Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 99 TDI coś nie tak ze wskazaniem paliwa

Angest 03 Maj 2012 20:32 9148 20
  • #1 03 Maj 2012 20:32
    Angest
    Poziom 13  

    Niedawno kupiłem Passata B5 1.9 TDI ale z dokumentów i wyposażenia wynika, że był w nim silnik 2.5. Niedawno przestały mi działać wskaźniki temperatury wody i paliwa. Testowałem VAGiem liczniki wskazówki przechodziły wszystkie testy pomyślnie. Wymieniłem czujnik temperatury i na razie jest ok. Niestety wskaźnik paliwa wciąż szaleje. Jak odłączę na chwile akumulator to pokazuje stan paliwa. Po kilku odpaleniach bardzo szybko spada na rezerwę. Sprawdzałem czujnik paliwa. Widać, że nie jest oryginalny od tego silnika. Są tam dwie kostki - 4 pinowa i 2 pinowa (w 2 pinowe w środku kabelki są odlutowane - tak jakby jakaś pompa elektryczna byłą). W zbiorniku jest czujnik paliwa - wychodzą z niego 2 kabelki i podłączone są do wtyczki 4 pinowej (dwa środkowe kabelki). Jak odłączyłem wtyczkę i zwierałem kable to wskaźnik nie ruszał się ale jak już wpiąłem ją to zaczął wskazywać paliwo z tym, że po zrobieniu paru kilometrów znów spadł do zera i pokazuje rezerwę. Dziś zatankowałem i wskaźnik anie drgnął. Gdzie szukać? Co zrobić? Mam licznik od wersji benzynowej. Czy byłaby możliwość podmiany pamięci??? Jeśli tak to prosiłbym o wskazówki.

    0 20
  • #2 03 Maj 2012 22:24
    15darekvw
    Poziom 27  

    Jak zewrzsz przewody od czujnik paliwa wskażnik ma sie wychylić na maxa jesli dzieje sie inaczej to sprawdż instalacje lub problem masz w liczniku może już coś było rzeżbione wcześniej przez jakies nieudane np.korekty.

    1
  • #3 04 Maj 2012 07:49
    Angest
    Poziom 13  

    Na 100% był rzeźbiony bo kabelki na kostkach od licznika są poprzecinane i włożone są tylko te które są potrzebne. Postaram się podstawić licznik który mam od benzyniaka i zobaczymy co będzie.

    0
  • #4 04 Maj 2012 08:12
    15darekvw
    Poziom 27  

    Moze masz skopany wsad w liczniku,podmiana od innego licznika nic nie zmieni i nie bedzie działał prawidłowo musi byc o tych samych nr.podaj nr.licznika to znajde ci odpowiednia zawartosc i podesle.

    0
  • #5 04 Maj 2012 09:23
    Angest
    Poziom 13  

    Popołudniu bedę w domu to podam numer.
    Przeglądałem teraz schematy i coś mi się nie zgadza. Czujnik w zbiorniku jest podłączony na dwa środkowe piny w czteropinowej wtyczce. O ile dobrze pamiętam na żadnym z dwóch środkowych kabelków nie było masy. Być może masa nie jest podawana na czujnik.

    0
  • #6 04 Maj 2012 20:54
    Angest
    Poziom 13  

    Poprawiłem masę i na razie wskaźnik pokazuje stan - ciekawe jak długo???
    Nr licznika: 3B0 919 931

    1
  • #7 04 Maj 2012 21:02
    tomek040486
    Poziom 10  

    masa czesto jest powodem takich zachowan elektryki

    0
  • #9 04 Maj 2012 21:15
    Angest
    Poziom 13  

    Pojeżdżę i zobaczę co będzie się działo. Bardzo szybko znowu zapaliła mi się rezerwa. Zobaczymy jutro. Odezwę się

    0
  • #10 05 Maj 2012 11:40
    Angest
    Poziom 13  

    NIestety po zrobieniu 2-3km wskazówka spadła znacznie i świeci rezerwa. Czy ma ktoś jakiś pomysł???

    Dodam jeszcze, że w zbiorniku mam wskaźnik 3B0 919 673B,
    Górna klapka ma numer 4B0 906 087S czyli od silnika 2,5

    0
  • #11 05 Maj 2012 16:07
    mechaty24
    Poziom 12  

    Być może posiadasz zbiornik paliwa z dwoma pływakami. Często jeden z nich zawieszał się, bądź problem tkwił w przepływie paliwa między komorami zbiornika. Jeśli dobrze pamiętam w zegarach można odczytać ilość paliwa z poszczególnych komór.

    1
  • #12 07 Maj 2012 10:07
    Angest
    Poziom 13  

    Zbiornik jest zwykły. Myśle, że licznik fiksuje.
    Prosiłbym o wsad do 3B0 919 931

    0
  • #13 07 Maj 2012 18:58
    Angest
    Poziom 13  

    Podmieniałem dziś czujnik poziomu paliwa i ciągle to samo. Cały czas rezerwa.
    Ale zauważyłem coś innego - jak odłączę akumulator i podłączę to wskaźnik zaczyna pokazywać normalnie. Przyszło mi na myśl coś takiego - czy czasami MFA obliczając spalanie automatycznie nie obniża stanu paliwa na wskaźniku. U mnie MFA jest w milach a licznik w km/h. Może MFA oblicza mile/litry i stąd taki duzy ubytek paliwa??? Miałem tak kiedyś w Chryslerze. Jezdziłem na gazie a benzyny na wskaźniku ubywało. Nie wiem jak to jest w Passacie???

