Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piaggio sfera 50 - regulacja gaźnika

drzasiek 04 Maj 2012 20:49 8139 4
  • #1 04 Maj 2012 20:49
    drzasiek
    Specjalista - Mikrokontrolery

    Witam, usiłuję wyregulować gaźnik w tym skuterku.
    Skuter kupiony nie na chodzie, chyba wyciągnięty z jakichś krzaków czy coś, kompletnie zapaprany.
    Przeczyściłem wszystko, gaźnik również.
    Teraz usiłuję go wyregulować.
    Wg większości instrukcji, które pisane są w taki sposób jakby były uniwersalne, śrubka regulacji mieszanki jeśli jest wkręcona to oznacza największą dawkę paliwa.
    Ale to trochę nijak nie pasuje, bo jeśli ona się wkręca to zatyka otwór w gaźniku którym wydostaje się paliwo, przynajmniej po czyszczeniu takie mam wrażenie.
    I teraz mam problem żeby wyregulować gaźnik, w do końca nie jestem pewien czy zwiększam czy zmniejszam dawkę paliwa.
    Czy w tym gaźniku jest inaczej niż w tych uniwersalnych instrukcjach piszą, czy to ja odniosłem błędne wrażenie?

  • #2 04 Maj 2012 21:14
    karolas123
    Poziom 20  

    Ustawić iglicę na środkową pozycję, śrubę składu mieszanki wkręcić do końca i wykręcić o około 0.5- 1 obrót, śrubę podpierającą przepustnicę wkręcić do połowy. Próbować odpalić, jeśli się nie uda to podlać paliwa pod świece i kiedy odpali nie dopuścić manetką do zgaśnięcia. Wyregulować obroty biegu jałowego i po rozgrzaniu silnika i wyłączeniu ssania, przejść do regulacji zasadniczej.

  • #3 04 Maj 2012 22:49
    drzasiek
    Specjalista - Mikrokontrolery

    No ale nie o to pytałem, pytałem czy wkręcają śrubę składu mieszanki zwiększam ilość paliwa czy zmniejszam.
    Bo wszędzie pisze że zwiększam, ale jak patrzę w gaźnik od strony dolotu to widać że jeśli śruba się wkręca to otwór zamyka a nie otwiera.

  • #4 04 Maj 2012 23:18
    karolas123
    Poziom 20  

    Wkrecając zmiejszasz ilość powietrza, tym samym wzbogacasz mieszankę. Paliwo zwieksza sie, powiekszając dysze.

  • #5 06 Maj 2012 00:56
    drzasiek
    Specjalista - Mikrokontrolery

    Ok, dzięki.
    Miałem dotąd dość spore problemy z wyregulowaniem gaźnika bo jak się dziś rano okazało mieszanka miała dodatkowy "doping", ponieważ zaworek z baku był uszkodzony i nie dość że się nigdy nie zamykał to w dodatku przypuszczał paliwo również do przewodu podciśnieniowego sterującego zaworkiem, więc gaźnik zamiast zasysając otwierać zaworek to zasysał dodatkowo paliwo za przepustnicą prosto do silnika.
    Przekonałem się dziś(właściwie to wczoraj) rano o tym, jak za noc mi się sporo paliwa z baku wlało do silnika właśnie tym przewodem sterującym.
    Po zaślepieniu przewodu podciśnieniowego, silnik podczas regulacji zaczął się zachowywać tak jak powinien, czyli wraz ze zmniejszaniem dawki paliwa wzrastały obroty.
    Jednak do końca nie udało mi się wyregulować, bo nawet jeśli uzyskałem stabilne obroty i ładnie się wkręcał na stopce to jak chciałem ruszyć lekko pod górkę to się dławił i nie dawał rady, a jak już ruszył to się kiepsko rozpędzał i wogóle max do ok 20-30 na godzinę.
    Dla iglicy na samym dole (zawleczka pierwsza od góry) najlepszym ustawieniem co do mocy okazało się całkowite wkręcenie śruby mieszanki, chociaż i tak to nie jest to co trzeba.
    Dla iglicy na drugim rowku od góry było lepiej, ale ciągle śruba mieszanki musi być na max żeby można było ruszyć pod lekką górkę i żeby potem się rozpędził.

    I tu jest pytanie, jakie ustawienie iglicy jest najlepsze dla jakich efektów?
    Chcę uzyskać możliwie najmniejsze spalanie ale żeby silnik się nie dławił jak rusza tylko żeby się jako tako zebrał.
    Nie potrzebuję tu robić tuningu i pobijać skuterowych rekordów prędkości.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME