Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane 1.6 90km. Klekoczą zawory.

04 Maj 2012 20:31 2538 5
  • Poziom 20  
    Witam, mam problem, niedawno wymieniałem olej w silniku, wymieniam go co 10.000 km. Zauważyłem od tamtej pory coraz to głośniejszą prace silnika przy przyspieszaniu. Myślałem, że wydech się rozszczelnił, faktycznie po zdjęciu osłony pod maską było trochę sadzy, więc odkręciłem wszystko, na blok założyłem nową uszczelkę, kolektor dokręciłem jak należy (moim zdaniem), wydechy skręcone i uszczelnione cementem do wydechów. Niestety problem pozostał. Przy spokojnym przyspieszaniu, czyli z górki z lekkim dodawaniem gazu jest ok, przy hamowaniu silnikiem, nawet przy obrotach 4000/min jest cicho, ale niech tylko dotknę gaz to silnik hałasuje. Jak wbiję go w podłogę to przy 3000 obr słychać silnik niemiłosiernie. Nie trzyma równo obrotów jałowych, nawet na włączonej klimie falują lekko. Świece wymieniane na zimę, po wykręceniu mają czarny nagar ale to normalne raczej. Podłączenie pod komputer dało wynik negatywny, tylko błąd air baga, ale on raczej nie stanowi problemu. Przebieg 400.000, nie wiem czy nie są to jego oznaki zużycia. Zbiera się dobrze, jak zwykle, pali tyle ile wleję, nie liczyłem dokładnie ile, ale z 10l /100km niech wypije, tym bardziej, że klima chodzi non stop przy tej temperaturze. Wbijając gwałtownie gaz w podłogę na jałowym nie dusi się, od razu wchodzi na obroty. Naprowadźcie mnie, co mógłbym zobaczyć, jest sens sprawdzać np kompresję? Czy od razu rozebrać pokrywę zaworów i sprawdzić co tam siedzi? Dodam jeszcze, że jadąc np 50 czy 100km/h w trasie, dotykając tylko lekko gaz silnik pracuje cicho, kiedy chcę brać się za wyprzedzanie na 5 biegu, już tyka jak tylko dodam więcej gazu.
  • Poziom 20  
    Mam podobne objawy w Toyocie Corolli e12 1.6L
    Dziwne stuki pod maską przy przyśpieszaniu, a przy 3000 obr/min. Są najgłośniejsze.
    Mechanik stwierdził że do wymiany są panewki :(
  • Poziom 10  
    to pewnie góra silnika do zrobienia
  • Poziom 20  
    U mnie przy 5000 obr silnik chodzi cicho jeżeli jadę na 2 biegu i gaz trzymam w takiej pozycji aby samochód jechał ze stałą prędkością. Klekocze tylko wtedy kiedy przyspieszam, nie ważne czy ma wtedy 1500 czy 4000 obr. Im więcej tym głośniej. Zimny czy ciepły tak samo.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zwory regulował?

    Te silniki do najcichszych nie należą, klekotać trochę zawsze będzie. Jest jeszcze kwestia paska rozrządu, 1.6 wychodziły 90 albo 75 koników, i są do nich różne paski.
  • Poziom 20  
    Rozrząd zmieniany przy 350 czy 360 tyś km. Objawy dopiero od niedawna wystąpiły, kiedy jakoś olej zmieniłem, leje najtańszy orlen 10w 40, pierw myślałem, że to wydech więc nie przejmowałem się tym mocno. Klekotać on tam sobie klekotał zawsze, ale to to przesada. Na jałowym jest ok - nie słychać go, tylko tyle, że coś tam pracuje pod maską. Zawory były regulowane przy wymianie rozrządu, wtedy i wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Nawet wtedy przed regulacją nie klekotał tak głośno. Zalałem na próbę 98, aby sprawdzić czy poprawię kulturę pracy ( nie więcej mocy czy coś) ale nie zmieniło to nic.