Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Punto II 1.2 16v '99 - Diagnoza fiatecuscan

Hajner 06 May 2012 09:08 7221 18
  • #1
    Hajner
    Level 10  
    Witam

    Auto sprowadzone z Niemczech kupione z uszkodzonym licznikiem

    Mam parę pytań:

    1.Nie mogę przeprowadzić osiowania licznika :/ chodź licznik mam wymieniony stary padł (na nim nie dało się też zrobić osiowania)

    - PROCEDURA 'OSIOWANIA' PROXI
    - Zapis danych konfiguracyjnych CAN ...
    - Zapis do modułu: Komputer nadwozia (NBC) UDANY!
    - Zapis do modułu: Tablica przyrządów (NQS) NIEUDANY! - Nieznany błąd
    - WYKONANIE NIEUDANE
    - Tablica przyrządów (NQS) NIEUDANY! - Nieznany błąd

    Przy próbie osiowania licznik traci zasilanie dioda z akumulatora miga co skutkuje rozłączeniem się z Fes
    Zdarza się nawet przy podłączeniu się do deski i sprawdzaniu wskazań podczas jazdy licznik również się wyłańcza.
    Podczas jazdy licznik działa poprawnie problem jest tylko podczas diagnostyki. Wszystkie błedy z centralek pokasowane nowych brak

    2. W ecu Data zaprogramowania: FF/FF/FFFF znaczy ktoś coś grzebał dlatego nie mogę zrobić osiowania (nie wiem czy nie trzeba go zaprogramować od nowa ) ??

    3. W airbag Data zaprogramowania: 17-02-2055 czyli też ktoś coś mieszał ??

    4. Poniżej dane z centralek czy są nowsze wersje oprogramowania ??


    Dane pobrane z oprogramowania Fiatecuscan 3.5

    ECU
    Bosch Motronic ME7.3H4 Injection
    Wersja sprzętu: 00
    Numer oprogr.: 1037352995
    Wersja oprogr.: 0203
    Numer homologacji: xxxxxx
    Data zaprogramowania: FF/FF/FFFF
    --------------------------------------------------------------

    ABS
    ECU ISO Code: 25 86 86 98 9E
    Bosch ABS 5.3
    Wersja oprogr.: BB 25474
    Wersja sprzętu: 0273004336
    --------------------------------------------------------------

    Airbag
    TRW MY97 Airbag (2F-2L-I)
    Wersja oprogr.: 3.8
    Wersja sprzętu: 1.4
    Data zaprogramowania: 17-02-2055

    --------------------------------------------------------------
    Licznik
    Marelli Instrument Panel
    Numer rysunku FIAT: 46753580
    Numer sprzętu: 01017890030
    Wersja sprzętu: 00
    Numer oprogr.: 09017860061
    Wersja oprogr.: 0500
    Numer homologacji:
    Data zaprogramowania: 05/27/1999
    --------------------------------------------------------------
    Odczyt danych konfiguracyjnych CAN ...
    CAN CONFIGURATION DATA:
    00 00 00 0F 00 00 00 0F 00 00 00 00 00 00 00 00
    00 00 00 0F 00 00 00 09 00 00 00 0F 00 00 00 09 00 00 00 09
    34 36 37 36 38 39 39 35 20 20 20 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 19 99 05 27 0F 00 00 00 09 00 00 00 05 06 11 03 06 0C 15 07 00
    OBECNIE SKONFIGUROWANE MODUŁY CAN:
    Komputer nadwozia (NBC)
    Sterowanie silnika (NCM)
    Elektryczna przekładnia kierownicza (NGE)
    Tablica przyrządów (NQS)
    OBECNIE DOSTĘPNE MODUŁY CAN:
    Komputer nadwozia (NBC)
    Sterowanie silnika (NCM)
    Elektryczna przekładnia kierownicza (NGE)
    Tablica przyrządów (NQS)
    MODUŁY CAN KTÓRE WYMAGAJĄ PROGRAMOWANIA EOL:
    Komputer nadwozia (NBC)
    Tablica przyrządów (NQS)
    2012-05-04 17:29:47
    CONNECTED TO:
    FIAT PUNTO '99 1.2 16V
    CAN Setup / PROXI Alignment Procedure
    OBECNIE SKONFIGUROWANE MODUŁY CAN::
    Komputer nadwozia (NBC):
    Sterowanie silnika (NCM):
    Elektryczna przekładnia kierownicza (NGE):
    Tablica przyrządów (NQS):
    OBECNIE DOSTĘPNE MODUŁY CAN::
    Komputer nadwozia (NBC):
    Sterowanie silnika (NCM):
    Elektryczna przekładnia kierownicza (NGE):
    Tablica przyrządów (NQS):
    MODUŁY CAN KTÓRE WYMAGAJĄ PROGRAMOWANIA EOL::
    Komputer nadwozia (NBC):
    Tablica przyrządów (NQS):

