Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

odciecie pompy paliwa przy przelaczaniu na gaz

mikil 09 Sty 2005 01:01 3400 17
  • #1 09 Sty 2005 01:01
    mikil
    Poziom 10  

    witam wszystkich

    mam autko (vw golf 1.8) ktore jest zasilane bezyna i gazem ze wzgledow ekomomiczych jezdze zazwyczaj na gazie, na bezynie rozgrzewm silnik ewentualnie dojezdzam do stacjii jezeli skonczy sie gaz
    zastanawialem sie czy w czasie gdy jezdze na gazie nie dalo by sie odlaczyc pompy paliwa bo praktycznie w tym czasie pompuje ona paliwo bez uzytecznie myslalem aby sie podlaczyc szeregowo pod elektrozawor instalacji gazowej i w czsie gdy samochod przelaczal by sie na zasialnie gazowe pompa paliwa wylaczal by sie

    czy ktos z was zastanawial sie nad takim rozwiazaniem moze ktos juz cos takiego ma i dziala mu, badz nie dziala??
    czy nie bedzie to mialo jakiegos zlego efektu na silnik czy komputer nie bedzie generowal bledow??

    no i jeszcze jedno co sie stanie gdy przelaczymy sie na bezyne gaz juz nam sie wypali a bezyna bedzie dopiero pompowana???

    wszelkie sugestie podpowiedzi i wlasne i nie wlasne pomysly mile widziane

    pozdrawiam

    0 17
  • Pomocny post
    #2 09 Sty 2005 02:03
    Marcin1980
    Poziom 23  

    moje zdajnie na te temat jest pozytywne, nie powinno to spawiać żadnych problemów, naj lepiej by bylo podłączyć sie pod przekaźnik pompy paliwa i tam podpiać dodatkowy przekaźnik. Pompa na tyle szybko napopuje paliwo że nie powinno ci sie dzać coś złego, myśle od momentu przełączenia z gazu na bezyne nie powinno to zająć dużej niż 10 sekund.

    0
  • Pomocny post
    #3 09 Sty 2005 08:38
    c280
    Poziom 27  

    Ej Marcin co ty gadasz pompa paliwa powinna być podłączona na stałe (miałem passata 1,8 silnik ABS i 2 razy wymieniałem pompe bo papudraki gazownicy żle założyli odcięcie paliwa ).

    0
  • Pomocny post
    #4 09 Sty 2005 09:30
    teges

    Poziom 21  

    Mikil nie kombinuj nic z pompą paliwa ona powinna cały czas pracować czy to na benzynie czy na gazie składa się na to wiele czynników których nie będę teraz przytaczał.Ostatecznie pompa powinna pracować pozdrawiam teges.

    0
  • #5 09 Sty 2005 10:50
    mikil
    Poziom 10  

    szkoda chcialem ja troche przyoszczedzic aby sobie ni e pracowla tylko odpoczywala bo wiem ze jest to dosc droga czesc
    a czy ma znaczenie ile paliwa jest w baku slyszalem taka opinie ze jak jest malo to pompa sie przegrzewa co tez dla niej nie jest za zdrowe :(
    jest to wmiare logiczne wytlumaczenie z tym przegrzewaniem ale czy to prawda???

    0
  • Pomocny post
    #6 09 Sty 2005 11:22
    Pieronio
    Poziom 12  

    Witam
    Na pewno kiedy masz resztki paliwa(długo świecąca rezerwa) pompa nie będzie zbyt szczęśliwa. Ćwiartka zbiornika w zupełności wystarczy.
    A co do odłączania jej w trakcie pracy na gazie to nie ma sensu.
    Pompa jest przecież przystosowana do ciągłej pracy i nie ma dla niej różnicy czy paliwo jest "odbierane " przez wtryskiwacze czy nie(układ powrotu czuwa).
    A co do oszczędznia na tym elemencie to jest podobnie jak z trzymaniem pilota od telewizora w folii....."bo się zniszczy" :-)
    Pozdrawiam

    0
  • #7 09 Sty 2005 13:12
    mikil
    Poziom 10  

    dzieki wszystkim z tym pilotem to dobre :):)

    nerkaa

    0
  • Pomocny post
    #8 09 Sty 2005 13:22
    zodiak318
    Poziom 34  

    Ja mam odłączaną pompę paliwa przy przejściu na LPG (wtrysk mechaniczny bosch k-jetronik) i sobie chwalę. Pompa pracuje kiedy powinna, kiedy nie musi nie pracuje :) . Dodam tylko iż zawsze odpalam auto na benzynie, nawet w lecie każde odpalenie auta odbywa się na benzynie (przy ciepłym silniku już po chwili przechodzę na LPG ale każde odpalenie jest na benzynie i pompa okresowo pracuje).
    Pozdrawiam.

