Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

toledo 1L - nie odbija przekaźnik szyby w module komfortu.

06 Maj 2012 00:35 2552 8
  • Poziom 12  
    Witam :)
    Autko to Seat Toledo 1L z 1992r, wersja GLX (z tym "lepszym" modułem komfortu)
    Na początku nic nie wiedziałem o problemie dopóki nie "odkryłem", że posiadam domykanie szyb z kluczyka. W toledo działa to tak, że domykanie z kluczyka najpierw podnosi prawy tył, później lewy tył, prawy przód i lewy przód. U mnie podnosi się TYLKO prawy tył i reszta już nie idzie. Zamykając wszystkie szyby po kolei z panelu kierowcy, wsłuchałem się w moduł komfortu i okazało się, że właśnie ta prawa tylna szyba po zamknięciu próbuję się zamykać dalej zamiast stanąć w miejscu. Ewidentnie słychać, że nie odbija przekaźnik w module komfortu. Przez to: przy domykaniu szyb z kluczyka, domyka się tylko ta jedna, a reszta "czeka" aż ta się zamknie. Ich niedoczekanie, bo ta próbuje dalej się zamykać, zamiast stanąć.
    Ktoś wie dlaczego tak się może dziać? Styki w module sprawdzone, są czyste. Co dalej?

    Pozdrawiam :)
  • Relpol przekaźniki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zasilanie na przekaźniku znika, czy jest cały czas?
    Możliwe, że to tylko styki się kleją. Jeśli nie, to zamień tylne drzwi miejscami we wtyczce i sprawdź, co się dzieje.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Nie mam pojęcia czy znika, czy dalej jest, ponieważ nie rozbierałem modułu komfortu, żeby to sprawdzić ( a w nim są przekaźniki od szyb ).
    Nie dam rady zamienić tylnych wtyczek miejscami, ponieważ ledwie co wystają ze słupków, a co dopiero 1.5m je pociągnąć z prawych do lewych :P (nadmienię, że wtyczki w module to całkiem inna sprawa, tam nie ma osobnych wtyczek do każdych drzwi).
    Pozdrawiam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pozostaje jedynie usiąść i płakać...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Centek15 napisał:
    ponieważ ledwie co wystają ze słupków, a co dopiero 1.5m je pociągnąć z prawych do lewych :P
    Da radę trzeba tylko traktor pożyczyć, wiem bo znajomy kolegi mówił mi, że szwagier jego ciotki to zrobił.
    A na poważnie, zamieniasz przewody we wtyczce do modułu komfortu. Nic nie musisz ciągnąć.
    Bez rozebrania modułu i tak nic nie zrobisz. Zastanów się, czy nie lepiej zapłacić trochę u elektryka niż po własnych działaniach doczekać się wysokich kosztów.
  • Poziom 12  
    Sorki za tamten post, nie zrozumiałem o co chodzi z początku :P
    Otóż zabrałem się dzisiaj za robotę tego wszystkiego.
    Nie da się zamienić wtyczek w module, nie pasują do siebie (prawie identyczne, ale jest 3mm różnicy i nie wchodzą do drugiego miejsca - jeden jest czarny, drugi brązowy, wyglądają jak te od radia, trzeci od zasilania biały)

    Błażej, sprawdziłem co kazałeś w pierwszym poście. Zasilanie na przekaźnikach i jest. Zamiast znikać podczas dosunięcia szyby do końca, to jest dalej. Wyciągnąłem moduł komfortu, leży na stole. Oznaczenie modułu to: 1L0 959 875.

    Udało mi się go rozebrać. 2 karty kredytowe pomogły
    Było troszeczkę sadzy na jednym przekaźniku który iskrzył podczas podłączenia, wyczyściłem, przestał iskrzyć. Problem nie zniknął.

    Rozebrałem boczek z tych drzwi, w których szyba nie działa jak powinna, i poszedłem po kablach. W słupku, przy pasie pasażera były złączki/wtyczki bardzo zaśniedziałe i zzieleniałe. Nie czyściłem, bo dużo tego było, tylko obciąłem kable i zlutowałem na stałe oraz owinąłem taśmą izolacyjna. Problem dalej nie zniknął, dalej podczas zamykania szyby tylnej prawej, przekaźniki nie odskakują jak powinny. Dodam tylko jedną BARDZO WAŻNA rzecz w tej sprawie. Podczas OTWIERANIA tej szyby, to dopiero po koło 7, 8 sekundach przekaźniki odskakują i moduł odcina zasilanie, ale trwa to aż 7,8 sekund. A podczas zamykania, czekałem 30sekund i nic, dalej się bałem, bo silniczek może się spalić.

    Gdzie mogę dalej szukać przyczyny?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Centek15 napisał:
    Nie da się zamienić wtyczek w module, nie pasują do siebie
    Nadal nie zrozumiałeś. Wyraźnie napisałem:
    Pawel wawa napisał:
    zamieniasz przewody we wtyczce
    Widzisz różnicę między zamianą przewodów we wtyczce a zamianą wtyczek?
    Podpowiedź dla Ciebie. Moduł ewidentnie nie wie, że szyba jest już otwarta/zamknięta do końca.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Równie dobrze można wziąć dwa kawałki przewodu dwużyłowego i połączyć drzwi na krzyż, jak jest problem z wydłubaniem przewodów z wtyczki.
    Sprawdź dokładnie obwód tego problematycznego silnika. Najlepiej zrób bypass i omiń instalację samochodu.
  • Poziom 12  
    EDIT EDIT EDIT!

    Panowie chyba znalazłem przyczynę ale po kolei.
    Podczas dwóch dni kombinacji z szybami siadł mi akumulator. Podpiąłem klemy od drugiego auta i odpaliłem. I teraz Wam powiem ciekawostkę... na załączonym silniku wszystko działa jak należy. Wszystkie szyby odbijają przekaźniki tak jak się należy. Czyli problem jest tylko na zgaszonym silniku.
    Wnioskując: skoro na wyłączonym silniku działają tylko 3 szyby a na włączonym wszystkie, to do tej szyby nie działającej dochodzi za małe napięcie podczas gdy aku nie jest ładowany (silnik nie jest włączony), to oznacza, że gdzieś musi być zaśniedziały kabel i przewodzi za niskie napięcie.

    Moje pytanie: skąd pociągnąć nowy kabel do tego nie działającego silniczka? chodzi mi o plus i minus. Skąd mogę wziąć, aby nie było spadków napięcia przy innej rzeczy z której pociągnę kabel :)