Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Touran zbyt wysokie napięcie - czujnik różnicy ciśnień w filtrze cząstek sta

elgouciocci 04 Maj 2012 19:12 4801 8
  • #1 04 Maj 2012 19:12
    elgouciocci
    Poziom 2  

    Witam, posiadam Vw Touran 1.9TD Exclusive z 2008r. Przebieg 130000km. Kilka dni temu pojawiła mi się na komputerze wiadomość "Service now!" i zapaliła się żółta kontrolka z silnikiem (po przejechaniu 15000km od ostatniego serwisu). Kumpel zrobił diagnozę komputerem, wykasował serwis i znalazł jeden błąd "czujnik różnicy ciśnienia w filtrze cząstek stałych - zbyt wysokie napięcie". Wszystko wyglądało dobrze, błędy wykasowane, żadna kontrolka się nie świeciła. Jednak następnego dnia żółta kontrolka silnika znów zaświeciła i znowu pojawił się ten sam błąd "czujnik różnicy ciśnienia w filtrze cząstek stałych - zbyt wysokie napięcie" (Komputer nie wyświetla już wiadomości o serwisie). Kumpel nie bardzo wie co to może oznaczać i co z tym zrobić. Czy ktoś może mi napisać coś na ten temat? Czy możliwe, że to tylko czujnik jest uszkodzony, czy jest to coś poważniejszego?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

    0 8
  • Katalog Megger
  • #2 04 Maj 2012 19:22
    autoas
    Poziom 42  

    elgouciocci napisał:
    Czy możliwe, że to tylko czujnik jest uszkodzony, czy jest to coś poważniejszego?

    Możliwe i to i to...fajnych masz kumpli...

    0
  • Katalog Megger
  • #3 04 Maj 2012 21:11
    misiek-888
    Poziom 34  

    Tak możliwe czesto sie psują

    0
  • #4 04 Maj 2012 22:33
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Kumpel "kasownik błędów" nie zastąpi mechanika.

    0
  • #5 06 Maj 2012 14:56
    elgouciocci
    Poziom 2  

    Generalnie to kumpel jest dobrym mechanikiem, ale nie miał styczności z takim przypadkiem (nikt nie jest wszechwiedzący), a ja mieszkam obecnie w Norwegii gdzie wszelkie naprawy i części słono kosztują, dla tego wolę się dowiedzieć dokładnie o co może chodzić zanim podejmę jakąkolwiek próbę naprawy :) Zacznę chyba od wymiany czujnika, bo nie zauważyłem aby działo się coś dziwnego z samochodem. Gdyby jednak ktoś wiedział coś więcej na ten temat to chętnie poczytam :) Pozdrawiam

    0
  • #6 06 Maj 2012 19:56
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    elgouciocci napisał:
    a ja mieszkam obecnie w Norwegii gdzie wszelkie naprawy i części słono kosztują


    Taaa a zarabiamy grosze :D echhh...
    Tutaj nie bawimy się w zgaduj zgadulę! Skoro kumpel taki dobry, to powinien wiedzieć, jak dany podzespół/czujnik/element sprawdzić. Tester nie służy tylko do odpytywania na zawartość zapisanych kodów usterek! Więcej przez neta (z tym opisem) nie da rady.

    0
  • #7 07 Maj 2012 09:21
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    czesta wada tych czujników, sprawdź jeszcze przewody, stan CPFa, i zrób update softu.

    1
  • #8 07 Maj 2012 16:56
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    fuelinyourblood napisał:
    zrób update softu.

    A po co niepotrzebnie ruszać coś, co (raczej) jest ok?

    0
  • #9 07 Maj 2012 23:52
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    a był robiony? masz naklejke w bagazniku?

    1
  Szukaj w 5mln produktów