Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia 2007 - dopasowanie immo, kodowanie transpondera

04 Maj 2012 14:01 8148 20
  • Poziom 27  
    Witam wszystkich, od jakiegoś czasu nie mogę sie uporać z zagadnieniem dopasowania do siebie elementów immobilizera w w/w skodzie. Oryginalny jest tylko komputer silnika, nie ma do niej ani kluczy, ani oryginalnego licznika. Mam piny i niby odpowiednie nowe transpondery pod skodę, które ktoś mi dowiózł i niby kupił od kogoś kto to sprzedaje i są od skody. Problem w tym, że wszystko przechodzi niby jak należy, ale przy dopasowaniu w kanale 50'ym czy to komputera do licznika czy na odwrót zawsze wyskakuje komunikat "klucz nie ok". Jedynie w przypadku gdy zakładałem licznik od benzynki to w dopasowywaniu immo do silnika wyskakuje "system nie ok", ale to może dlatego, że to od benzynki licznik a komputer od diezla. Nie wiem co jeszcze może tu psocić bo auto jest po pożarze i cała instalacja była zmieniana. W każdym razie transpondery reagują tak, że w blokach pomiarowych dla 25 i potem 08 i kanał 1 pole key status jest na ok na tym transponderze. Z resztą na każdym innym jest też ok nawet na moim od passata B5FL, tyle ze w bloku 2 dla tego niby od skody w bloku "transponder lock" jest że nie a na moim jest że tak czyli że zablokowany, tak bynajmniej ja to rozumuje. W każdym razie zmierzam do tego co jeszcze może być nie tak skoro piny przyjmuje i są na pewno dobre, transpondery widzi, a mimo to nie chce sie dopasować. Dziwi mnie to że gdzie sie nie przeczyta to wszędzie piszą że w blokach pomiarowych kanał 22 dla licznika i 01 dla immobilizera w polu key ststus jak jest ok to na pewno da sie wprogramować, a tu jest tak właśnie jak opisywałem że zbliżę kluczyk od mojego immo od passata 2001r i też wyskskuje w tym polu że jest ok, a tego transpondera to raczej na pewno nie da sie wkodować. ;/. Naprawdę mam dość i liczę na jkieś sugestie. Pozdrawiam!
  • Poziom 15  
    Dodano po 39 [sekundy]:

    Kolego poszukaj kogoś z carprogiem w twojej okolicy.
  • Poziom 27  
    Czy ktoś wie czy pójdzie taki zestaw jak licznik z przed 2007, komputer silnika po 2007? Dokoduje sie do tego prekodowaną pastylkę TP24 (skoda)? Czy to wogóle niemożliwe. Podstawowym problemem teraz jest to że wogóle nie mogę odblokować bloku 01 dla adaptacji, czekam i nic.;/, blok 50 normalnie po czasie rusza.
  • Poziom 13  
    Próbowałeś zaadoptować najpierw licznik do ecu? Bo z tego co piszesz to pewnie posiadasz pin i do kompa i do licznika? Jakie są numery sterownika? odezwij się na pw to postaram się pomóc
  • Poziom 25  
    nie dopiszesz licznika do ecu bez dopisanych kluczy najpierw kluczy później synchro
  • Poziom 27  
    wiatajek napisał:
    Próbowałeś zaadoptować najpierw licznik do ecu? Bo z tego co piszesz to pewnie posiadasz pin i do kompa i do licznika? Jakie są numery sterownika? odezwij się na pw to postaram się pomóc


    Tak zawsze w bloku 50 adaptacji pisze mi klucz nie ok.

    gumiś_rzesz napisał:
    nie dopiszesz licznika do ecu bez dopisanych kluczy najpierw kluczy później synchro


    Właśnie nie wiem dlaczego wogóle nie aktywuje sie u mnie blok adaptacji kluczyka czyli 01 w adaptacji dla immobilizera. Próbowałem już na dwóch licznikach. Nie wiem też co z tym transponderem jest chyba kupie gdzieś jeszcze transponder pod skode prekodowany, bo ten skoro zakodował się do passata 2001rok to może był standardowy dla Immo3.

    Np dla innych aut które na próbe sprawdziłęm to normalnie przy wejściu w blok 01 zapala sie kontrolka immo na te 5minut zanim sie uaktywni, tu tylko dla bloku 50go tak sie dzieje, ale jak mówie wkodowanie sterownika czy licznika (zgranie immo) nie idzie wypisuje komunikat klucz nie ok.
  • Poziom 13  
    Cytat z podobnego tematu może pomoże Ci wejdź jeszcze na strone ross-techa

    http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/Immo3-cluster-swapping.html

