Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pisk przy uruchamianiu Renault Laguna 01' 1.9 dci 107 km 155 tys km

arsmandi2 04 May 2012 01:45 6216 5
  • #1
    arsmandi2
    Level 9  
    Mój samochód: Renault Laguna II Grandtour 1.9 dci 107 km
    Przebieg ok 156 tys km oryginalny potwierdzony fakturami i książką serwisową jak i sprawdzeniem VIN'u w ASO Renault.


    Witam wszystkich mam pytanie czy podane poniżej zdjęcie na którym widać koło pasowe pompy wtryskowej w moim samochodzie renault laguna II 1.9 dci 107 km tak ma wyglądać czy ono ma być przykręcone śrubą której tam nie widzę a przeglądając internet na każdym zdjęciu takiej pompy jak moja tam jest śruba.
    Jak nie trudno zauważyć w środku widać gwint tylko zastanawia mnie jedno dlaczego w tym kole pasowym jest wycięty otwór w kształcie imbusa? Czy tam ma być jakaś specjalna śruba?

    Poza tym mam pytanie bo od jakiegoś czasu po np. godzinnej jeździe przed zgaszeniem silnika czekam 5 min aby turbosprężarka ostygła i silnik pracując na wolnych obrotach wydaje co jakieś 10 sekund dziwny odgłos "klekotania" tak jakby zawory były źle ustawione. Dzieje się to tak mniej więcej przez 2-3 sekundy.

    Dzisiaj jadąc do domu na desce rozdzielczej zaświeciła się kontrolka symbolizująca grzanie świec żarowych lub usterki układu elektrycznego. Auto straciło na mocy. Kiedy dojechałem do domu standardowo po jeździe nie zgasiłem od razu silnika czekając 5 min żeby pochodził na wolnych obrotach i wtedy usłyszałem dziwny klekot zaworów i wsiadając do auta poczułem że silnik się dziwnie trzęsie. Słysząc dziwny pisk jakby przyrdzewiały metal o metal obcierał, zgasiłem silnik.

    Po godzinie jak trochę ostygł próbując zapalić nie chce się w ogóle uruchomić. Pomyślałem że coś co tak piszczy musi być gdzieś na wierzchu stąd te moje zdjęcia i pytanie czy to koło pasowe ma być skręcone śrubą której u mnie nie ma i dlatego to kolo obracając się piszczy a pompa wtryskowa nie podaje paliwa i silnik nie chce się uruchomić?



    Dodam, że ostatnio wymieniłem turbosprężarkę na nową(nie regenerowaną) oraz elektrozawór który steruję turbosprężarką, wymieniłem również olej w silniku, skrzyni biegów oraz inne płyny eksploatacyjne oraz filtry.

    Czekam na odpowiedzi od ludzi którzy coś w tym temacie będą wiedzieć a nie blokowania postu bo gdzieś zapomniałem dodać "ą"


    Pozdrawiam
  • #2
    raski
    Level 9  
    Twój silnik posiada FAP? Poczytaj o FAP w 1.9 dCi. Przytkany FAP powoduje nie złe "jaja"...
  • #3
    arsmandi2
    Level 9  
    Moja Laguna nie ma tego filtra ma tylko katalizator i to wszystko prócz tłumików. Nie orientujecie się ile może kosztować ustawienie pompy?
  • #4
    sagen
    Level 1  
    z tego co wiem to tej pompy sie nie ustawia bo on jest na pompo wtryskach
  • #5
    jurekk55
    Level 36  
    sagen wrote:
    z tego co wiem to tej pompy sie nie ustawia bo on jest na pompo wtryskach

    @#$%^&**&^%$#@

    A nie na miotłach ? Większej bzdury nie możesz wymyślić?
  • #6
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Kolego doprowadź zdjęcia do ładu albo kosz.
    Pozatym jest prawdopodobne że z powodu małego ciśnienia oleju zatarłeś panewki dolne lub górne.