Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

odciecie pompy paliwa przy przelaczaniu na gaz

09 Sty 2005 01:01 3655 17
  • Poziom 10  
    witam wszystkich

    mam autko (vw golf 1.8) ktore jest zasilane bezyna i gazem ze wzgledow ekomomiczych jezdze zazwyczaj na gazie, na bezynie rozgrzewm silnik ewentualnie dojezdzam do stacjii jezeli skonczy sie gaz
    zastanawialem sie czy w czasie gdy jezdze na gazie nie dalo by sie odlaczyc pompy paliwa bo praktycznie w tym czasie pompuje ona paliwo bez uzytecznie myslalem aby sie podlaczyc szeregowo pod elektrozawor instalacji gazowej i w czsie gdy samochod przelaczal by sie na zasialnie gazowe pompa paliwa wylaczal by sie

    czy ktos z was zastanawial sie nad takim rozwiazaniem moze ktos juz cos takiego ma i dziala mu, badz nie dziala??
    czy nie bedzie to mialo jakiegos zlego efektu na silnik czy komputer nie bedzie generowal bledow??

    no i jeszcze jedno co sie stanie gdy przelaczymy sie na bezyne gaz juz nam sie wypali a bezyna bedzie dopiero pompowana???

    wszelkie sugestie podpowiedzi i wlasne i nie wlasne pomysly mile widziane

    pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    moje zdajnie na te temat jest pozytywne, nie powinno to spawiać żadnych problemów, naj lepiej by bylo podłączyć sie pod przekaźnik pompy paliwa i tam podpiać dodatkowy przekaźnik. Pompa na tyle szybko napopuje paliwo że nie powinno ci sie dzać coś złego, myśle od momentu przełączenia z gazu na bezyne nie powinno to zająć dużej niż 10 sekund.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Ej Marcin co ty gadasz pompa paliwa powinna być podłączona na stałe (miałem passata 1,8 silnik ABS i 2 razy wymieniałem pompe bo papudraki gazownicy żle założyli odcięcie paliwa ).
  • Pomocny post

    Poziom 21  
    Mikil nie kombinuj nic z pompą paliwa ona powinna cały czas pracować czy to na benzynie czy na gazie składa się na to wiele czynników których nie będę teraz przytaczał.Ostatecznie pompa powinna pracować pozdrawiam teges.
  • Poziom 10  
    szkoda chcialem ja troche przyoszczedzic aby sobie ni e pracowla tylko odpoczywala bo wiem ze jest to dosc droga czesc
    a czy ma znaczenie ile paliwa jest w baku slyszalem taka opinie ze jak jest malo to pompa sie przegrzewa co tez dla niej nie jest za zdrowe :(
    jest to wmiare logiczne wytlumaczenie z tym przegrzewaniem ale czy to prawda???
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Witam
    Na pewno kiedy masz resztki paliwa(długo świecąca rezerwa) pompa nie będzie zbyt szczęśliwa. Ćwiartka zbiornika w zupełności wystarczy.
    A co do odłączania jej w trakcie pracy na gazie to nie ma sensu.
    Pompa jest przecież przystosowana do ciągłej pracy i nie ma dla niej różnicy czy paliwo jest "odbierane " przez wtryskiwacze czy nie(układ powrotu czuwa).
    A co do oszczędznia na tym elemencie to jest podobnie jak z trzymaniem pilota od telewizora w folii....."bo się zniszczy" :-)
    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    dzieki wszystkim z tym pilotem to dobre :):)

    nerkaa
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Ja mam odłączaną pompę paliwa przy przejściu na LPG (wtrysk mechaniczny bosch k-jetronik) i sobie chwalę. Pompa pracuje kiedy powinna, kiedy nie musi nie pracuje :) . Dodam tylko iż zawsze odpalam auto na benzynie, nawet w lecie każde odpalenie auta odbywa się na benzynie (przy ciepłym silniku już po chwili przechodzę na LPG ale każde odpalenie jest na benzynie i pompa okresowo pracuje).
    Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    pompa paliwa na gazie powinna pracowac poniewaz chlodzi wtryskiwacz pompowanum paliwem i chroni przed zapieczeniem powinna tez byc caly czas bewzglednie zanurzona w paliie
  • Poziom 34  
    Proszę o wytłumaczenie jaka jest różnica (przy pracy na LPG)dla "chłodzenia" wtryskiwacza przy pracującej i niepracujacej pompie paliwa skoro wtryskiwacz jest zamknięty i paliwo przez niego nie płynie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    hacckker napisał:
    pompa paliwa na gazie powinna pracowac poniewaz chlodzi wtryskiwacz pompowanum paliwem i chroni przed zapieczeniem powinna tez byc caly czas bewzglednie zanurzona w paliie


    Jak paliwo moze chlodzic wtryskiwacze jak przez nie nie przeplywa?
    Poza tym jak wtryskiwacze nie pracuja to sie nie nagrzewaja.
    Ja zrobilem odciecie, bo mi pompa zaczela piszczec, ale ja mam fabie 1.4/60KM. Zreszta watek powraca jak bumerang, bylo to juz walkowane, proponuje poszukac w archiwum.
    Pompa pobiera u mnie 100W mocy i nie odlaczona szybko ulega zuzyciu co potwierdzaja liczne przyklady na roznych forach (np. autokacik.pl).
    U mnie juz po 6 tys. km na gazie zaczela piszczec pomimo, ze zawsze bylo ponad 1/4 baku.
  • Poziom 18  
    pompa chlodzi poprzez ciagle pompowanie paliwa i wracanie przez przelew wtryskiwacz ktory jest suchy po pewnym czasie zapieka sie nadto jesli auto pracuje na benzynie i pompa pracuje caly czas nie zuzywa sie???????????w koncu przystosowana jest do ciaglej pracy tylko musi byc caly czas benzyna w zbiorniku
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    proponuje odlaczyc pompe paliwa i po pol roku sprobowac pojezdzic na benzynie sami zobaczycie efekty skoro niewierzycie pompe odcina sie tylko przy mechanicznym wtrysku
  • Poziom 39  
    Pompe wyłączamy na czas pracy na gazie,a jeśli chodzi o uszkodzenia inst. wtryskowej to jest to zależne od sposobu eksplotacji a nie od tego czy pompa pracuje czy nie,jeśli pół roku tylko gaz a przed zimą przypomina sobie ktoś o benzynce to efekt jest do przewidzenia,Pozdro
  • Poziom 27  
    zodiak318 napisał:
    Ja mam odłączaną pompę paliwa przy przejściu na LPG (wtrysk mechaniczny bosch k-jetronik) i sobie chwalę. Pompa pracuje kiedy powinna, kiedy nie musi nie pracuje :) . Dodam tylko iż zawsze odpalam auto na benzynie, nawet w lecie każde odpalenie auta odbywa się na benzynie (przy ciepłym silniku już po chwili przechodzę na LPG ale każde odpalenie jest na benzynie i pompa okresowo pracuje).
    Pozdrawiam.
    akurat przy tym typie wtrysku pompa musi być wyłączona bo jak inaczej zatrzymać w prosty sposób paliwo . tak miałem przy MB 124 230e , ale przy c klasie pompa chodzi mi cały czas.
  • Poziom 14  
    to jest obieg zamknięty jak wylączysz pompe to tak jak byś zatrzymał serce jasne.