    wejdź w immo [25] a nie w [17] ,potem security access [16], wpisz PIN nowego licznika, pojawi się na budziku Immobilizer Adaptation active, poczekaj aż zmieni się na Immobilizer active. Wejdź w adaptację [10], kanał 50, wpisz PIN ECU! test,save,close, wyłącz zapłon, daj mu chwilę. Sprawdź czy licznik przyjął VIN z ECU.
  • Poziom 27  
    Hehe wywala na końcy gdzie normalniem powinien wskoczyć VIN "Key not ok" i nic nie przepisuje. Ogólnie to na pewno całą operację robię dobrze bo już to robiłem co prawda nie na nowym iimo4 tylko na starym. Ale tu już też zakładałem zegar ze starym immo4 i dalej to samo. Zamówiłem transponder skody z innego źródła dokładnie to z autodiaga i czekam zobaczy sie.
  • Poziom 27  
    Robiłem mu immo off i mmo on super vagiem edytowałem nawet 95320 wpisywałem na krótko viny z licznika na próbę robiłem sumy. Ogólnie odpala i gaśnie więc raczej oki. Teoretycznie to nawet urobiłem mu sterownik pod licznik pin, vin i immo. Nie wime czy coś tam jeszcze siedzi. to zgłębiłem.
  • Poziom 25  
    tam transponder musi być prekodowany pod markę czyli koniecznie skoda popatrz też na zwłoki czasowe
  • Poziom 27  
    Zwłoki są ok tzn nie ma zwłok ;) a co do transponderów to wiem tyle że sam ich nie kupowałem tylko mi je gościu od auto przywiózł.
    I tu jest pytanie na które może mi odpowiecie, bo jedną sztukę zakodowałem do Passata B5 2001r i poszło tylko nie wiem teraz czy może jest taka sytuacja że prekodowana do starego paska sie też zakoduje, czy po prostu ewidentnie wskazuje to na to że była nieprekodowana.
  • Poziom 27  
    Kupiłem ten transponder z innego źródła, próbowałem już chyba wszystkiego. Ogólnie dziwnie ze w tym aucie względem innych normalnych aut że tak to powiem nie wchodzi w tryb zwłoki po zalogowaniu się do bloku adaptacji kluczyka czyli do 01. Tylko wprowadzenie bloku 50go zapala diodę na stałe a po czasie odblokowuje adaptacje licznika. Ale jak pisałem adaptacja nie idzie bo wywala błąd "klucz nie ok". Jestem załamany. Zastanawia mnie czy jakiś inny element tutaj nie miesza bo jak pisałem to auto to wszystko ma od czego innego, tylko sterownik silnika jest oryginał.
  • Admin grupy Samochody
    Odłącz sterownik silnika-dograj pastylki-ę i dopasuj sterownik do licznika.
  • Poziom 13  
    Przepraszam, że się wtrącam z pierdołą. Panie Gumiś czy może Pan powiedzieć co to są te "zwłoki czasowe" ? Będę wdzięczny.

    Pozdrawiam serdecznie.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    zabezpieczenie czasowe przed ponownym kodowaniem gdzieś w którymś bloku to jest nie pamiętam w którym odłączenie sterownika nic nie da to nie T5 gdzie można cuda robić tu immo 5 generacji.
    Inna opcja dograć tp do innego auta później przełożyć sterownik ze właściwego gograć do reszty później poskładać samochody i dograć licznik z zaprogramowanymi kluczami do ECU
  • Admin grupy Samochody
    Człowiek uczy się całe życie.
  • Poziom 27  
    Właśnie sprawdziłem i chyba wcześniej też sprawdzałem już na poczatku i tak nie idzie, zachowuje sie tak samo tylko tyle, że przy adaptacji wyrzuca zamiast key not ok to "zaklócenie". Już takie nawet myśli mi chodziły że może ktoś wcześniej grzebał i podkleił gdzieś transponder jakiś pod plastikiem i on miesza.

    Powiadasz poprzekładać między samochodami, ale czy to oznacza, że nie ma możliwości tak dokodować systemu, że nie ma sie kluczyków, i ma się licznik i komputer nie od kompletu? Czy taka tylko Twoja rada że jak tak nie idzie to spróbuj w ten sposób. Powiem Ci że myślałem nad tym i zrobie tak jak mi sie zachce jeszcze patrzeć na ten samochód.

    Pozdrawiam i dzięki za próby pomocy ;)

    A zwłoki w 25 mam na 0.
    Komputrer - jak podłączony to że odpowiada, klucz ok, kody wszystkie na nie w bloku 002 no i oczywiście "start permited" też na nie ale to normalne jak kluczyk nie ten.
  • Poziom 27  
    Wychodzi na to że z zestawu kluczyk, licznik i ECU 2/3 musi być zgrane aby dograć do 3/3. Ciekaw jestem jaki jest inny na to sposób, aby ogarnąć 3 różne urządzenia do kupy. W każdym razie zrobiłem na innych danych, na innym aucie i chodzi. Ale jest to dużo bardziej upierdliwe niż immo3. Pozdrawiam!
  • Poziom 25  
    online i leci bez problemu ale sprawdza fis każdego komponentu dlatego żaden serwis tego nie zrobi bo się boi każdy wymienia na nowe.

    inna opcja zrobić TP pod licznik ale nie wiem czy ktoś to ogarnia u nas
  • Poziom 27  
    Ok to już chyba wszystko wiadome, mogę zamykać. Dzięki za udział w dyskusji.