py?

    0
  • #9 03 Maj 2012 22:23
    ociz
    Moderator Samochody

    To że ogólnie on jest mułowaty to normalka z tym sinikiem, w końcu to jest tylko 55KM w raczej nie lekkiej budzie (tak w ogóle mógłbyś napisać w czym to siedzi), ale jak piszesz że aż trudno ruszyć to normalne raczej nie jest.

    0
  • #10 04 Maj 2012 08:30
    Neptun
    Poziom 13  

    Łańcuch rozrządu jest nowy.
    Na razie próby muszę zawiesić do czasu zamontowania innego tłumika, ponieważ teraz samochód jest zbyt głośny i nie chcę wnerwiać otoczenia ;-)
    Mam nadzieję że w przyszłym tygodniu będę miał już docelowy układ wydechowy i wtedy po poskładaniu rozrządu, pokrywy zaworowej i skontrolowaniu ustawienia pompy wtryskowej popróbuję jeszcze raz.
    Nadmieniam że próbowałem również inne warianty wydechu z powodu podejrzenia o to że może stawiają zbyt duży opór dla spalin. Poza zmianami poziomu hałasu nie odczułem zmian mocy. Średnica wewn. rury wydechowej i elementów w tłumikach 50mm.

    0
  • #11 04 Maj 2012 08:39
    toku74
    Poziom 31  

    [quote="Neptun"]Łańcuch rozrządu jest nowy.

    A koła, napinacz i ślizgi? Zacznij od sprawdzenia p-py wtryskowej.

    0
  • #12 04 Maj 2012 09:19
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Napisz jak odpala ten silnik? Jak ustawiałeś pompę w momencie wkładania?

    0