Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z bramą garażową - uchylną.

rekFF 03 May 2012 23:41 21888 4
  • #1
    rekFF
    Level 1  
    Witam.
    Mój problem (dla was na pewno mały) polega na usterce bramy garażowej.
    Problem polega na tym, że w mojej bamie są w obu dolnych rogach że tak pozwolę sobie nazwać zatrzaski, które otwieram klamką (przymocowane drutem - podczas przekręcania klamki drucik się napręża i "wyciąga te zatrzaski z otworów. Problem w tym że ten drucik popsuł się ,został przerwany, a łączenie go nie ma sensu + klucze do bramy przepadły więc nie mogę unieruchomić klamki żeby nikt nie proszony nie mógł otworzyć bramy.
    Te czerwone linie na zdjęciu to linka metalowa (popsuta).
    Problem z bramą garażową - uchylną.
    Najbardziej dręczy mnie ten mechanizm unieruchamiający klamkę (2).
    Wystarczy zmienić "wkładkę" na taką np jak w drzwiach standardową i będzie działać, czy muszę zamówić cały mechanizm. Jak już pisałem przekręcenie klucza powoduję zablokowanie klamki i wtedy linka nie może wyciągać zatrzasków - i oto chodzi. Problem brak klucza :(. Jak to naprawić? Zmienić wkładkę i po sprawie? Wiem ,że dla was temat jest prosty na przysłowiowy drut, jednak proszę o normalne odpowiedzi jak przystało na to forum.
    Dziękuję za pomoc i czas poświęcony na udzielanie odpowiedzi.
    [Nie zwracajcie uwagi na zdjęciu na nr, wyciąłem pierwsze lepsze aby pokazać jak to mniej więcej wygląda.]


    Ps. mam nadzieję że trafiłem z działem - jeśli nie przepraszam i proszę moderatora o przeniesienie w odpowiednie miejsce.
  • #2
    drtroll
    Level 10  
    linki możesz zastąpić odcinkiem listwy aluminiowej lub rurki spłaszczonej na końcach, przekręcenie klucza w wkładce tylko zwalnia blokadę,
    jeżeli brak kluczy do wkładki = oczywiście jej wymiana. Najlepszym rozwiązaniem by było założenie napędu elektrycznego w castoramach już za około 400 zł tylko z montażem trzeba się lekko pobawić ;) wkładkę i tak wymień bo w przypadku założenia napędu elektrycznego te wspomniane zatrzaski musisz zablokować (odkręca się śruby mocujące i cofa się zatrzask do wewnętrznej strony bramy następnie blokuje i dokręca tą samą śrubą) bo inaczej napęd nie otworzy bramy gdyż sam jest wtedy blokadą przed otwarciem ręcznym. Ręczne otwieranie następuje poprze zwolnienie blokady kluczem i przekręcenie klamki. Jak już chcesz się super zabezpieczać to są specjalne akumulatory do napędów które starczą na około 10 otwarć i zamknięć bramy.
  • #3
    tomekiewa
    Level 14  
    Starą wkładkę po prostu rozwierć tylko pod bębenkiem żeby pozbyć się zapadek i byle jakim kluczem przekręcisz wkładkę aby ją wyjąc wsuń nową (w większości pasują no chyba że masz jakiś wynalazek) pamiętaj o śrubce zabezpieczającej wkładkę.Co do linek to zobacz w rowerowym albo można kupić na metry w żelaznym lub ogrodniczym, na zaciski linki nadają się świetnie plastikowe kostki elektryczne miłej pracy!!!
  • #4
    pawcio203
    Level 18  
    Również mam problem z taką bramą. Zawsze męczyłem się nie mając automatu i po zamknięciu bramy musiałem ręcznie po bokach dopychać te (jak to nazwał autor tematu) zatrzaski. Irytowało mnie to, ale nic nie robiłem bo nie miałem czasu. Problem pojawił się jak zakupiłem i zamontowałem automat (faac d600)
    Automat jak wiadomo dopycha bramę od góry, natomiast dół chwieje się jak kartka papieru i powstaje przez to szczelina. Nie wielka, ale jednak. Futryna osadzona jest prawidłowo (zachowany pion i poziom). Waszym zdaniem można to jakoś skorygować?
  • #5
    CommonRail
    Level 27  
    Ja dałem u siebie 2 zwory magnetyczne w dolnych narożnikach. 50kg wystarcza.