Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tonsil Bolero 200 vs Diora Polaris 200 vs Tango 200 vs DIY

gavron04 05 May 2012 23:08 15159 39
  • #1
    gavron04
    Level 21  
    Witam. Jako, że czas pozbyć się moich altusów 110 ( Link ) i nabyłem troszkę gotówki chciałbym kupić coś z wyższej półki. Coś co zagra porządnie, z dobry basem. Wybór padł na

    Tonsil Bolero 200 - około 550zł

    Diora Polaris 200 - około 340zł + 120zł na nowe 2 sztuki niskotonowych - są nie oryginalne.

    Oraz DIY, wybór padł na Tango 200, z tym, że nikt nie ma projektu oprócz jednego Pana, który nie chce się nim podzielić więc raczej odpada.

    Cena do 1000zł.


    Pozdrawiam,

    gavron04
  • #2
    petrus
    Level 24  
    Pytanie podstawowe - szukasz hałasu czy jakości ? Bo to na co chcesz przejść to nie jest wyższy poziom. Wygląda na to, że włożyłeś tyle pracy w swoje kolumny na darmo, skoro wspominasz o wyższym poziomie i chcesz je wymienić na coś takiego jak Polaris.
    Za 1 tys. kupisz porządne kolumny renomowanych marek lub nawet Tonsila (Maestro). Nie kupuj czegoś, co było jedyną alternatywą do ekskluzywnych Pewexów w dawnych czasach. Rozumiem sentyment do naszych rodzimych marek i ich modeli z dawnych lat, ale to nie powód aby kaleczyć sobie nimi dalej uszy.
  • #3
    gavron04
    Level 21  
    Oczywiście, że jakości :) Ale za ciche to też nie może być :). Altusy 110 pod względem hałasu/głośności były bdb. Narzekać za bardzo na nie nie mogę, bo aż takie straszne po modyfikacjach nie są. Tylko mi średnich brakuje. Jeszcze muszę poczekać, aż dokończę wzmacniacz, może jeszcze się coś zmieni :)

    To co polecacie ? Również może być jakieś DIY, nie będzie problemu.

    Pozdrawiam


    Ewentualnie mógłbym się pobawić w wymianę kondensatorów w tych Polarisach na te co mam w altusach tj Jantzen cross-cap , bo nie znalazłem jakiś sensownych przeróbek dla tego modelu.



    W Altusach, żeby je do końca zrobić musiałbym wymienić zawieszenia i membrany na oryg. Może by to też coś dało. Bo niestety kiedyś popełniłem błąd, jeszcze przed przeróbkami i kupilem na gumie.
  • #4
    wariato
    Level 43  
    Za około 1000pln są nowe Pylon Pearl. Nie słuchałem ich ale krąży opinia że za te pieniądze są OK. Ewentualnie zostaje ci szukać używanych Tonsil Maestro II 180 - kiedyś poszły na aukcji za bodajże 1000zł z groszami - głupi byłem że nie licytowałem.
  • #5
    gavron04
    Level 21  
    Pylon Pearl mogę ich posłuchać w 'studio dźwięku'. Ale poczekam na dalsze opinie, dalsze propozycje.
  • #6
    telecaster1951
    Moderator of Acoustics
    Z nowych kolumn za 1000zł, to tylko Pylony. Jeśli możesz ich posłuchać to słuchaj. Nie wiem czemu się zastanawiasz, odsłuch nic nie kosztuje.
    petrus wrote:
    Nie kupuj czegoś, co było jedyną alternatywą do ekskluzywnych Pewexów w dawnych czasach.
    ? Wie Kolega z jakich lat są Bolero 200 ? W latach gdy trafiły do sprzedaży, Pewex upadał i płaciło się w nich złotówkami, a jak to ująłeś "towary luksusowe" można było kupić w "normalnej" sprzedaży.
    Bolero 200 to całkiem dobre kolumny, grające niskim basem. Dobrze zaprojektowane, miło grające. W ich cenie, nie znam innej takiej konstrukcji.
  • #7
    gavron04
    Level 21  
    No taki, że nie mam jeszcze prawka i muszę się autobusem przejechać 15km, żeby ich posłuchać :). 1000zł będę mieć jak sprzedam Altusy swoje (nie mówię, że 1k za nie dostanę).

