Witam.
Ostatnimi czasy mam przyjemność odtwarzać instalację elektryczną w Toyocie Corolli GT Coupe z 1980r. model TE71, silnik 1.6 DOHC, 110 hp, na dwóch gaźnikach Solex. Pytania:
- co to za element który znajduje się na cewce zapłonowej? Jest to prawdopodobnie jakaś cewka (opór około 2 Ω w obie strony). Podłączyłem plus po zapłonie na cewkę zapłonową i sygnał "obrotomierza" z kowadełka pod kopułką, i pojawiła się iskra w czasie kręcenia, więc prawdopodobnie nie jest to niezbędne.
Wg. schematu pojawia się tu nawet sygnał rozrusznika (ze stacyjki st2 (to samo co st1, na pewno rozrusznik, pomierzone). Jak to powinno być prawidłowo połączone?
Czy to jest jakieś wzmocnienie plusa po zapłonie? W stacyjce st1 i st2 to niezależne obwody, więc wg. schematu może być (nie pójdzie sygnał na rozrusznik z plusa po zapłonie przez tą tajemniczą cewkę (uświadomiłem to sobie dopiero pisząc posta)).
- kondensator ten przy aparacie zapłonowym był podłączony (prowizorycznie) do sygnału obrotomierza z kowadełka, po co? Wg. schematu jest kondensator do st2, czyli ten drugi rozrusznik. Czy to ten kondensator?
- na dalszym schemacie jest jeszcze jakiś Schallfilter, na schemacie jak kondensator, jest na nim plus po przekaźniku głównym, idący do regulatora napięcia. Jak to może wyglądać w aucie? Nie mogę także znaleźć w aucie cewki odcięcia paliwa, a na schemacie jest (to sobie raczej daruje, nie jest nizbędne).
Może ktoś ma jakieś schematy do tego auta po polsku albo angielsku? Niemiecki trochę męczący jest.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Ostatnimi czasy mam przyjemność odtwarzać instalację elektryczną w Toyocie Corolli GT Coupe z 1980r. model TE71, silnik 1.6 DOHC, 110 hp, na dwóch gaźnikach Solex. Pytania:
- co to za element który znajduje się na cewce zapłonowej? Jest to prawdopodobnie jakaś cewka (opór około 2 Ω w obie strony). Podłączyłem plus po zapłonie na cewkę zapłonową i sygnał "obrotomierza" z kowadełka pod kopułką, i pojawiła się iskra w czasie kręcenia, więc prawdopodobnie nie jest to niezbędne.
Wg. schematu pojawia się tu nawet sygnał rozrusznika (ze stacyjki st2 (to samo co st1, na pewno rozrusznik, pomierzone). Jak to powinno być prawidłowo połączone?
Czy to jest jakieś wzmocnienie plusa po zapłonie? W stacyjce st1 i st2 to niezależne obwody, więc wg. schematu może być (nie pójdzie sygnał na rozrusznik z plusa po zapłonie przez tą tajemniczą cewkę (uświadomiłem to sobie dopiero pisząc posta)).
- kondensator ten przy aparacie zapłonowym był podłączony (prowizorycznie) do sygnału obrotomierza z kowadełka, po co? Wg. schematu jest kondensator do st2, czyli ten drugi rozrusznik. Czy to ten kondensator?
- na dalszym schemacie jest jeszcze jakiś Schallfilter, na schemacie jak kondensator, jest na nim plus po przekaźniku głównym, idący do regulatora napięcia. Jak to może wyglądać w aucie? Nie mogę także znaleźć w aucie cewki odcięcia paliwa, a na schemacie jest (to sobie raczej daruje, nie jest nizbędne).
Może ktoś ma jakieś schematy do tego auta po polsku albo angielsku? Niemiecki trochę męczący jest.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.