Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra H 1,3 cdti gorący alternator.

tomasz_a 04 May 2012 21:13 6526 7
  • #1
    tomasz_a
    Level 12  
    Witam
    Opel Astra 2007 r. silnik Z13DTH. Alternator po wzbudzeniu utrzymuje napięcie 14,2 V. Przy zwiększaniu obciążenia (włączenie świateł, dmuchawa na 3-4 bieg, ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja), po każdym włączeniu odbiornika napięcie chwilowo spada i ustala się na 14,00-14,1V. Przy pracy wentylatora chłodnicy w trybie klimatyzacji w rytm włączania wentylatora napięcie zmienia się jak wyżej. Czasami jak spadnie poniżej 13,7V nie ładuje akumulatora. Po podniesieniu obrotów napięcie osiąga poziom 14,1V.
    Alternator Valeo nr 1317279. Wymieniłem regulator napięcia-bez zmian. Zmierzyłem diody w prostowniku-sprawne. Wirnik 3,6 om, 15 miliH, bez przebicia na masę. Stojan 3x 150mikroH, bez przebicia na masę.
    Alternator po chwili nagrzewa się do tego stopnia, że ciężko go dotknąć.
    Czy to nagrzewanie jest normalne dla tego typu? Jak zinterpretować te skoki napięcia?
    Pozdrawiam
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    tomasz_a
    Level 12  
    Zmierzyłem, przy wyłączonych odbiornikach (dmuchawa, klimatyzacja, światła, ogrzewanie tylnej szyby) 25 A.
  • #4
    kwantor
    Level 38  
    Silnik też jest gorący, mocowanie alternatora stwarza kontakt termiczny z nim, obecność gorącego powietrza z chłodnicy.Wreszcie dośc uczciwe obciążenie prądowe.
    Gorąco- pojęcie względne, sądze nieśmiało, że wszystko jest ok.
    Tfu, napisałeś wyłączonych odbiornikach, troche dużo prądu, albo bateria ma zwarcie w celi, albo rozładowana.
  • #5
    tomasz_a
    Level 12  
    Akumulator niestety bez dostępu do cel, tak żeby zmierzyć elektrolit.
  • #6
    tomasz_a
    Level 12  
    Alternator po 15 minutach pracy osiąga 105 stopni C. Silnik jeszcze nie rozgrzany. Czy to możliwe aby stojan miał jakieś wewnętrzne między zwojowe zwarcie?
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    tomasz_a
    Level 12  
    Po uruchomieniu silnika około 50A, po paru minutach spada na 25A. Silnik jeszcze chłodny, a temperatura alternatora rośnie. Nawet bez zwiększania obciążenia alternator po chwili jest wyraźnie gorący.
    W chwili gdy silnik zwalnia obroty prąd nie rośnie. Maleje tylko napięcie, tak jakby coś obciążało alternator wewnątrz jego układu.