    Na razie myślę nad Diora Polaris 200, same obudowy, zwrotki - tu bym trochę pokombinował, GDWK 8-11/120, 2 niskie 260-05 (oryg byly 03). (za obudowy, zwrotki,gdwk i 2 niskie 260zł). Ale te niskie bym sprzedał w jakiejś promocyjnej cenie. A resztę tj średnie 150-03 oraz niskie 4x 260-03 bym kupił nowe, ale na razie czekam na odp z hurtowni z Czech, ale coś mi się wydaje, że ich już nie będzie. Jeszcze pogrzebałbym w kablach, wytłumieniu.



    A co powiecie Bolero 200 (koło 1tys) w idealnym stanie vs ta Diora Polaris 200 do odnowienia ?
  • #9
    gavron04
    Level 21  
    Hm. 800-900zł to jest maks. Pieniądze mam, ale je oszczędzam na co innego :). Więc na razie proszę mi doradzić co zrobić Bolero 200 za 800 z czymś czy Diora Polaris 200 ale z nowymi głośnikami, które muszę kupić.
  • #11
    gavron04
    Level 21  
    Takie akurat mi się przytrafiły :) No i po za tym, wiadomo co tam siedzi w polskim sprzęcie.
  • #13
    gavron04
    Level 21  
    A więc tak, dziękuję za pomoc w wyborze. Kupiłem za 650zł z wysyłką w stanie idealnym od drugiego właściciela , 100% oryginał, nic nie grzebane Bolero 200 :)

    Wraz z pięknymi maskownicami. Kolumny,ciemny orzech w wysokim połysku.

    Pozdrawiam !
  • #14
    telecaster1951
    Moderator of Acoustics
    petrus wrote:

    W tej chwili sprzedajesz stuningowanego Trabanta i chcesz kupić Wartburga. Nawet jak i jego stuningujesz, to wciąż to będzie Wartburg. Możesz w końcu zrobić jakiś krok do przodu.

    Mało trafione porównanie. Widzę u Ciebie niechęć do Tonsilu. Wiele osób ma coś takiego. Pamiętam jak ludzie przestali patrzeć na Totemy bo robili zestawy na głośnikach z Wrześni.
    Jeżeli ktoś chce mieć przyzwoitą jakość za 600zł, z niskim, głębokim basem, to nie znajdzie nic lepszego niż Bolero 200.
    Kolejną sprawą jest fakt iż te kolumny mają swoje lata. Wszystkie o których mowa. W razie jakiejkolwiek awarii, w przypadku kolumn mało znanych, bardzo trudno o części zamienne. W przypadku Tonsilu, wystarczy jeden telefon i mamy pełen soft.
    I najważniejsze. Mówimy o kolumnach za 600zł, nie ma co oczekiwać po nich "mlaśnięć flecisty". Bolero w dobrze dobranym pomieszczeniu, na prawdę zagrają ładnie.
  • #15
    gavron04
    Level 21  
    Altusów na razie nie sprzedaje :). W Bolero 200, może zmienię wytłumienie, zobaczę co tam będzie, od 7 lat nie były rozbierane, wcześniej miał je 'audiofilowiec' ze Szczecina, powędrowały do Wrocławia, i tam siedziały koło 7lat. Bardzo zadbane. Myślałem o wytłumieniu - watolina - bo zostało od Altusów/piramidki. No i pewna grupa os., narzekała na to, że średniego było bardzo mało, gdwk też nawalał itd. GDWK tam jest 8-11/120, na jakimś innym forum ktoś wpakował GDWK 11/100. Jeśli bym nei grzebał w zwrotnicy (chyba, że by mi ktoś pomógł) to jedynie kondensatory bym zmienił na cross cap, Jantzen. Ale to się zobaczy jak przyjdą.

    Pozdrawiam
  • #16
    petrus
    Level 24  
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/posting.php?mode=quote&p=10872541
    [quote="telecaster1951"]
    petrus wrote:

    Widzę u Ciebie niechęć do Tonsilu. Wiele osób ma coś takiego. Pamiętam jak ludzie przestali patrzeć na Totemy bo robili zestawy na głośnikach z Wrześni.
    Jeżeli ktoś chce mieć przyzwoitą jakość za 600zł, z niskim, głębokim basem, to nie znajdzie nic lepszego niż Bolero 200.
    I najważniejsze. Mówimy o kolumnach za 600zł, nie ma co oczekiwać po nich "mlaśnięć flecisty". Bolero w dobrze dobranym pomieszczeniu, na prawdę zagrają ładnie.

