Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alcatel OXO i telefony IP Touch

netcomers 03 Maj 2012 08:58 2018 2
  • #1 03 Maj 2012 08:58
    netcomers
    Poziom 20  

    Witam i proszę o pomoc. Mam centralę do testów, do tej pory naprawiałem karty i telefony systemowe. Mam partię telefonów IP 4018, 4028 i 4038 i chciałbym je przetestować i ewentualnie w miarę możliwości naprawić.

    Centrala OXO (obudowa medium) z procesorem CPU3-m (kości 615), soft w wersji 510.055.001 tak więc z obsługą SIP (telefony 8 Series Extendet Edition). Na pokładzie moduł VoiP 8 i 16 licencji e-Reflexes.

    Alcatel OXO i telefony IP Touch

    Od strony sieciowej wygląda to tak, że centrala wraz z testowanym telefonem podłączona jest do switcha. Podłączony jest również PC, także zarządzanie z poziomu OMC mam bezpośrednio z PC (wszystkie urządzenia pracują w jednej sieci, której IP to 192.168.178.0. Za switchem mam router i dalej w świat.

    Alcatel OXO i telefony IP Touch
    Alcatel OXO i telefony IP Touch
    Dodałem abonenta, przypisałem numer oraz typ (IP), wpisałem MAC adres telefonu. W telefonie na początku ustawiłem adresy statyczne (IP mode - STATIC), przydzieliłem adres IP telefonu, np. 192.168.178.3, maskę 255.255.255.0, Router 192.168.178.1, oraz serwer tftp1 i tftp2 na 192.168.178.246.

    Po zapisaniu zmian w telefonie i resecie przed 5 krokiem pojawia się komunikat "no tftp response". I tak na wszystkich 20 sztukach. Próbowałem ustawień DYNAMICi DYNAMIC-ALCATEL i też to samo.

    Pytanie, czy ja coś robię nie tak, czy być może uszkodzone są aparaty. Jak wspomniałem wcześniej pochodzą one z niepewnego źródła i mogą być uszkodzone.

    0 2
  • #2 03 Maj 2012 21:20
    adamz74
    Poziom 30  

    Z Alcatelem nie miałem do czynienia, ale... ogólnie serwer TFTP jest używany do przechowywania firmware'u, locali i plików konfiguracji dla telefonów IP. Komunikat świadczy o braku dostępu do serwera TFTP. Nie wiem, czy centrala może pełnić taką funkcję, ale w ostateczności możesz uruchomić tftpd32.

    Może to Ci pomoże: http://enterprise.alcatel-lucent.com/private/...ocs/IPTouchSIPphoneInstallationGuide-ed02.pdf

    Pozdr!

    0
  • #3 03 Maj 2012 21:27
    netcomers
    Poziom 20  

    Dziękuję za podpowiedź. Co prawda odnośnik do pliku dotyczy centrali OXE, to procedura inicjalizacji samego telefonu jest identyczna. Co do serwera tftp to z tego co wiem, to centrala taką usługę posiada.

    Problem rozwiązany. Przeinstalowałem soft w centrali i wszystko działa.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo