Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xantia II 2.0 HDI trudny rozruch ciepłego silnika

zibi7109 04 Maj 2012 21:12 3745 5
  • #1 04 Maj 2012 21:12
    zibi7109
    Poziom 7  

    Witam wszystkich. Od pewnego czasu mam problem z moja Cytrynką. Zrobiłem tym autkiem ok 60 tkm praktycznie bez awarii. Od pewnego czasu zaczęły się problemy. Na początku zauważyłem, że przy rozruchu kręci trochę dłużej. Pierwsze co zrobiłem, to założyłem nowy filtr paliwa. Nic nie pomogło. Jeździłem wiec tak dalej. Po pewnym czasie rozruch był coraz trudniejszy, a od niedawna jak zaczęły się upały, to zaczął mi gasnąć podczas jazdy. Pojawił się też duży problem z uruchomieniem gorącego silnika. Łatwiej pali jak jest zimny. Podłączony komputer pokazał błąd 1112 - informacja o nieszczelności w układzie paliwa. Korekcja wtrysków była na trzech cylindrach w granicach od 1 do -1 a na pierwszym cyl. na obrotach spadała do -2,7 wtedy spadało ciśnienie na listwie nawet do 230 bar. Wymieniłem ten wtrysk na inną używkę z samochodu, który na 100 % był sprawny. Nadal ciężko się uruchamiał. Wymieniłem więc pozostałe wtryski na inne używki z pewnego samochodu. Nadal mam to samo. Komputer pokazał ten sam błąd a na jednym wtrysku na obrotach korekcja spada do -2.7. Spada również ciśnienie na listwie. Na wolnych obrotach jest ok. Chcę jeszcze zregenerować swoje wtryski. Jakieś sugestie? Pozdr.

  • #2 06 Maj 2012 20:01
    zibi7109
    Poziom 7  

    Witam ponownie.Chciałbym dopisać parę słów do postu,który zacząłem.wczoraj miałem trochę czasu i postanowiłem przeglądnąć trochę instalację paliwową.Wyjąłem zawór z pompy WC,ale moglem tylko sprawdzić,czy optycznie jest ok.Stwierdziłem również,że zaworek w pokrywce filtra paliwa nie trzymał,więc przedmuchałem go sprężarką(już trzyma)Wyjąłem też pompę ze zbiornika,też nie znalazłem usterek.Jednak na dnie zbiornika zauważyłem drobne złociste opiłki.Czy to oznacza,że coś dzieje się z pompą?Po poskładaniu wszystkiego jest jakby trochę lepiej.Jednak nadal nie odpala,tak jak kiedyś.Ktoś ma jakieś pomysły?

  • #3 06 Maj 2012 22:06
    decybel91
    Poziom 38  

    Złote opiłki są z pompy, więc proponuje wtryski sprawdzić, bo opiłków zawszę będzie "trochę". Zobacz czy w filtrze nie ma złota.

  • #4 06 Maj 2012 23:22
    zibi7109
    Poziom 7  

    Filtr wyjmowałem,tam jest czysto.Postaram się dać wtryski do sprawdzenia.

  • #5 04 Cze 2012 11:47
    zibi7109
    Poziom 7  

    Sprawdzałem wtryski w jednej z firm w Białymstoku.Stwierdzili,że są ok.Dziś jestem umówiony z mechanikiem od citroena.Zobacze co on stwierdzi.

  • #6 16 Lip 2012 20:47
    zibi7109
    Poziom 7  

    Witam ponownie.Rozwiązanie mojego problemu okazało się bardzo proste i mało kosztowne.Jakiś czas temu padła mi pompa niskiego ciśnienia w zbiorniku.Musiało tam wtedy pozostać trochę opiłków które przedostawały się przez filtr i blokowały zawór w pompie,a może i wtryski.Za radą mechanika dokładnie wyczyściłem zbiornik paliwa i wymieniłem filtr na lepszej jakości(ostatnim razem miałem filtr naszej rodzimej produkcji).Do paliwa dolewam tez trochę miksolu.Problemy całkiem zniknęły.Zrobiłem już około 3000 km i jest ok.Obyło się bez wymiany wtrysków i pompy.Pozdrawiam wszystkich i zamykam temat.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo