Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf II światła drogowe...??

03 Maj 2012 08:34 6653 13
  • Poziom 8  
    Posiadam Golfa II 1.6 z kat, i mam problem z nim od kilku tygodni, mianowicie nie działają mi światła drogowe,(pozycyjne owszem) jeden mechanik stwierdził że winą jest masa, potem okazało się że przełącznik zespolony pod kierownicą....więc zakupiłam przełącznik, szukałam dość długo bo taki przełącznik musiał mieć w sobie światła awaryjne.... chodzi o lewy przy kierownicy, odkręciłam kierownicę i założyłam pasuje idealnie, ale po odpaleniu ponownie światła się nie załączają, jeżeli chodzi o bezpieczniki wszystkie zostały sprawdzone i jest ok. Z tym że, w momencie trzymania manetki do siebie światła działają, (ale przecież nie można jeżdzić trzymając manetkę do siebie:):), więc o co może chodzić? nie bardzo znam się na samochodach, zreszta mało która kobitka się zna:) ale potrzebuję pomocy w tym temacie, więc zwracam się do fachowców:) Najchętniej znalazłabym dobrego mechanika, ale w Warszawie takiego nie znam...możecie jakoś pomóc? czy to chodzi o jakąs część przy kierownicy, ze przełącznik nie chce zaskoczyć? czy bardziej o
    włącznik do świateł???
    pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Moderator Samochody
    Sprecyzuj co nie działa. Światła drogowe to tzw. "długie", mijania "krótkie", a pozycyjne to te z tyłu i z przodu malutkie żarówki.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 33  
    Chyba trafił się Golfik z przekaźnikiem na długich :)
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Fabrycznie nie ma tam żadnego gniazda na przekaźnik do świateł.
    Skoro działa Ci miganie światłami a nie działa jak przełączysz na drogowe (długie) to masz uszkodzony przełącznik świateł przy kierownicy.
    Zasilanie idzie z włącznika świateł na przełącznik w kierownicy i ten dopiero podaje na drogowe lub mijania. Skoro miga to nie zatrzaskuje się przełącznik lub za słabo pociągasz przełącznik.

    Napisz dokłądnie ktore światła Ci nie działają bo możliwe że chodzi ci o światła mijania (krótkie) które służą do normalnej jazdy. Wtedy masz do wymiany włącznik świateł.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    grala1 napisał:
    Skoro miga to nie zatrzaskuje się przełącznik lub za słabo pociągasz przełącznik.


    Nie do końca. Jak odepniesz wszystko od przełącznika świateł to i tak będzie mrugał. Inne zasilanie, po kluczyku. najprawdopodobniej usterka w samej skrzyneczce przekaźnikowej.
  • Poziom 8  
    Przełącznik zespolony w tym golfie to jednocześnie manetka do kierunków i do świateł długich jak i krótkich, kiedy trzymam wajchę do siebie cały czas to wszystkie światła działają jak i krótkie tak i długie tak jakby przełącznik nie zatrzaskiwał się na długie (kiedy się wcześniej zatrzaskiwał paliła się nawet kontrolka niebieska że działają)...
    do tego wszystkiego jak rozpoczyna się jazdę to jest specjalny osobny włącznik do świateł po lewej strronie kierownicy i kiedy go załączam działają jedynie postojowe, a nie krótkie do jazdy a powinny...
    mechanik ten ostatni twierdził że to przełącznik zespolony pod kierownicą jest popsuty, więc po długim szukaniu znalazłszy załączyłam i wcale nie działają swiatła, cały czas chodzi mi o przednie światła, bo z tyłu ok...
    masa też ok, żarówki nawet wymieniłam z przodu wszystkie na nowe i nic....
    czemu jak trzymam do siebie wajchę od kierunkowskazów i równocześnie od świateł długich działają światła krótkie?
    nie mogę jeździć przez ten problem samochodem do pracy, a każdy mechanik ma całkowicie inna teorię a co do tego inną z kosmosu cenę i tak czekam nie wiedząc co jest grane...
    bezpieczniki są wszystkie ok, a może chodzi o ten włącznik do świateł z boku po lewej stronie, golfik konkretnie jest z 1990 roku... i nie chcę się z nim rozstawać:)uwielbiam go, a może chodzi o akumulator? moze nie jest w stanie wytwarzać odpowiedniej ilości prądu? w sumie to trzeba go wymienić, bo jest stary z jakieś 5 lat już ma Bosh, i rozładowuje się często (tzn. często w zimię tak było) jak myślicie? ściągnęłam nawet całą instrukcję z netu tego golfa, ale tam nie ma jak naprawić świateł...a moze ktoś z was jest mechanikiem elektrykiem z Wawy i za jakąś sensowną cenę moze to zrobić? nie wiem co robić?a potrzebuję do pracy samochód?
    -w sumie to problem zaczął się od momentu kiedy zaczęła się palić niegdyś kontrolka od chłodnicy, i teraz też czasami się załącza czerwona kontrolka i się okazało podobno, że główny wiatrak chłodzący się czasami nie włącza, a ja myślę że to może ten termostat siadł?
    no i potem teświatła siadły, a potem czasami linka od gazu jakby się zacinała i gazuje samochód nawet jak stoję np. na skrzyżowaniu...myślicie że powinnam pożegnać się z autem? czy da się te trzy rzeczy zrobić jakoś?
    czekam od was na jakieś wieści, ewentualnie jakieś instrukcje zejdę i spróbuję coś w golfiku zdziałać:)
    P.S:Wolę się was zapytać, bo ostatnio jednego mechanika prosiłam o naprawienie części która powoduje włączanie się kontrolki od chłodnicy, co powoduje że główny wiatrak czasami się nie włącza, i prosiłam o naprawienie linki od gazu by się nie blokowała i nie gazowała, mało tego zapłaciłam a problem i tak się pojawia, nie mówiąc że są różne teorie odnośnie świateł. Więc już przestałam ufać mechanikom i wolę sama wszystkiego się dowiedzieć.dzięki za pomoc..:)
  • Poziom 37  
    Gabriela77 napisał:
    do tego wszystkiego jak rozpoczyna się jazdę to jest specjalny osobny włącznik do świateł po lewej strronie kierownicy i kiedy go załączam działają jedynie postojowe, a nie krótkie do jazdy a powinny...

    I to jest rozwiązanie: Po wyjęciu włącznika należy na próbę drucikiem zewrzeć CZARNY Z ŻÓŁTYM PASKIEM oraz BIAŁY Z CZARNYM Paskiem - lampy mają zaświecić. Jeśli nie, to czy na czarno-żótym jest napięcie przy kluczyku do jazdy?
    Pawel wawa napisał:

    Nie do końca. Jak odepniesz wszystko od przełącznika świateł to i tak będzie mrugał. Inne zasilanie, po kluczyku. najprawdopodobniej usterka w samej skrzyneczce przekaźnikowej.

    NIE, jeśli odepnie się wszystkie wtyczki, a więc i tą z czerwono-żółtym przewodem plusa, to i błysku nie będzie - bo i skąd?
    Chyba, że kolega pisząc to miał na myśli główny włącznik świateł, klawiszowy - to tak! Będzie mrugał, a uszkodzenie nie jest w skrzynce; włącznik lub stacyjka ("X") - a właśnie: czy działają wycieraczki?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Gabriela77 napisał:
    kiedy trzymam wajchę do siebie cały czas to wszystkie światła działają jak i krótkie tak i długie

    Dziwne to, bo przyciąganie do siebie załącza "mrugnięcie" długimi. Krótkie nie powinny mieć tutaj nic do rzeczy. Albo ktoś narobił jakiś patentów w instalacji, co w tak wiekowym pojeździe jest bardzo możliwe, albo brakuje ci napięcia zasilania na przełącznik świateł. Sprawdź główny wyłącznik świateł, ten na desce po lewej.
  • Poziom 37  
    Błażej napisał:
    Dziwne to,

    Nie, bo jeśli manetka była ostanio na pozycji mijania - to dostaje napięcie z "30" i prąd ładnie wraca na 56b, nie tylko tam gdzie ma iść czyli 56a.
  • Poziom 8  
    wycieraczki działają....
    ale jestem zielona z tego co piszecie tylko trochę rozumiem, jak mogę sprawdzić włącznik po lewej stronie kierownicy?...wyjełam go i dioda w środku się pali.....proszę dajcie instrukcję po kolei co mogę sprawdzić i jak to zrobić, weźcie pod uwagę że tylko troszkę się znam....wiem gdzie co jest ale o jakie kable chodzi te pod kierownicą???
    jeżeli chodzi o instalację elektryczną to z tego co wiem to ktoś kiedyś w niej dłubał bo chciał zrobić centralne zamki...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zico63 napisał:
    o wyjęciu włącznika należy na próbę drucikiem zewrzeć CZARNY Z ŻÓŁTYM PASKIEM oraz BIAŁY Z CZARNYM Paskiem - lampy mają zaświecić. Jeśli nie, to czy na czarno-żótym jest napięcie przy kluczyku do jazdy?

    Potrzebujesz kilka kawałków przewodu, tak z 1.5mm^2, miernik, a jeszcze lepiej probówkę z żarówką. Wyciągasz wyłącznik z kostki, sprawdzasz, czy na czarno zółtym jest prąd. Jak jest, to łączysz kawałkiem przewodu z wymienione wyżej przewody.
  • Poziom 8  
    ok dzięki, najpierw naładuję akumulator:)bo przez różne swoje próby rozładowałam go:) a potem miernikiem spróbuję, gdzieś taki posiadam:) dam znać zadwa trzy dni:) jeżeli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to będę wdzięczna:)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przyjedź do mnie, to pomogę Ci ogarnąć ten bajzel.
  • Poziom 8  
    Nie mogę do Ciebie przyjechać, bo skończył mi się przez ten bajzel przegląd ale jak najbardziej zapraszam, oczywiście zapłacę, ale wiesz nie cenę jakąś z kosmosu, bo wydaje mi się że to nie jest takie trudne:)podaj tel na priva zadzwonie:)jak na razie nic mi nie wychodzi nawet z tym miernikiem