Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Technik Elektryk - Faber CK
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

instalacja elektryczna spadek napięcia

lasalle1 06 Maj 2012 11:55 2952 11
  • #1 06 Maj 2012 11:55
    lasalle1
    Poziom 1  

Witam

Na początku podkreślę, że na prądzie nie znam się w ogóle. Instalację elektryczną montował znajomy mojego ojca, facet niby z uprawnieniami, ale coś w instalacji nie jest tak. Np. po włączeniu piekarnika mam spadek napięcia, na chwilę przygasają lekko żarówki w kuchni. Sytuacja się powtarza, bo termostat wyłącza podgrzewanie w piekarniku a potem z powrotem włącza by utrzymać temperaturę. Sytuacja dosłownie po chwili się normuje.

Nie wiem na ile to szkodzi sprzętowi elektrycznemu, czy można to tak zostawić bo kuchnia jest nowa i praktycznie gotowa? :cry:

PS Jeśli ktoś zna to prosiłbym o polecenie dobrego elektryka z okolic Rydułtów.

0 11
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #2 06 Maj 2012 12:20
    korrus666
    Poziom 40  

Gdzieś jest słabe połączenie przewodów. Szukałbym miejsca przed tym w którym przewody od gniazdek w kuchni i oświetlenia się łączą. Jeśli masz jeden bezpiecznik na oświetlenie i gniazda to gdzieś tam może być problem. Jeśli jednak masz osobne bezpieczniki to gdzieś przed nimi musi być słabe połączenie. Może też gdzieś w kuchni łączą się te obwody. Tak czy inaczej gdzieś jest słabe połączenie, które będzie się grzało aż w końcu się uszkodzi lub co gorsze zapali.

0
  • #3 06 Maj 2012 12:29
    Joker.
    Poziom 30  

Napisz coś więcej, podaj moc piekarnika, dane na temat przewodu zasilającego, wartości zabezpieczeń. Zmierz impedancję pętli zwarcia.

0
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #4 06 Maj 2012 12:40
    mar_cik
    Specjalista elektryk

Kolego Joker. bądźmy poważni. Autor napisał wyraźnie i po polsku że na elektryce się nie zna i poszukuje elektryka z okolic Rydułtów.

0
  • #5 06 Maj 2012 16:39
    djlukas
    Poziom 27