Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jawa 50 typ 20 - brak wysokich obrotów przy włączonych światłach

05 Maj 2012 22:02 2289 8
  • Poziom 12  
    Witam,

    mam dziwny problem z moją Jawką. Odpala od tzw. kopa, ciepła czy zimna. Jednak gdy włączę światła silnik nie może wejść na wysokie obroty. Jest to efekt jakby odcięcia. Gdy światła są wyłączone to wszystko jest ok, chodzi idealnie w pełnym zakresie obrotów.
    Nie mam już pomysłów. Odłączyłem przewód instalacji elektrycznej od cewek świetlnych i podpiąłem się tam bezpośrednio z żarówką. Gdy trzymam ją w ręce i dotykam do silnika (masa) i dodam gazu to silnik nadal się dławi ale coś mnie "kopie prądem" w rękę. Zupełnie jakbym włożył palec w fajkę od świecy, tylko troszkę słabiej.
    Generalnie Jawka została przez zimę odnowiona, silnik przeszedł generalny remont. W iskrowniku wymieniłem kondensator i platyny na nowe. Wszystkie cewki są tam zamontowane od nowości.
  • Poziom 21  
    Sprawdź kolego czy wszystko masz prawidłowo połączone (gdzieś na necie znajdziesz schemat instalacji) i czy nie ma żadnego przebicia bo to wygląda jak by żarówka obciążała obwód platyn i kondensatora. Czego powodem jest słabsze ładowanie kondensatora. Który przy wysokich obrotach nie zdąża się naładować.
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Podłączałem wszystko według schematu. Ogólnie po pierwszym odpaleniu wszystko było w porządku. Dopiero gdy założyłem tylną lampkę z kokonem i podłączyłem przełącznik świateł w kierownicy zaczęły się dziać takie cuda. Jednak mimo odłączenia całej instalacji od cewek i podłączeniu bezpośrednio samej żarówki pod cewki świetlne, problem nadal występuje więc chyba instalację, stacyjkę i przełącznik świateł można wyeliminować.
    Do iskrownika dochodzą tylko dwa przewody, jeden do platyn, drugi do cewek świetlnych. Nie mają one ze sobą nic wspólnego oprócz masy. Jutro zmierzę miernikiem czy obie cewki mają względem się jakieś połączenie.
  • Poziom 12  
    Przerwę mam książkową tzn 0.3 mm co wydaje mi się i tak trochę mało. Kondensator jest nowy, ale co prawda ze starych zapasów. No cóż, jutro kupie nowy i zobaczymy.
  • Poziom 12  
    Witam,

    założyłem nowy kondensator i... brak iskry.
    Przejrzałem całą instalację, wymieniłem wszystkie podpadające złączki. Sprawdziłem przejście każdego przewodu, gnąc i ciągnąć go przy okazji aby wyeliminować ewentualne uszkodzenie. Załamany całą sytuacją postanowiłem sprawdzić jeszcze jedną rzecz. Odłączyłem od platyn cewkę zapłonową (N/N) i podłączyłem tam "+" pakietu Li-pol 2s. Platyny rozwarte, goły przewód W/N umocowany 5 mm od masy. Przy stykaniu "-" baterii do masy przeskakuje piękna iskra.
    Wniosek - coś jest nie tak z cewką zasilającą. Wyciągnąłem ją z iskrownika, odlutowałem uzwojenie od rdzenia i zmierzyłem oporność cewki. Wynosi ona dokładnie 0,9 Ω. Nie wiem czy to dobrze, czy źle? Uzwojenie wydaje się być trochę przypalone w miejscu gdzie oryginalnie jest zamocowany przewód do platyn. Wydaje mi się, że na 99% winna jest ta cewka. Skoro iskrzy na cewce W/N to chyba całą instalację wraz z cewką butelkową można wyeliminować?
  • Poziom 12  
    Witam ponownie,

    wymieniłem przewód idący z cewki do platyn i pojawiła się iskra. Moto odpala ale problem ze światłami nadal aktualny... Zmniejszałem przerwę na platynach i niestety nic to nie daje, ewentualnie w ogóle nie odpali jak zrobię już na prawdę malutką.
    Macie jeszcze jakieś pomysły?
  • Poziom 21  
    Pokaż zdjęcia bo jasnowidzami nie jesteśmy.
  • Poziom 12  
    Zdjęcia czego, iskrownika?