Witam. Temat ten był już kilka krotnie poruszany ale nie znalazłem rozwiązania w moim przypadku.
Pewnego dnia rozwaliła się skrzynia biegów i zapaliła się kontrolka silniki. Po wymianie skrzyni i odczycie błędów wyszły następujące usterki:
- czujnik położenia przepustnicy - niski sygnał
- uszkodzony wtryskiwacz - cylinder pierwszy
- sonda lambda - wtórna za silnikiem
Wszystkie czynności naprawcze jakie wykonałem to, wymiana skrzyni, wymiana wtrysku oraz wymiana czujnika położenia przepustnicy ( na nowy ).
Dodatkowo chociaż nie musiałem wymieniłem silnik krokowy wolnych obrotów. Teraz zaczęły się schody. Po złożeniu całości.
Komputer sygnalizuje uszkodzony czujnik położenia przepustnicy!!
Błędy były kasowane dwoma komputerami CDIF/2 oraz SOLUS ale to
nic nie pomogło. Taki jest teraz objaw.
Po uruchomieniu silnika obroty na wolnym biegu się stabilizują na poziomie 800 obr.
Podczas dodawania gazu przy obrotach 2200 silnik zaczyna wariować i obroty skaczą do 3000 i spadają do 2200.
Podczas gwałtownego dodania max obrotów silnik sprawia objaw jakby łapał dodatkowo powietrze silnik daje dźwięk jak sportowy bez tłumika.
Jeżeli z zimnego motoru od razu dodam powoli gazu to obrotomierz wolno wchodzi do końca aż do odcięcia zapłonu potem znowu obroty wariują z 2200 do 3000
Mój mechanik już się poddał .
Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być albo na co zwrócić uwagę.
Pomocy !!!
Pewnego dnia rozwaliła się skrzynia biegów i zapaliła się kontrolka silniki. Po wymianie skrzyni i odczycie błędów wyszły następujące usterki:
- czujnik położenia przepustnicy - niski sygnał
- uszkodzony wtryskiwacz - cylinder pierwszy
- sonda lambda - wtórna za silnikiem
Wszystkie czynności naprawcze jakie wykonałem to, wymiana skrzyni, wymiana wtrysku oraz wymiana czujnika położenia przepustnicy ( na nowy ).
Dodatkowo chociaż nie musiałem wymieniłem silnik krokowy wolnych obrotów. Teraz zaczęły się schody. Po złożeniu całości.
Komputer sygnalizuje uszkodzony czujnik położenia przepustnicy!!
Błędy były kasowane dwoma komputerami CDIF/2 oraz SOLUS ale to
nic nie pomogło. Taki jest teraz objaw.
Po uruchomieniu silnika obroty na wolnym biegu się stabilizują na poziomie 800 obr.
Podczas dodawania gazu przy obrotach 2200 silnik zaczyna wariować i obroty skaczą do 3000 i spadają do 2200.
Podczas gwałtownego dodania max obrotów silnik sprawia objaw jakby łapał dodatkowo powietrze silnik daje dźwięk jak sportowy bez tłumika.
Jeżeli z zimnego motoru od razu dodam powoli gazu to obrotomierz wolno wchodzi do końca aż do odcięcia zapłonu potem znowu obroty wariują z 2200 do 3000
Mój mechanik już się poddał .
Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być albo na co zwrócić uwagę.
Pomocy !!!