Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przyczepa kempingowa na działce, zasilanie..

04 May 2012 14:08 9980 10
  • Level 2  
    Witam.
    Od niedawna posiadam przyczepę kempingowa która kupiłem gdzieś na szrocie.
    Środek bardzo ładny, zadbany i w ogóle.
    Przyczepa stanęła na działce, lecz jest problem gdyż nie ma tam prądu.
    Moje pytanie jest takie czy można podłączyć akumulator samochodowy jako źródło zasilania (np oświetlenie w przyczepie, radio) i w jaki sposób to najlepiej rozwiązać, czy przez wtyczka taką jak do auta obok haka, czy może jakieś obejście?

    Nie znam się na elektryce więc liczę i proszę o pomoc.
    Pozdrawiam
  • Level 24  
    Nie ingeruj w auto!
    Kup akumulator + prostownik
    Przyjeżdżasz na działkę z naładowanym aku. podłaczasz nawet przy pomocy
    najbardziej dziwacznej wtyczki np typu ĄĘCZ-24,6(lambda) wersja turbo i wszysko gra. Po skończonym "działkowaniu" Wyjeżdżasz SPRAWNYM autem z rozładowanym
    aku. do domu. I td. i tp. i td ......... :D :D :D :D :D Alleluja!
    andre
  • Level 31  
    Jeżeli masz w aucie gniazdo przy haku, możesz tam się podpiąć.
  • Level 2  
    no też tak właśnie myślałem, (mowa o akumulatorze i prostowniku) tylko teraz pytanie czy wszystkie przyczepy mają taki sam układ układ kabli we wtyczce?
  • Level 24  
    Przy pomocy voltomierza znajdziesz napięcie w gnieździe auta.
    A przy pomocy omomierza rozpracujesz instalację przyczepy.
    Ale branie energii z auta to ewentualny start na "pych" :cry:
  • Level 31  
    Widzę, że konieczne jest sprostowanie. Sądziłem, że to oczywiste. Korzystanie z gniazda przy aucie (sądziłem, że to oczywiste) wiąże się z kontrolowaniem akumulatora i ewentualnym odpaleniu auta, celem podładowania akumulatora.
    Wszystkie gniazda przy haku auta mają takie same podłączenia (powinny mieć). W sieci znajdziesz kablomanię takiego gniazda.
  • Level 24  
    A moja koncepa jest lepsza:
    Po pierwsze primo auto stoi za płotem, a nie śmierdzi między rabatkami
    po drugie primo nie ciągniesz druta przez działkę
    po trzecie primo ładujesz z sieci taniej niż z alternatora
    PO czwarte primo masz do dyspozycji dwa akumulatory jeśli zabawa się przeciągnie
    do środy :bye:
    andre
  • Level 2  
    Prędzej cz później jakoś trzeba to rozwiązać, gdyż ogródki działkowe gdzie stoi przyczepa nie są podpięte do sieci, więc trzeba kombinować..
    A jeszcze takie pytanie: można jakoś sprawdzić od czego są dane piny we wtyczce przyczepy? czy trzeba ręcznie po kolei każdy sprawdzać osobno? Może są jakieś schematy?

    Zdanie zaczyna się wielką literą. [retrofood]
  • Level 38  
    Jeśli chodzi o gniazdo do podłączenia przyczepki do samochodu to ono tylko zasila światła tylne przyczepki http://forum.vw-passat.pl/threads/2870-Hak-podlaczenie-elektryki ewentualnie zerknij w google jak nie ten wtyk.
    Jak masz samochód to akumulatory nie problem wozić z domu naładowane.
    Można też pomyśleć o lampkach solarnych. Szału nie dają ale wolałem je niż lampę naftową.
    Sam miałem takie zmartwienie działka ``dacza`` a prądu brak. Do najbliższego słupa było ok 150m ale nie chcieli elektryfikować dalej ulicy czekaliśmy ale się doczekałem. Pierwszy o niego walczyłem a ostatniego mnie podłączyli :|
    Jak pojawiły się u mnie w mieście lampy solarne to zainwestowałem na próbę w jedna i szału nie było, ale już trzy dawały tyle światła co lampa naftowa. Koszt się zwrócił bo olej do lampy trzeba było kupować.
    Nie miałem samochodu to odpadał akumulator bo za ciężko by było go nosić. Rozważałem agregat mały ale znów paliwo a nie zawsze nocowałem to tylko by mieć światło wieczorem zainwestowałem w lampki solarne.
  • Level 10  
    Znajomy kupił przyczepkę campingowa - taka 4 osobową, dość długa (z Holandii)... na dachu położył panel fotowoltaiczny (kupiony w DE z jakiegoś demontażu) a w skrzynce przy dyszlu elektronikę do niego. Wiem, że zrobił jakieś proste elektroniczne ustrojstwo do którego miał także podpięte dwa akumulatory samochodowe - panel je doładowywał. Dalej z akumulatorów było prowadzone zasilanie oświetlenia wnętrza na LEDach i przetwornica 12 / 230 V