Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Escort 16v rok 95-rozrusznik kreci-ale samochod nie zap

Yahoo 08 Jan 2005 19:22 8329 31
  • #1
    Yahoo
    Level 20  
    Witam
    Mam problem-klient rozbieral stacyjke(wymienial)- po wymianie niby samochód chodzil ze 2 godziny po czym zgasł. Teraz-samochód kręci ale nie zapala- co mam sprawdzić moze ktos pomoże
  • #2
    pcnetwork
    Level 13  
    Jezeli klient rozbieral stacyjke to sprawdz:
    1- wtyczkę od stacyjki czy jest podpięta dobrze czy nie są wypalone styki;
    2- kostkę stacyjki czy nie jest uszkodzona;
    3- jezeli auto ma immobilizer to sprawdz czy instalacja od anteny immobilizera (zazwyczaj takie czarne kolo na stacyjce z dwoma przewodami) nie jest uszkodzona.
    4- Sprawdź czy auto ma paliwo;
    5- Czy jest iskra na świecach
    6- Czy jest zasilanie po zapłonie na sterowniku silnika
    7- Czy pompa paliwa w zbiorniku podczas rozrucho pracuje(jeśli nie to sprawdź cz czy ma zasilanie)

    Po takich czynnościach powinieneś ustalić przyczynę usterki.
    :boss:
  • #3
    Yahoo
    Level 20  
    NIBY nie widac uszkodzeń- antenka od immo jest ok
    Nawet jak wymontowałem i oddalilem samochód nawet nie zakręcił

    Sprawdzilem kody błyskowe :
    556 lub 555 -> Pompa paliwowa lub jej obwód
    158-Przepływomierz powietrza masowy lub jego obwód

    POma nawet nie zacznie pompowac
    Podejrzewam ze cos nia przelacza tylko co
  • #4
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Nie odpowiedziałeś na szereg pytań.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    Yahoo
    Level 20  
    Poprawka silnik 1,8
    LED przy zegarach gasnie

    Jak dam z aku bezpośrednio 12V na bezpiecznik 13 to pompa mi zadziala i samochód odpali lecz na chwilę

    Zauważylem że po przekreceniu stacyjki - pompa przestaje pompować

    Co steruje pompą

    Dodano po 3 [minuty]:

    co to jest " wyłącznik inertialny nie jest wybity" jak go znaleźc ??
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    Yahoo
    Level 20  
    hmm
    co mam zrobic lub sprawdzić jeszcze ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    dlaczego jak podam mu na ten bezpiecznik napięcie to on chodzi przez chwilke?
  • #9
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Prawdopodobnie brak sygnału o obrotach silnika.
  • #10
    Yahoo
    Level 20  
    jak to sprawdzić - brak obrotów
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    pcnetwork
    Level 13  
    zaraz zaraz !!!!!

    Jaki brak sygnału!!!
    NO co wy przecież brak sygnału z wału= Brak iskry +brak wtrysku wiec auto nie zapali nawet na sekunde. Moze byc tak że po dpaleniu dopiero sygnał zanika ten obiaw może być powodowany przez wadliwą instalacje bo to przecież Ford (normalka) lub czujnik jest zniszczony.

    Jeżeli pomapa po zapłonie pracuje przez chwile to tak ma być. Sprawdź czy ma wydajność. Ściągnij nadmir z listwy za regulatorem i podłacz jakaś rurkę. Jeden koniec do listwy drugi do butelki. Kręć rozrusznikiem i patrz czy paliwo leje sie do butelki. Powinno śię lać dosyć szybko i przez chwile powinno sie nalać sporo do butelki jakięś 100 a 150 ml.

    Skoncenruj się jednak na błedach. Pompa załączana jest z przekażnika łatwo go znalęść bo łączy przy właczaniu zapłonu i za chwile przestaje. Sprawdź dobrze łączy bo to przecież FORD :sm15:
    A przepływkę odepnij. Auto bez przepływki zapali . Może tylko troszkę kopcić.

    Odpowiadaj na wszystkie pytania. :boss:
  • #13
    Yahoo
    Level 20  
    Witam
    Znów walcze z tym Fordem

    Co do pytań poprzednich:
    Paliwo jest-na odpowietrzaniu paliwa przy silniku patrzylem-paliwo dochodzi
    Iskara-podczas krecenia dochodzi
    Immo- gasnie po przekreceniu kluczuka
    Po przekreceniu kluczykiem-nie slychac zeby pompa chodzila
    (jak podam 12v na bezpiecznik nr 13 w nogach kierowcy-pompa zacznie chodzic), i butelka sie mi napełni benzyną

    Sprawdzilem kody błyskowe :
    556 lub 555 -> Pompa paliwowa lub jej obwód
    158-Przepływomierz powietrza masowy lub jego obwód

    Wracając do przekaźnika pompy-jak podam 12v na bezpiecznik to chodzi pompa-jesli przekrece kluczyk pompa ucichnie-jak zapale samochód,samochód chwilke chodzi ale pompa mi sie nie włącza i samochód chodzi do chwili skończenia paliwa

    Piszecie ze to Ford - o czym myslicie - kiepska instalacja czy coś takiego?

