Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 1.4 '02 benzyna - falujące obroty, czujnik położenia przepustnicy

berdhtml 06 Maj 2012 08:59 16146 4
  • #1 06 Maj 2012 08:59
    berdhtml
    Poziom 2  

    Witam. Temat ten był już kilka krotnie poruszany ale nie znalazłem rozwiązania w moim przypadku.
    Pewnego dnia rozwaliła się skrzynia biegów i zapaliła się kontrolka silniki. Po wymianie skrzyni i odczycie błędów wyszły następujące usterki:
    - czujnik położenia przepustnicy - niski sygnał
    - uszkodzony wtryskiwacz - cylinder pierwszy
    - sonda lambda - wtórna za silnikiem
    Wszystkie czynności naprawcze jakie wykonałem to, wymiana skrzyni, wymiana wtrysku oraz wymiana czujnika położenia przepustnicy ( na nowy ).
    Dodatkowo chociaż nie musiałem wymieniłem silnik krokowy wolnych obrotów. Teraz zaczęły się schody. Po złożeniu całości.
    Komputer sygnalizuje uszkodzony czujnik położenia przepustnicy!!
    Błędy były kasowane dwoma komputerami CDIF/2 oraz SOLUS ale to
    nic nie pomogło. Taki jest teraz objaw.
    Po uruchomieniu silnika obroty na wolnym biegu się stabilizują na poziomie 800 obr.
    Podczas dodawania gazu przy obrotach 2200 silnik zaczyna wariować i obroty skaczą do 3000 i spadają do 2200.
    Podczas gwałtownego dodania max obrotów silnik sprawia objaw jakby łapał dodatkowo powietrze silnik daje dźwięk jak sportowy bez tłumika.
    Jeżeli z zimnego motoru od razu dodam powoli gazu to obrotomierz wolno wchodzi do końca aż do odcięcia zapłonu potem znowu obroty wariują z 2200 do 3000
    Mój mechanik już się poddał .
    Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być albo na co zwrócić uwagę.
    Pomocy !!!

    0 4
  • #2 06 Maj 2012 20:13
    piotrek7700
    Poziom 16  

    Witaj,
    Jakiś czas temu walczyłem z falującymi obrotami w Audi A3. Błędy jakie siedziały to :
    - błąd czujnika położenia przepustnicy, uszkodzony silniczek krokowy, sonda lambda.
    Adaptacja przepustnicy nic nie pomogła. Czyszczenie też nie, ale wzrokowo widać było ze ślizgi potencjometru są dosyć dobre, wymieniać całej przepustnicy nie miałem zamiaru jeszcze.
    Ale obroty latały non stop miedzy 1tyś a 1.8 tyś. Na ucho nigdzie było słychać nieszczelności w układzie dolotowym. Przy okazji wymiany łącznika na wydechu, wygrzebałem sonde. Przeczyściłem papierem wodnym delikatnie, umyłem i wkręciłem.
    Przyczynę znalazłem pare tygodni później przy okazji wymiany oringu pod króćcem spod którego płyn chłodniczy mi się sączył. Na pozór mała dziurka w jednym z wężyków podciśnienia, zastąpiony innym patentem, gdyż ori kosztuje jakieś 400 zł... Nagle nawet bez adaptacji przepustnicy trzyma obroty jak trzeba. Więc Może poszukaj pękniętego węza w układzie dolotowym?
    Pozdrawiam

    4
  • #3 07 Maj 2012 22:19
    berdhtml
    Poziom 2  

    U mnie w układzie dolotowym jest sprawa prosta bo mam bezpośrednio z filtra rurę wpiętą do przepustnicy.
    Ale sprawdzę czy czasem komuś się śrubokręt nie wymknął i nie pozbawił szczelności układu.
    Zastanawiam się czy czasem nie jest to za sprawą czujnika podciśnienia albo czujnika przepływomierza powietrza ?
    W grę też mogą wchodzić nawet sądy Lambda a ostatecznie nawet rozrząd.

    Dzięki

    0
  • #4 24 Maj 2012 11:21
    arturartur24
    Poziom 12  

    Miałem podobny problem jak wymieniłem silnik krokowy na orginalny to ustąpiło, zamiennik miałem nie tani bo za 240zł jednak był do kitu znajomy pracujący w aso mi powiedział że czujniki i krokówki powinno się kupować orginalne bo z zamiennikami som same problemy i klijenci obsłużeni w zwykłych warsztatach jeżdżą puźniej i tak do serwisu przez co piętrzą się koszta niemal dwukrotnie

    1
  • #5 13 Cze 2012 22:05
    berdhtml
    Poziom 2  

    Niestety. Ostatnie testy wykazały faktycznie uszkodzony czujnik położenia przepustnicy tyle że ciężko go dobrać. Nie wiem tylko czemu u mnie powinien być rezystancyjny a był założony jakby impulsowy. Jedynie co udało się ustalić to fakt że po odpięciu czujnika obroty działają prawie normalnie.

    0