Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Traktorek kosiarka z B&S Intek lub Honda GCV 530

grzes151 04 May 2012 14:18 20744 10
  • #1
    grzes151
    Level 9  
    Witam wszystkich!

    Obecnie posiadam kosiareczkę na bazie Terra - Vari 2 suw prod czechosłowacja, sprzęgło odśrodkowe, całość waży 50kg i nie do zabicia sprzęt...chodzi już 30 lat.
    Nawet są jeszcze do nich oryginalne części zamienne... ale teraz chyba już takich maszyn nie robi...

    Przeszukałem forum dokładnie i pytań z typowej eksploatacji traktorków jest niewiele, widzę że Rycho T jest mistrzem od pytań trudnych i skomplikowanych.

    Ale do rzeczy, trawa rośnie, kosić trzeba a czasu coraz mniej więc pytanie typowo techniczne przy założeniu że kupię nowy traktorek.

    1. z Silnikiem Briggs&Stratton INTEK 20KM (traktorek Karsit) lub Honda GCV 530 (traktorek Castelgarden). Z tego co wyczytałem w serwisówkach to Honda ma dłuższe przebiegi pomiędzy wymianami oleju, Intek ma tuleje tłokowe żeliwne.
    Panowie, z praktyki - które rozwiązanie jest bardziej trwałe i mniej awaryjne?

    Rozumiem, że przekładnia w obu to prawdopodobnie Tuff Torq (ale moge sie mylić) więc tutaj wielkiego wyboru nie ma...
    Są jakieś inne szczegóły techniczne które należy brać pod uwagę?

    Po jakim czasie pojawiają się pierwsze objawy zużycia mechanizmów? W tematach tutaj poruszanych widzę że większość konstrukcji ma już pod 10 lat a czasami i więcej.



    Pozdrawiam i proszę o podpowiedź.
    Grzegorz.
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    grzes151
    Level 9  
    Dzięki,
    W sumie to jestem przyzwyczajony do czegoś trwałego bo nawet spore kretowiska na moją Terrę nie działają destrukcyjnie. Przy nowym traktorku będzie ostrożność na każdym metrze trawy.

    Skoro konstrukcje sa podobne to dziwi mnie fakt że pierwsza wymiana oleju w Brigsie po 5h a w hondzie 20h, kolejna w B&S co 25h w honda co 100h..

    Honda tez posiada tuleje żeliwne?
    Rozumiem że te silniki jeżdżą po płaskim, bez większych pagórków?

    G.
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    kamilo23
    Level 21  
    Ja bym celował w silnik kawasaki ewentualnie Kohler, ale tu cena pewnie gra rolę.
  • #6
    frantic21
    Level 16  
    Honda niestety jest bardzo droga w częściach, sprawdziłem i rozrusznik do tego modelu kosztuje 2600.
    Z B&S intek nie ma zbytnych problemów, chociaż najbardziej niezawodna jest seria Vanguard. Kawasaki i kohlera montuje u siebie w niektórych modelach husqvarna.

    Quote:
    Rozumiem że te silniki jeżdżą po płaskim, bez większych pagórków?
    Mogą jeździć po sporych pagórkach z racji na smarowanie ciśnieniowe.
  • #7
    grzes151
    Level 9  
    Chyba jednak tak jak pisze Guru czyli Rycho - serwis ma znaczenie.
    Chociaż nie ma konkretów za lub przeciw B&S lub Honda

    Podam 2 linki, może łopatologicznie mi podpowiecie.

    CASTELGARDEN XG175HD, silnikHonda:
    http://www.castelgarden.pl/0,89,xg-175-hd.html

    B&S Karsit 20/102H:
    http://www.karsit.com/pliki/Instrukcja%20Turbocut-PL.pdf

    Ewentualnie najtańsza technicznie dobra opcja w traktorkach z koszem bez preferencji silnika, marki itp.

    G

    Dodano po 22 [minuty]:

    CUB CADET ma traktorki z silnikiem Kawasaki 16KM
    http://www.plon.com.pl/product/Traktorek-CUB-CADET-CC1016RD-E/?id=1900
    ale nie wiem jak z przekładnią i resztą osprzętu...i serwisem....

    Osobiście pracuję w serwisie i wiem że markowy produkt = markowa zazwyczaj wysoka cena części zamiennych.
  • #8
    frantic21
    Level 16  
    Za 13 tys spokojnie kupisz husqvarnę/partnera.
  • #9
    grzes151
    Level 9  
    Witam Ponownie
    Pozostaje opcja Snapper na Vtwinie 18KM szer 102cm
    lub Viking na VTtwinie 16kM szer 92cm
    Cena podobna - do 12tys.
    Partnera i Husqvarny nie biorę pod uwagę.
    z ręcznych kosiarek z napędem Ariens LM21SW ze skrętnymi kółkami przednimi lub Viking MB 750 KS.

    Znany jest Wam B&S Seria 7.160 Intek V-Twin OHV (2 Cyl.)/ 16 KM ???
    To chyba coś nowego?


    G.

    Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]:

    seria 40 Briggs
    B&S model 40 – 16 KM Intek V-Twin OHV (2 cyl.) Moc znamionowa 11,7 kW/15,9 KM
    Czy to jest Vanguard?
  • #10
    Anonymous
    Anonymous  
  • #11
    grzes151
    Level 9  
    Dziękuję.

    Każda sroczka swój ogonek chwali i tak jest z rozgarniętymi sprzedawcami, niestety.

    Pomacam, wybiorę.

    pozdrawiam