Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Espero 1.8 zapalona kontrolka Check Engine

Nikifor67 05 May 2012 10:32 4287 11
Texa Poland
  • #1
    Nikifor67
    Level 11  
    dzień dobry
    mam pytanie z prosba o pomoc a mianowicie:
    Eksploatuje juz prawie 13 rok samochód DAEWOO ESPERO 1,8 CD
    samochód ma przebieg 400.000 km (w tym 270.000 km na LPG)
    Jestem pierwszym właścicielem- kupiłem samochód w salonie samochód był prawidłowo serwisowany, nigdy nie miałem zadnej awarii po za wymiana elementów eksploatacyjnych (oleje , plyny, filtry , swiece, szczeki, klocki, tarcze hamulcowe itp)
    W ostatnim czasie pojwił sie problem z kontrolką Check Engine
    Podczas uruchomienia silnika prawie za kazdym razem zapala mi sie kontrolka check engine.
    np. Jezeli uruchamiałem zimne auto i od razu ruszyłem w trasę kontrolka nie zapaliła sie ani razu, lub od czasu do czasu sie zapalała a potem gasła, ale np w innej sytuacji uruchomiłem zimne auto ruszyłem do centrum miasta, gdzie auto co chcwiole sie zatrzymuje stoi w korku etc to kontrolka potrafi sie zapalic po 10minutach pracy silnika. Po wyłaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu kilkanascie minut popracuje i znowu sie zapala kontrolka Check engine.
    Zima przy minusowych temperaturach poniżej -5, -10 stopni celsjusza zdarza sie ze nie zapala sie wogóle.
    Problem z kontrolka check engine pojawił sie ok 3 lata wczesniej po przejechaniu ok 300.000km (w tym 170.000km na gazie)
    dwukrtonie samochód był podłączany pod komputer i nie wykazało żadnych błedów.
    mechanik tylko cos mowił o zaworze EGR??
    Drodzy czytający ten post podpowiedzcie co mam zrobić?
    Czy wymienic sonde lambda? Silnik na biegu jałowym ma nierówne obroty.
    instalacja gazowa jest wyposażona w emulator sondy lambda i emulator wtryskiwaczy tak że wszystko było wykonane zgodnie z procedurą.
    Czekam na wasze informację i z góry dziękuję



    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.
    [Z]
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    andrzej55
    Level 36  
    Sprawdź wtyczkę czujnika temperatury w filtrze powietrza jeśli tam nie ma poprawnego styku efekty mogą być takie jak opisujesz. Po tyluletniej eksploatacji ta wtyczka i gniazdo może być w opłakanym stanie.
  • #3
    Nikifor67
    Level 11  
    dzien dobry
    ...trwało to trochę bo musiałem sprawdzić w eksploatacji.
    Gniazdo i wtyk od czujnika temperatury cieczy chłodzacej nie był tak strasznie zanieczyszczony. Mechanik który kiedys wymieniał termostat odpinał te styki jak pamietam, byc moze słabo zapiął je spowrotem i coś nie kontaktowało-pomimo wskazania temp.
    Oczysciłem zapiąłem styki powtórnie od 3 dni kontroluje i nie pali sie check engine.
    Zobaczymy jak bedzie gdy temeperatury wzrosną, ostatnio nie były za wysokie. Dziekuje bardzo za pomoc. Pozdrawiam
  • Texa Poland
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nikifor67 wrote:

    Podczas uruchomienia silnika prawie za kazdym razem zapala mi sie kontrolka check engine.

    dwukrtonie samochód był podłączany pod komputer i nie wykazało żadnych błedów.
    mechanik tylko cos mowił o zaworze EGR??

    Już widzę jak ten samochód widział w ogóle komputer diagnostyczny.
  • #5
    Nikifor67
    Level 11  
    ...zyj sobie w niewiedzy niedowiarku...
    mnie to ani nie grzeje ani nie ziebi....))

    Dodano po 1 [minuty]:

    ....Jechałem na diagnostyke komputerową w dobrej wierze a czym dysponuje Serwis w Polmozbycie nie mnie oceniac.......
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Motronic wrote:
    Pewnie że błędów nie będzie, bo (jak sądzę) gaziorze zamontowali odcinanie zasilania stałeo sterownika silnika.

    To jedno, a drugie to to że EGR z napędem podciśnieniowym, nie będzie zapalał lampki - nie ma sprzężenia zwrotnego położenia, a system jest raczej zbyt tępy żeby określić na podstawie wskazań MAP-a czy sondy.
  • #8
    andrzej55
    Level 36  
    :arrow: Nikifor67 czytaj uważnie, ponieważ ja pisałem o czujniku temperatury powietrza zasysanego który znajduje się przy filtrze powietrza!
  • #9
    Nikifor67
    Level 11  
    w filtrze powietrza??
    w ktorym miejscu, wiekokrotnie w przeszłości demontowałem filtr powietrza i nie znalazłem zadnego czujnika...
  • #11
    Nikifor67
    Level 11  
    ...dokładnie
    przed chwilą sprawdzałem identycznie wygladajacy jak poprzednik jest w kolektorze dolotowym. Rozpiąłem oczyszciłem (specjalnie nie był brudny) pare razy odczepiłęm i załączyłem. Zobaczę jutro rano jak odpale auto(dzien jak codzien)...
  • #12
    Nikifor67
    Level 11  
    Zrobiłam tak jak koledzy sugerowaliscie, wszystko znalazłem "pomieszałem we wtyczkach" odpaliłem dzisiaj rano auto pokręciłem sie po miescie (oczywiscie nie bez celu tylko za konkretnymi sprawami) i ani razu mi nie odpaliła kontrolka Check Engine.
    Dziękuje wszystkim za pomocne podpowiedzi i zycze miłego weekendu który jest juz "za pasem"