    Bolero nie znam, Trabant i Wartburg to były w moim porównaniu Altusy i Polarisy.
    Niechęci do marki Tonsil nie żywię, sam miałem niejedne za dawnych lat, także w rodzinie przewijały się kolumny tej marki. W większości ich zaletą było głośne granie i wysoka skuteczność, nie posiadały oprócz tego innych plusów. Kiepski dźwięk, nienaturalny, męczący, skrzynki brzydkie i źle wykonane. Zagraniczna konkurencja tu jest o 2 klasy wyżej - oczywiście rozpatrując używane kolumny w podobnej cenie, dawniej nie było takiego wyboru. Mimo to nadal wielką popularnością cieszą się Altusy, Altony, różne ZG, Scherzo itp kolumny o beznadziejnym wręcz brzmieniu, tego właśnie nie potrafię zrozumieć. Pomijam tu osobników, którzy chcą tylko narobić jak najwięcej hałasu.
    Tonsil obecnie potrafi zrobić dobre kolumny i ma też takie w ofercie. Niestety nie cieszą się taką popularnością.
  • #17
    telecaster1951
    Moderator of Acoustics
    petrus wrote:
    Mimo to nadal wielką popularnością cieszą się Altusy, Altony, różne ZG, Scherzo itp kolumny o beznadziejnym wręcz brzmieniu
    Niestety nie zgodzę się z Tobą. Znam kilka kolumn z serii Zg, które są bardzo dobre. Zg25c można mieć za mniej jak 100zł. Nie znajdzie się lepiej brzmiących kolumn w tej cenie. Mildtony również się są złe. W dobrze dobranym pomieszczeniu zagrają ładnie.
    petrus wrote:
    ich zaletą było głośne granie i wysoka skuteczność, nie posiadały oprócz tego innych plusów.
    Jesteś pewien że były dobrze ustawiane ? Bo Tonsil zrobił wiele kolumn, które nadal można uznać za niezłe. Wspomniane Zg25c, Zg30c114, Zg40c, to kolumny na prawdę dobrze brzmiące. Efektywnością również nie grzeszą.

    gavron04 wrote:
    Jeśli bym nei grzebał w zwrotnicy (chyba, że by mi ktoś pomógł) to jedynie kondensatory bym zmienił na cross cap, Jantzen.
    Nic nie wymieniaj. Tym kondensatorom nic nie jest. Raczej nie straciły pojemności, a brzmienie nie będzie inne.
    gavron04 wrote:
    No i pewna grupa os., narzekała na to, że średniego było bardzo mało,
    Ilu masz metrowe pomieszczenie ? W pomieszczeniach powyżej 23 metrów, zaczyna brakować średnicy.
  • #18
    marian1981.02
    Unitra equipment specialist
    petrus wrote:
    Altony, różne ZG, Scherzo itp kolumny o beznadziejnym wręcz brzmieniu, tego właśnie nie potrafię zrozumieć.
    A ja nie potrafię zrozumieć ludzi którzy tak piszą.
    Narzekasz wielce na każdego tonsila a pewnie sam słuchasz muzyki na gorszym sprzęcie, kinie domowym kupionym w markecie za 300zł.
  • #19
    gavron04
    Level 21  
    gavron04 wrote:
    No i pewna grupa os., narzekała na to, że średniego było bardzo mało,
    Ilu masz metrowe pomieszczenie ? W pomieszczeniach powyżej 23 metrów, zaczyna brakować średnicy.[/quote]

    Nie no ja za dużego pokoju nie mam, koło 14-15m^2, z tymże na jednej ścianie jest skos.

    Już rozmawiałem z inną osobą, która posiadała Bolero 200 i mówiła, że lepiej nic nie grzebać, wymieniać, bo wyjdzie na gorsze. Np kable, wytłumienie, zwrotnica itp. Zobaczę jak przyjdzie :). Tylko, że na razie będzie pod PW 8010, gdyż WS 503 nadal w fazie uruchomienia.


    Pozdrawiam
  • #20
    telecaster1951
    Moderator of Acoustics
    gavron04 wrote:

    Nie no ja za dużego pokoju nie mam, koło 14-15m^2, z tymże na jednej ścianie jest skos.
    Na Twoim miejscu bardziej martwiłbym się o niski bas, niż o średnicę. Myślę jednak, że przy dobrym ustawieniu, nie będzie problemów.
  • #21
    gavron04
    Level 21  
    Najpierw czekam, aż przyjdą :). Jutro zostaną odebrane od Sprzedającego, i w czw najprawdopodobniej będą u mnie :). Z tym, że wyszło troszkę drożej, 703zł dokładnie, 103zł chciał UPS za paletę (za paczkę 66x33x100 cm chcieli 250-270zł...)
  • #22
    petrus
    Level 24  
    marian1981.02 wrote:

    Narzekasz wielce na każdego tonsila a pewnie sam słuchasz muzyki na gorszym sprzęcie, kinie domowym kupionym w markecie za 300zł.