    UWAGA: Pojazd jest właściwie skonfigurowany. Nastawy PROXI nie są wymagane!
    AKTYWOWANIE REGULACJI...
    Układ ABS
    AKTYWOWANIE REGULACJI...
    Czujnik prędkości pojazdu
    AKTYWOWANIE REGULACJI...
    PROCEDURA 'OSIOWANIA' PROXI
    Zapis danych konfiguracyjnych CAN ...
    Zapis do modułu: Komputer nadwozia (NBC) UDANY!
    Zapis do modułu: Tablica przyrządów (NQS) NIEUDANY! - Nieznany błąd
    WYKONANIE NIEUDANE
    Tablica przyrządów (NQS) NIEUDANY! - Nieznany błąd

    Pozdrawiam
  • #2
    kamils234
    Level 12  
    A nowa tablica wskaźników została wymontowana z samochodu z tym samym silnikiem i roku produkcji? Numery seryjne obu tablic zgadzają się, chociaż częściową? Wskaźniki są na pewno sprawne? Wiązka która idzie do wskaźników jest ok?
    Czasami FES pokazuje złe daty programowania i przebiegi.
  • #3
    Hajner
    Level 10  
    Tak z takiego samego auta mój z 1999r a nowy z 2000r numery te same autotest w fiatecuscan działa a w starym nie działało wiec licznik sprawny w 100% każda lampka i wskaźnik sprawdzony ogólnie osiowanie jest nie potrzebne bo licznik działa poprawnie i nie mruga ale nurtuje mnie to dlaczego nie można przeprowadzić osiowania i licznik traci zasilanie wtedy :/

    Myślałem o wiązce ale skąd do skąd sprawdzić i jak ??

    Pozdrawiam
  • #4
    kamils234
    Level 12  
    Sprawdź czy styki nie są zabrudzone, czy kostka nie jest obluzowana, przy zegarach . Sprawdź też wtyczki w body komputerze( za bezpiecznikami , do body komputera podpinasz interfejs), czy przypadkiem nie jest zatrzask urwany( w doblo powodowało nie działanie obrotomierza i wskaźnika temp przez zakłócenia w can-ie) i wtedy może nie być prawidłowego przejścia.
  • #5
    Jactre
    Level 1  
    Napisz do gosci z auto-bielsko.com , moze pomoga bo maja fajne dojscia.
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    Wyślij log do autora programu FES. Skoro kupiłeś program to masz dostęp do działu wsparcia technicznego na forum autora programu.
  • #7
    kamils234
    Level 12  
    Hajner wrote:

    Zdarza się nawet przy podłączeniu się do deski i sprawdzaniu wskazań podczas jazdy licznik również się wyłańcza.
    Podczas jazdy licznik działa poprawnie problem jest tylko podczas diagnostyki.


    Według mnie to jest coś z łączem , z tego co autor napisał wynika że są zakłócenia w magistrali CAN podczas. A jakim interfejsem się posługujesz, poprawnie masz go z konfigurowanego? Miałem taki przypadek że rozłączało mnie z ecu silnika i powodem był interfejs.
    Zgłoś się na forum FES'a z tymi logami
  • #8
    Hajner
    Level 10  
    Witam

    Witam
    A wiec kabel w 100% sprawny nie mam co pisać do autora programu bo tu też nie ma winy dziś chciałem skorygować licznik do stanu jaki miałem wcześniej programem Fiat can przy wysyłaniu stanu licznika wskaźniki mrugają podobnie jak przy osiowaniu wiec problem napewno polega w komunikacji :/ na kablach bo przy pobieraniu danych nie ma problemu problem polega jak coś chce się wysłać (osiowanie i zmiana stanu licznika)

    Tylko jak za to się zabrać ??
    Dwa piny z komputera sterownika powinny się znaleźć z drugiej strony ?? (dziś znalazłem dwa piny z komputera centralki na wtyczce są zaśniedziałe wiec chyba problem mam tutaj :/ )

    Pozdrawiam
  • #9
    kamils234
    Level 12  
    Z tego co kojarzę to nie możesz wpisać mniejszego niż masz aktualnie zapisany, tak piszę w opisie funkcji w FES-ie.
    Mam opis pinów licznika z Doblo, ale punto ma taki sam licznik.
    W pliku wysyłam zrzuty z Fiat Description , znajdują oznaczenia pinów od zegarów oraz jakie sygnały ,jakim sposobem są wysyłane. Jeszcze znalazłem coś o programowaniu tablicy wskaźników.
  • #10
    Hajner
    Level 10  
    kamils234 wrote:
    Z tego co kojarzę to nie możesz wpisać mniejszego niż masz aktualnie zapisany, tak piszę w opisie funkcji w FES-ie.
    Mam opis pinów licznika z Doblo, ale punto ma taki sam licznik.
    W pliku wysyłam zrzuty z Fiat Description , znajdują oznaczenia pinów od zegarów oraz jakie sygnały ,jakim sposobem są wysyłane. Jeszcze znalazłem coś o programowaniu tablicy wskaźników.



    Fiatecuscan oczywiście tylko w górę (kabel vag, elm327)
    Fiat km tool można wpisać jaki się chce przebieg (kabel Fiat can)

    Właśnie wróciłem garażu potraktowałem styki Kontaktem

    Fiat km tool poszedł prawidłowo przebieg skorygowany licznik już nie wariował wiec gdzieś był brak styku
    Natomiast w fiatecuscan nadal nie mogę zrobić osiowania :/ (przypuszczam że tutaj też gdzieś jest taki problem)

    Co do rozpiski to chodzi mi bardziej o schemat jak idą kable żeby sprawdzić czy jest przejście z jednej wtyczki na drugą :D


    Pozdrawiam
  • #11
    kamils234
    Level 12  
    Robisz to ELM 327? A masz pewność że to oryginał? Bo jeśli jest to podróbka to takie rzeczy dzieją się. Wzrokowo po obudowie interfejsu nie ocenisz. Co do tej rozpiski to wymontuj skrzynkę bezpieczników w kabinie razem z body komputerem. Do body idą wszystkie przewody od wskaźników tylko do różnych gniazd, jest ich chyba z 7 sztuk.

    P.s. Jaki masz interfejs do tego Fiat km tool?
  • #12
    Hajner
    Level 10  
    kamils234 wrote:
    Robisz to ELM 327? A masz pewność że to oryginał? Bo jeśli jest to podróbka to takie rzeczy dzieją się. Wzrokowo po obudowie interfejsu nie ocenisz. Co do tej rozpiski to wymontuj skrzynkę bezpieczników w kabinie razem z body komputerem. Do body idą wszystkie przewody od wskaźników tylko do różnych gniazd, jest ich chyba z 7 sztuk.

    P.s. Jaki masz interfejs do tego Fiat km tool?


    Elm 327 w wersji 1.4 sprawny bo w Stilo wszystko mi działa

    Interfejs FIAT CAN we wtyku OBD2 i do tego program Fiat km tool
  • #13
    kamils234
    Level 12  
    Pozostaje tylko już czy piny w wtyczkach i gniazdach body komputera są ok, a przypadkiem w jakimś innym module który komunikuję się przez CAN nie ma błędów , ponieważ magistrala ta jest na to wrażliwa. Bym jeszcze spróbował z ponownym zainstalowaniem interfejsa, bo miałem złe ustawienia i w fes-ie 3.5 zrywało mi łączność , zaś w 2.6 było wszystko dobrze.

    P.S Mam prośbę , mógłbyś sprawdzić czy Fiat km tool działa pod ELM'a?
  • #15
    kamils234
    Level 12  
    MichalRo, możesz powiedzieć jaśniej , bo nie zrozumiałem o co chodzi...
  • #16
    complan
    Level 11  
    witam
    czy udało się rozwiązać problem z poprawnym osiowaniem.
    Mam identyczny problem z osiowaniem Pandy z nowymi licznikami ( obrotomierzem ). Osiuje programem FES 3.3 pełna wersja oczywiście wyświetla :

    - PROCEDURA 'OSIOWANIA' PROXI
    - Zapis danych konfiguracyjnych CAN ...
    - Zapis do modułu: Komputer nadwozia (NBC) UDANY!
    - Zapis do modułu: Tablica przyrządów (NQS) NIEUDANY! - Nieznany błąd

    Pozdrawiam
  • #17
    tzok
    Moderator of Cars
    Jeśli masz pełną wersję to dlaczego nie używasz najnowszej? Wyślij log do autora, na pewno Ci pomoże, chyba że jednak masz pirata...
  • #18
    complan
    Level 11  
    Niestety na żadnej nowszej wersji program nie łączy mi się z funkcja proxy. We wszystkich innych wersjach z wszystkimi modułami mogę się normalnie łączyć. Tylko w wersji 3.3 działa proxy niestety wywala błąd jak u założyciela tematu. Loga oczywiście wysłałem, niestety brak jak narazie odpowiedzi.
  • #19
    kamils234
    Level 12  
    Autor Fiat Ecu Scan nie poleca interfejsów typu ELM/OBD LINK do osiowania proxi, programowania kluczyków itp