    0
  • #14 08 Maj 2012 22:05
    Angest
    Poziom 13  

    Dziś udało mi sie zdobyć wyświetlacz od MFA w km/h. Po zmianie pokazuje mi spalanie 51,9L/100KM. Chyba stad ta wskazówka spada. Czy ktoś wie jak to ustawić zeby dobrze pokazywało???

    Dodano po 4 [godziny] 36 [minuty]:

    Te wskazania 51,9/1 to mile na galon teraz to rozumiem ale następne spostrzeżenie - ustawiając kodowanie licznika xx1xx mam licznik w km a MFA w milach i galonach. Gdy przstawie na xx4xx czyli wersję angielską to licznik robi mi się w milach a MFA pokazuje prawidłowe wskazania w km/h. Spotkał się ktoś z czymś takim???

    0
  • #15 10 Maj 2012 14:38
    mechaty24
    Poziom 12  

    Licznik 3B0 919 931 - wersja do disla, amerykanska z milami, stosowana rowniez do aut z napedem na obydwie osie. Oznacza to, ze jest przystosowana do dwoch plywakow. W teorii, gdy masz zbiornik zatankowany do pelna i deska bieze info z jednego plywaka, a drugie wejscie od plywaka w desce jest np. zwarte, to moze pokazac ci polowe zbiornika. Oznacza tez, ze moze paliwa ubywac dwa razy szybciej. Musisz Vag-iem sprawdzic w desce ile widzi paliwa. Vag pokazuje wartosc z jednej i drugiej komory, oraz wartosc srednia, ktora pokazuje na zegarach dla kierowcy.

    0
  • #16 10 Maj 2012 16:16
    Angest
    Poziom 13  

    Dziękuje bardzo za odpowiedź. Być może to jest faktyczną przyczyną ale myśle, że ta różnica jest w samym eepromie. Mam drugi licznik od benzyniaka bez obsługi MFA (3B0 919 861J), w którym nie było pamięci i przełożyłem pamięć i tarczki do niego. Licznik zachowywał się identycznie, tzn wszystkie wskazania były ok oprucz paliwa, które bardzo szybko spadało.

    Mam też licznik z zielonym podświetleniem ale niestety nie potrafie przepisać w eepromie danych do immo. Jesli by zadziałał to wtedy tylko kwestia przelutowania diód niebieskich.

    Jeśli ktoś by mógł zerknąć na na mój eeprom i ewentualnie przepisac co trzeba do zielonego lub do tego 3B0 919 861J (znalazłem jakiś wsad) to byłbym bardzo wdzięczny.

    0
  • #17 10 Maj 2012 22:42
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #18 10 Maj 2012 23:15
    Angest
    Poziom 13  

    Właśnie pinów nie znam. Ani do swojego ani do pożyczonego. Jak to odczytać z eepromu?

    0
  • #19 13 Maj 2012 14:52
    15darekvw
    Poziom 27  

    Odczytu po obd2 lub odczyt z zawartosci poprzez kalk.

    0
  • #20 21 Maj 2012 21:30
    Angest
    Poziom 13  

    Po dłuższej przerwie udało mi się załątwić licznik od europejskiej wersji z mfa.
    Po podłączeniu i zaadoptowaniu immo wszystko dzieje się tak samo jak na moim liczniku czyli przy kodowaniu 04140 z prawej mam kilometry a z lewej mfa przeliczanie mile na galony. Po zmianie na 04440 z prawej są mile a z lewej mfa litry na 100km.
    Czujnik w baku sprawdzony i podmieniany, liczniki tez więc gdzie tkwi problem???
    Ten licznik, który dzis dostałem w innym pasacie pokazuje km i litry na km a u mnie odwrotnie. Czy to wina instalacji???? Nie wiem co juz mam sprawdzić. Czy ktoś ma może rozpiskę pinów licznika wraz z kolorami kabli???

    0
  • #21 23 Maj 2012 22:52
    Angest
    Poziom 13  

    Temat rozwiązany ale nie do końca bo nie wiem dokładnie dlaczego tak sie działo.
    Wymieniłem komputer silnika na taki który obsługuje szynę CAN, licznik wstawiłem od B5FL diesel i podłączyłem to. Wszystko zaczęło działać tak jak trzeba. Oczywiście problem był z kontrolką poduszek powietrznych ale po wymianie sterownika na obsługujący szynę CAN wszystko jest ok. Trzeba było też zrobić małą modyfikację instalacji klimatronica żeby temperatura była wyświetlana na FISie. Jestem bardzo zadowolony. Wszystkie informacje dotyczące wymiany licznika znalazłem na forum passata.

    0