    0
  • #9 09 Sty 2005 18:12
    hacckker
    Poziom 18  

    pompa paliwa na gazie powinna pracowac poniewaz chlodzi wtryskiwacz pompowanum paliwem i chroni przed zapieczeniem powinna tez byc caly czas bewzglednie zanurzona w paliie

    0
  • #10 09 Sty 2005 18:22
    zodiak318
    Poziom 34  

    Proszę o wytłumaczenie jaka jest różnica (przy pracy na LPG)dla "chłodzenia" wtryskiwacza przy pracującej i niepracujacej pompie paliwa skoro wtryskiwacz jest zamknięty i paliwo przez niego nie płynie.

    0
  • #11 09 Sty 2005 22:32
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 09 Sty 2005 22:37
    nom
    Poziom 23  

    hacckker napisał:
    pompa paliwa na gazie powinna pracowac poniewaz chlodzi wtryskiwacz pompowanum paliwem i chroni przed zapieczeniem powinna tez byc caly czas bewzglednie zanurzona w paliie


    Jak paliwo moze chlodzic wtryskiwacze jak przez nie nie przeplywa?
    Poza tym jak wtryskiwacze nie pracuja to sie nie nagrzewaja.
    Ja zrobilem odciecie, bo mi pompa zaczela piszczec, ale ja mam fabie 1.4/60KM. Zreszta watek powraca jak bumerang, bylo to juz walkowane, proponuje poszukac w archiwum.
    Pompa pobiera u mnie 100W mocy i nie odlaczona szybko ulega zuzyciu co potwierdzaja liczne przyklady na roznych forach (np. autokacik.pl).
    U mnie juz po 6 tys. km na gazie zaczela piszczec pomimo, ze zawsze bylo ponad 1/4 baku.

    0
  • #13 10 Sty 2005 00:00
    hacckker
    Poziom 18  

    pompa chlodzi poprzez ciagle pompowanie paliwa i wracanie przez przelew wtryskiwacz ktory jest suchy po pewnym czasie zapieka sie nadto jesli auto pracuje na benzynie i pompa pracuje caly czas nie zuzywa sie???????????w koncu przystosowana jest do ciaglej pracy tylko musi byc caly czas benzyna w zbiorniku

    0
  • #14 10 Sty 2005 00:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 10 Sty 2005 01:00
    hacckker
    Poziom 18  

    proponuje odlaczyc pompe paliwa i po pol roku sprobowac pojezdzic na benzynie sami zobaczycie efekty skoro niewierzycie pompe odcina sie tylko przy mechanicznym wtrysku

    0
  • #16 10 Sty 2005 07:52
    manta
    Poziom 39  

    Pompe wyłączamy na czas pracy na gazie,a jeśli chodzi o uszkodzenia inst. wtryskowej to jest to zależne od sposobu eksplotacji a nie od tego czy pompa pracuje czy nie,jeśli pół roku tylko gaz a przed zimą przypomina sobie ktoś o benzynce to efekt jest do przewidzenia,Pozdro

    0
  • #17 10 Sty 2005 19:41
    c280
    Poziom 27  

    zodiak318 napisał:
    Ja mam odłączaną pompę paliwa przy przejściu na LPG (wtrysk mechaniczny bosch k-jetronik) i sobie chwalę. Pompa pracuje kiedy powinna, kiedy nie musi nie pracuje :) . Dodam tylko iż zawsze odpalam auto na benzynie, nawet w lecie każde odpalenie auta odbywa się na benzynie (przy ciepłym silniku już po chwili przechodzę na LPG ale każde odpalenie jest na benzynie i pompa okresowo pracuje).
    Pozdrawiam.
    akurat przy tym typie wtrysku pompa musi być wyłączona bo jak inaczej zatrzymać w prosty sposób paliwo . tak miałem przy MB 124 230e , ale przy c klasie pompa chodzi mi cały czas.

    0
  • #18 10 Sty 2005 20:18
    m4341
    Poziom 14  

    to jest obieg zamknięty jak wylączysz pompe to tak jak byś zatrzymał serce jasne.

    0