    To nie licytacja, ale za tyle nie kupiłbyś pojedynczego głośnika do moich kolumn. Co nie znaczy że nie potrafię docenić jakości w tańszych konstrukcjach. Tylko na pewno nie w tych, które wymieniłeś.

    Quote:
    Zg25c można mieć za mniej jak 100zł. Nie znajdzie się lepiej brzmiących kolumn w tej cenie. Mildtony również się są złe.

    Za 100zł nie znam żadnych kolumn, ZG niech sobie tutaj będą najlepsze, zawsze to jakiś sukces okazać się lepszym od kolumn z mini wieży Clatronic. Za 200-400zł z drugiej ręki już się znajdą kolumny, od których Tonsil odstaje o dwie klasy w dół. Tonsil może je przebić jedynie w kwestii głośności co najwyżej, tak jak Mildton, na pewno nie w jakości.
  • #23
    LysyOsw
    Level 26  
    gavron04 wrote:
    Najpierw czekam, aż przyjdą :). Jutro zostaną odebrane od Sprzedającego, i w czw najprawdopodobniej będą u mnie :). Z tym, że wyszło troszkę drożej, 703zł dokładnie, 103zł chciał UPS za paletę (za paczkę 66x33x100 cm chcieli 250-270zł...)


    Trochę poza tematem, ale:
    1. UPS jest najgorszym kurierem :)
    2. Strasznie drogo. Ja jak sprzedawałem Altusy 300 to 18zł od wysyłki sztuki płaciłem, jak Maestro S to tyle samo :)
  • #24
    User removed account
    User removed account  
  • #25
    mobor
    Level 22  
    Ja popieram pomysł pójscia w Tonsil Maestro

    Sam kupiłem dopiero co Maestr S i jestem wniebowzięty
    Kolumny napędzam aplitunerem Denona 3808 - odkrywam na nowo muzykę :)

    Poprzednio miałem TON200 - opchnąłem bo się głosniki zaczęły juz w nich sypać i trzeba bylo na gwałt cos kupić. najpierw myślałem o JBL, Dali albo inne JAMO ale na końcu natrafiłem na opinie o Maaestro S.... Zaryzykowałem i wydanego grosza nie załuję

    Mało tego - polecam te głośniki !

    Fakt jednak jest taki - w życiu nie mają deklarowanej mocy 100W/sin
    Wg moich obliczeń- oscylują pomiędzy 60-70W
  • #26
    gavron04
    Level 21  
    Witam. Kolumny dotarły wczoraj koło 14:30, był lekki problem z wniesieniem ich po schodach do domu , trochę ważą, a do tego niezbyt wygodny karton, ale przynajmniej porządnie zabezpieczone.

    Ustawiłem, podłączyłem pod pw 8010 (będzie ws 503) i od razu słychać różnice w dźwięku ! Kolumny są dla mnie bardziej dynamiczne, dźwięk jest bardziej czysty, 'przejrzysty', przestrzenny. Bas, oj jest go :) Ale mogę być pewien, że pod 503 będzie go jeszcze więcej. Na pewno mają wystarczającą 'ilość' średnich :). Zostawiam takie są, nic nie trzeba grzebać. Jedynie z ciekawości sobie obejrzę zwrotnice :)

    Pozdrawiam
  • #27
    gavron04
    Level 21  
    Witam. Mam pytanie, czy Bolero 200 posiadały oryginalnie 4 otwory od dołu ? Bo tak się zastanawiam nad kolcami i zauważyłem te dziury.
  • #28
    telecaster1951
    Moderator of Acoustics
    gavron04 wrote:
    Mam pytanie, czy Bolero 200 posiadały oryginalnie 4 otwory od dołu ?
    A są na wylot ?
  • #29
    gavron04
    Level 21  
    Tak, są na wylot. Mniej więcej tak to wygląda (w jednym jest tak jakby pozostałość po kolcu.

    Tonsil Bolero 200 vs Diora Polaris 200 vs Tango 200 vs DIY
  • #30
    telecaster1951
    Moderator of Acoustics
    No to na logikę ich nie powinno być.
    Pokaż zdjęcie.