Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 98 1,6 PB/LPG kod silnika AHL nierówna praca, czasami nie odpala

03 Maj 2012 21:14 3174 4
  • Poziom 9  
    Witajcie otóż od pewnego czasu borykam się z problemem szarpania, przerywania strzelania, pisze na forum bo już opadają mi ręce zarówno z powodu kontaktów z mechanikami jak i ich bezsilności.

    Otóż samochodzik jak w temacie, od pewnego czasu zaczyna szarpać, pracować nierówno, ma problemy z przyspieszaniem do 2,5 tys obrotów zarówno na LPg jak i na PB, Oddany do mechanika (wymieniacza) wymienione świece, kable oraz moduł + cewka zapłonowa. Problem jest o tyle skomplikowany ponieważ nie jest stały a pojawia się czasami. Dochodzą do tego problemy z uruchomieniem oraz delikatne strzały w wydech przy przegazowaniu. Dodatkowo wersja komputera jest na tyle dziwna iż nie mogę połączyć sie z nim poprzez VAG (dwa warsztaty i stacja diagonostyczna), niby się łączy a jednak nie można zczytać zadnych informacji.

    Opis problemów:
    Samochod po rozgrzaniu zaczyna pracować nierówno.
    Szarpie i raz na jakiś czas słychać delikatny wystrzał w wydech.
    Czasami pracuje dłuższy czas idealnie czasami zaraz po uruchomieniu nie można go ponownie zapalić

    Co sprawdziłem ustaliłem:
    Dziwne zachowanie wskaznika temperatury na desce rozdzielczej, po uruchomieniu temperatura rosnie do 90 stopni po czym zostaje tak dłuższa chwile i pomału spada do 80 czasem do 65 a czasem do najniższej wartości. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu chwili wraca do normy na 90 stopni ale nie zawsze. zimny silnik startuje normalnie.
    Sprawdziłem temp na klimatronicu układu chłodzenia i pokazuje 90 stopni
    samochód jak jest zimny zapala idealnie po czym po rozgrzaniu nastepują te wahania temperatury przy czym zauważyłem ze problemy z uruchomieniem występują jak temp. spada do najniższej na wskaźniku.
    Auto ma zainstalowana instalacje z komputerem sterującym STAG sekwencyjna
    Masa na silniku jest.
    Poczyszczone wszystkie wtyczki oraz złącza

    Proszę o pomoc bo opadają mi już ręce a nie chce oddawać auta kolejnemu wymieniaczowi który ma teorie o aucie.
    Oczywiście zostaje ASO im udało sie połączyć jednak tam mało prawdopodbne by serwis zamknął sie poniżej kzł ;)
  • Poziom 1  
    Witam.
    Ja na twoim miejscu sprawdził bym czy zamocowanie przepustnicy się nie zużyło i czy nie ma tam luzów.I jeszcze filtry gazowe co rok wymiana a nawet po jednym tankowaniu jak świństwa naleją.
    Pozdrawiam
    dar0077
  • Poziom 43  
    Wiem, że nasi mechanicy to obcenie "rzal i bul" ale nie będzie wyjścia i trzeba będzie kogoś znaleźć - zacząłbym od problemów ze sterownikiem bo nie znamy parametrów, błędów ani nie wiemy czy sam sterownik nie generuje objawów.
    W miarę możliwości sprawdź czy nie ma przedmuchów do układu chłodzenia - te skoki temperatury, jeśli prawdziwe, są niepokojące.
  • Poziom 27  
    Nieszczelności na kolektorze w okolicy łączenia kolektora z głowicą na 99%, szaleje temperatura (zielono we wtyczce czujnika g65) i zaczynają się problemy z dawką paliwa i z tąd brak mocy i strzelanie w wydech. Sonda sprawna ? jeżeli masz problemy z połączeniem sie z ecu to próbuj chociaż pobieżnie poczytać staga i sprawdzić w nim temperatury, czasy wtrysku w momencie gdy są problemy z silnikiem i skład mieszanki - to nam dużo powie. Sprawdź ładowanie bo miałem podobne wariacje w golfie 4 i dopiero zmiana alternatora na inny rozwiązała problemy. Odepnij też czujnik cisnienia na wspomaganiu i sprawdź czy jest różnica w pracy silnika.
  • Poziom 42  
    Najpierw należy uruchomić komunikację ze sterownikiem. Reszta później