Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

jak wypolerować szybki reflektorów w toyocie corolla?

zyjanu 05 May 2012 15:48 4741 8
  • #1
    zyjanu
    Level 13  
    Witam
    W mojej Toyocie Corolla z 2002r. refletory zrobiły się na szybkach miejscami matowe co ogranicza jasność świecenia.
    Czy ktoś może wie jak te zamatowienia z szybek moża usunąć? Oczywiście szybki nie sa ze szkła tylko plastiku.
    Aha! Te zamatowienia wyglądają jak mikro zarysowania, które najprawdopodobniej powstały np. przy myciu samochodu itp.
    Szkoda mi wymieniać te reflektory bo poza tym są w pelni sprawne a zresztą na wymianę mnie nie stać - takie czasy.
  • #2
    kamil_Ziomek
    Level 20  
    Papier wodny 2500 na mokro następnie pasta k2 (granulacja od T5 do T7) i powinno być dobrze.
  • #3
    karoll3
    Level 2  
    Jeśli te reflektory są plastikowe, to jedynym sposobem jest wymiana. Uszkodzenia te powstały nie przy myciu samochodu, ale z powodu uderzeń różnych drobinek podczas jazdy, np. piasku, kamyków. Nie ma możliwości spolerowania tych uszkodzeń.
  • #4
    LA72
    Level 40  
    karoll3 wrote:
    Nie ma możliwości spolerowania tych uszkodzeń.


    Muszę się z kolegą nie zgodzić (częściowo).

    Jeśli zarysowania tworzywa są na części zewnętrznej to można najpierw wyrównać rysy i uszkodzenia papierem 1000, potem 2500.
    Następnie do nadania przejrzystości użyć polerki z pastą polerską do tworzyw.

    Od wielu lat takie zabiegi stosujemy w firmie na osłonach wyświetlaczy.
    Jak na razie nie było reklamacji :D
  • #5
    pudzianowski
    Level 28  
    Cześć.
    Według mnie sprawa jest mocno indywidualna. Osobiście, z dużymi sukcesami, usuwałem zmatowienia i rysy na szybkach telefonów komórkowych czyli też wykonanych z tworzywa sztucznego. Moja rada taka: rozpocząć od prób na niewielkiej powierzchni, najlepiej do tego w rogu reflektora. Tym sposobem można będzie zorientować się co do możliwości a przede wszystkim ustrzec się przed ewentualnym zniszczeniem. Jeśli chodzi o środki do tego używane, to ja stosowałem wosk samochodowy o średnich walorach ściernych.
    Powodzenia
    Mateusz
  • #6
    homman
    Level 26  
    Chopy ja rozumie że dużo z nas ma firmy itd.
    Ale zazwyczaj jak ktoś ma tu któryś poziom patrz >13
    Tzn że nie wszedł tu po to tylko by mu coś powiedzieć i znika.
    A coraz częściej jest nie da się albo przyjedź pan do mnie.

    Po prostu tak jak napisali. Papierek koło 2 tyś wodny. Potem najlepiej oscylacyjna albo polerka samochodowa k2 bo najtańsza chyba 8pln. I jedziesz.
    Wiadomo że nie będą jak nowe.

    Zasada nr 1 NIE WKŁADAJ 100W bo to nic nie da tylko chrom wypalisz a wtedy wymiana nieunikniona.

    Nie dzieje się to z niczego a z piasku kamyczków itd. po prostu po ok 150tyś km powinno się wymienić lub przepolerować światła.
  • #8
    homman
    Level 26  
    Za 100 to pewnie zamiennik kupi. Albo nowy nieoryginalny klosz
  • #9
    toku74
    Level 31  
    Te szkła to plastik. Kiedyś szkiełka zegarków polerowało się / po rysach/ pastą do zębów /taka stara Nivea biało niebieska to sprawdzilem/. Efekt- zadziwiający, ale pracy też troszkę.
    Nie wiem jak się maja przepisy do polerowania tych szkieł, ale...
    Ps. mocniejsze żarówki to bardziej odbłyśniki wypalają niż szkła.