    Mam pytnko czy gdzies sa jeszcze jakies bezpieczniki oprócz tych które znajduja sie w nogach kierowcy
    Jak sprawdzić tą kasete z bezpiecznikami czy nie sa upalone?
  • #15
    Yahoo
    Level 20  
    Hmmm
    nie mam zielonego przekaźnika-tylko pole wokół przekaźnika - w tym miejscu mam zołty

    Hmm wczoraj sie pomyliłem to jest silnik Zetek - 1,6
  • #16
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Możliwe że jest uszkodzona skrzynka, przekażnik zmostkuj podjedż do warsztatu gdzie szybciej Ci pomogą.Z tego co piszesz to teoretycznie wiesz wszystko.
  • #17
    Yahoo
    Level 20  
    Po przekeceniu kluczyka w stacyjce ten żółty-połączy obwód Po wyciągnieciu tego przekażnika - nawet rozrusznik nie kreci

    Dodano po 2 [minuty]:

    hmmm
    Jaka skrzynka? - pewnie bezpieczników-> jak ją naprawic ?

    PS jak podłacze na żywca 12 v do pompy to samochód mi odpala i jest OK
    Czyżby jakis obwód upalony-tylko gdzie
  • #19
    Yahoo
    Level 20  
    Alarmu brak-samochod jest przyprowadzony z niemiec-niby dojechał w całości-klient zmienial tylko całą stacyjkę i po okolo 2 godzinach samochód nie odpala
    Mam juz wyjęta całą skrzynke bezpiecznikow
    Co mam sprawdzić

    Dodano po 23 [minuty]:

    Niestety nic nie widac w skrzynce bezpiecznikow-moze jedynie coś pomiedzy płytami ale tam jest duzo rozlutowywania-wiec nie próbuje

    Jedynie przy czarnym przekaźniku widać troszke styki upalone ale on po otworzeniu jest OK

    Co dalej sprawdzić?
  • #21
    Yahoo
    Level 20  
    Niespodziewanie samochód odpalił
    Po wyciagnieciu skrzynki bezpieczników-zauważyłem ze od hamulca nożnego są przetarte przewody-zaizolowałem je
    Dodatkowo jeszcze przy jednej z wtyczek było to samo
    Po włożeniu bezpieczników i zailolowaniu pojawił się znany pisk chodzącej pompy paliwowej

    Samochód odpala-ale nie chodzi na jedną świece-po wyłaczeniu jednej z cztwerech wtyczkek wtryskiwacza - doszedłem która nie dzila
    Napięcie po przekreceniu kluczyka pojawia się

    Rozkręcam wtryskiwacz-POMOCY co dalej??

    Dodano po 1 [minuty]:

    jak to wykręcić??

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodatkowo powiem że iskra na świecy jest OK
  • #23
    Yahoo
    Level 20  
    Doszłem do wniosku ze wttryskiwacz musi być OK- porównywałem z nastepnymi i są podobne oporności- Jak sprawdzałem iskre to dawałem inną świece-a moze tylko świeca

    HELP

    Dodano po 3 [minuty]:

    Hmm

    Nie mogłem tego wyciągnąć i tylko pomierzyłem oporności

    Mówisz że to cewka-nie znam sie za bardzo na tym
    A jak ją sprawdzić kiedyś od golfa naprawiałęm
    i musiał mieć przejście z jednego kołka na drugi-wiec tu tak samo jest

    Lece po klucz do świec

    Dodano po 15 [minuty]:

    Dupa złamałem klucz
    Ale tak sobie mysle-Iskra jest to cewka musi być OK
    Jeśli nie to prosze o poprawienie
  • #25
    Yahoo
    Level 20  
    NIe moge ich odkrecic- :-(

    Złamałem klucz
    Klient mowil że na wolnych obrotach kulawo chodził
    ale później jak sie rozgrzał bylo OK

    Sprawdzałęm kody błedów kokazuje kod:
    159-Przepływomierz powietrza masowy lub jego obwód
    111-wszystkie układy sprawne

    Co oznacza pierwszy kod?
  • #27
    Yahoo
    Level 20  
    Samochód nadal kulawo chodzi-nie moge sie dobrac do świecy

    Co do kodów to odczytałem za pomoca miernika analogowego - liczba mignięc napięcia-można to zrobić diodą-kody sa 3 cyfrowe najpierw setki dziesiątki i jednostki

    Co to za przepływomierz? Gdzie sie znajduje? Czy idzie to naptawić?
  • #29
    hacckker
    Level 18  
    przeplywomierz znajduje sie na rorze gumowej laczacej filtr powietrza z przepustnica sprawdz moze tylko wtyczka spadla lub nie laczy tego sie nie naprawia konieczna wymiana jesli uszkodzony spraw sobie porzadny klucz i wykrec swiece jesli nie idzie to namocz wczesniej odrdzewiaczem
  • #30
    pcnetwork
    Level 13  
    Jeśli silnik dalej ma niestabilny bieg jałowy to musisz wykręcić świece. UWAGA jeśli urwałęś lucz to mam dwie rady.
    1-kup firmowe klucze
    2-NIE CIĄGNIJ NA SIŁĘ BO MOŻESZ MIEĆ ZONKA GDYŻ ŚWIECA MOŻE SIĘ WYKRECIĆ RAZEM Z GWINTEM Z GŁOWICE (ford:shii:)
    :boss: