Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[w124 250D] Swap silnika, OM 602

02 Maj 2012 21:11 7139 7
  • Poziom 9  
    Witam. Nie wiem czy to będzie odpowiedni dział, jeśli nie to proszę o przeniesienie.
    Robię swap silnika OM602 z mercedesa do uaza. Muszę teraz jakoś uzbroić elektrykę i proszę was o pomoc. Mam pompę z elektrycznym sterowaniem biegu jałowego, wiec trzeba podłączyć to pod komputer EGR i srebrny przekaźnik który mam. Znam podstawy elektryki więc takie rzeczy jak podłączenie pinów 15, 30, 31 to wiem o co biega, ale z resztą gorzej, ci którzy przerabiali temat z tymi dieslami wiedzą pewnie co do czego. Chcę również podłączyć obrotomierz oryginalnie pod czujnik obrotów silnika na wale. A jeszcze nie wiem czy podłączać recyrkulację spalin czy pozaślepiać?
    Narazie najważniejsze jest to aby podłączyć do pompy regulację biegu jałowego, tak więc na tym teraz chciałbym się skupić
    Tutaj zdjęcia silnika jak coś:
    [w124 250D] Swap silnika, OM 602 [w124 250D] Swap silnika, OM 602 [w124 250D] Swap silnika, OM 602 [w124 250D] Swap silnika, OM 602 [w124 250D] Swap silnika, OM 602 [w124 250D] Swap silnika, OM 602 [w124 250D] Swap silnika, OM 602 [w124 250D] Swap silnika, OM 602
    Jak coś źle napisałem... proszę o nie usuwanie od razu, prześledziłem sporo tematów o tym silniku ale ciężko mi jest to zgrać, tym bardziej że nie jestem doświadczonym elektrykiem i jeszcze się uczę, także proszę o wyrozumiałość
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    EGR steruje recylkulacją spalin. Do regulacji obrotów biegu jałowego służy moduł ELR.

    Pompa wtryskowa ma na dole elektromagnes, on służy do ograniczania szarpnięć podczas zmiany biegów.

    Na górze pompy był drugi nastawnik z pinami do regulacji biegu jałowego. Jeśli tam masz puszkę to znaczy że nie masz sterowania elektronicznego tylko pneumatyczne sterowanie biegiem jałowym. Z tego co widzę masz tam puszkę na górze pompy czyli sterowanie pneumatyczne.

    Recylkulację spalin możesz zaślepić.

    Dodano po 3 [godziny] 48 [minuty]:

    A jeśli chcesz podłączyć obrotomierz od Mercedesa to jest on sterowany sygnałem TD z modułu EGR. A EGR dostaje sygnał od czujnika prędkości obrotowej silnika.
  • Poziom 9  
    Wielkie dzięki za wyjaśnienie.
    Czy ten elektromagnes przy pompie tez można zostawic bez podłączania?
    Idąc dalej w stronę obrotomierza i modułu EGR, pod TD sygnał dla obrotomierza, 31, 15 zasilanie, pod GM+ będzie czujnik prędkości obrotowej silnika, czy coś jeszcze trzeba podłączyć do niego? nigdzie nie znalazłem objaśnienia pozostałych pinów więc sam nie wiem do czego reszta jest. Srebrny przekaźnik chyba będzie niepotrzebny, dobrze mówię?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Jeszcze wracając do tej recyrkulacji, muszę wyjąć tą klapkę która jest przy dolocie albo pozostawić ją w otwartej pozycji, pozostałe rzeczy typu ciegna i siłownik otwierający klapkę mogę zdemontować?
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Elektromagnes można wyłączyć, on za zadanie ma wciągać listwę zębatą w pompie by zmniejszyć dawkowanie podczas zmiany biegu by nie szarpało. Element komfortu.

    Z EGR to też tak myślę, wystarczy zasilanie 15 i masa 31 oraz sygnał GM+ z czujnika przy kole zamachowym. Srebrny przekaźnik ma zadanie antyprzepięciowe, myślę że można go pominąć.

    Z klapką możesz ją wymontować by był lepszy przepływ powietrza. Cięgna itp. też możesz zdemontować. Ale zaślep otwór z boku filtru tam gdzie przychodzi rura ze spalinami do recylkulacji.
  • Poziom 9  
    Wymontowałem wszystko co zbędne, oczywiście muszę zaślepić otwory pozostałe po rurkach.
    Jeszcze kwestia czujników oleju i wody, jest ich chyba z 6, który najlepiej wykorzystać do wskaźnika temperatury wody? Wyczytałem że ten za alternatorem jest dla sterownika grzania świec żarowych i trzeba go podłączyć pod pin "T". Mam zdjęcia:
    [w124 250D] Swap silnika, OM 602 [w124 250D] Swap silnika, OM 602
    [w124 250D] Swap silnika, OM 602

    co do czujników oleju to ten w misie olejowej przy małej ilości oleju daje masa do lampki tak? A ten przy filtrze oleju można podłączyć do wskaźnika? czy on tylko daje masę przy małym ciśnieniu?
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Ten czujnik przy filtrze oleju jest od wskazań ciśnienia oleju, zmienia oporność.
    Czujnik od temp. wody jest w głowicy po stronie świec żarowych z tego co pamiętam. Pod kolektorem dolotowym.
  • Poziom 9  
    Dzięki, o to mi chodziło, z podłączeniem dam już sobie radę.
    A jak z gaszeniem silnika? Muszę mu "podać" podciśnienie do tej malutkiej bańki na pompie?
    Myslę żeby zrobić na przycisk i wykorzystam zaworek który był przy recyrkulacji spalin, chyba ze gaszenie działa na jakiejś innej zasadzie
  • Poziom 20  
    Do gaszenia wykorzystaj elektromagnes. Daj prąd pod zapłon i wyreguluj wolne obroty. Dawno temu coś takiego robiłem , ale nie pamiętam efektu. Do gaszenia podciśnieniem możesz wykorzystać zwykły elektrozawór normalnie zamknięty. Na jeden króciec elektrozaworu zakładasz trójnik np. gumowy , podłączasz jeden koniec do vacum drugi do gaszaka na pompie. Podczas pracy silnika podciśnienie przepływa przez elektrozawór i chłodzi go, po wyłączeniu zapłonu elektrozawór zamyka przepływ i podciśnienie dochodzi do gaszaka.