Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć kontaktron pod alarm?

komanch 11 Maj 2012 07:46 10806 39
  • #31
    komanch
    Poziom 15  
    bhtom napisał:
    Witam,

    komanch napisał:
    Zamierzam ten jeden wymienić na 2-3 nietypowe


    Jeden na 2 - 3, ale jak? ;)

    Może lepiej pomyśleć o dodatkowym przymocowaniu halogenów np: cienką linką stalową? Może trochę pomoże...

    Pozdrawiam.


    2-3 gdzieś dodatkowo przewiercone i zaślepione :)
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    komanch
    Poziom 15  
    Więc po kolei. Podłączyłem 2 warianty (jak na rysunku)

    1. pkt D kontaktronu do masy (nadwozia), stan NO przewodem C wpiąłem w jeden z dwóch przewodów zamka maski (w przewód A). Efekt: po odsunięciu magnesu alarm się nie uruchomił

    2. pkt D kontaktronu do masy (nadwozia), stan NO przewodem C wpiąłem w jeden z dwóch przewodów zamka maski (w przewód B). Efekt: po odsunięciu magnesu alarm się nie uruchomił

    Uwaga: przy każdym z obu wariantów sprawdzałem czy alarm uruchomi się prawidłowo gdy jest uzbrojony i otworzę maskę (wtedy kontaktron w stanie NC). Efekt: w 1-szym przypadku nie uruchomił się, w 2-gim uruchomił się.

    Jak podłączyć kontaktron pod alarm?


    No i najważniejsze, dlaczego alarm nie uruchamia się z kontaktronem w stanie NO? Co źle podłączyłem?
  • Relpol przekaźniki
  • #33
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze
    Trzeba wiedzieć jak działa czujnik w zamku. Czy w chwili otwarcia klapy zwiera styki czy też rozwiera.
    Jeżeli zwiera to należy podłaczyć kontaktron równolegle do zamka czyli do obydwu przewodów. Być może styk znajdujacy się w zamku nie ma odniesienia do masy.

    Niestety nie wiedząc co to jest za auto i nie mając żadnych danych
    jak działa ten styk w zamku trudno jest cokolwiek poomóc.
    Pozostaje tylko wziąć do łapy miernik i pomierzyć co się dzieje na tych przeowdach w chwilim zamykania/otwierania klapy.
  • #34
    komanch
    Poziom 15  
    Faktycznie zwróciłem uwagę, że oba przewody od zamka są w tym samym kolorze (brązowy). To by mogło oznaczać, że pomysł na połączenie kontaktronu równolegle do obu przewodów jest trafiony.

    Dostałem też info, że ze względu na model auta B6, tu może być już wszystko robione na szynie CAN, i w najgorszym przypadku można uszkodzić komputer :|
    jest taka szansa?

    załączam schemat el. czujnik F266
  • Pomocny post
    #35
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze
    Z tego schematu wynika, że jeden z tych przewodów podłączony jest do masy i możesz śmiało podłączyć ten kontaktron równolegle do styku maski.
    Choć w zasadzie wystarczy tylko podłączenie do jednego z przewodów oraz mas to najlepiej podłączyć kontaktron do obydwu przewodów.
    Istnieje jeszcze jedno ryzyko, o którym nie było mowy do tej pory.
    Otóż możliwe, że styk klapy jak i pozostałe styki w drzwiach sterują bezpośrednio oświetleniem wnętrza samochodu i poprzez te styki płynie prąd o wartości wynikającej z mocy pobieranej przez żarówki oświetlenia. Styki kontaktronów są mało wytrzymałe na duże obciążenia. W przypadku zbyt dużych obciążeń styki kontaktronu będą się "sklejały". Trzeba zatem zmierzyć wartość prądu płynącego poprzez styk klapy w momencie, kiedy ten styk jest rozwarty (najprawdopodobniej, kiedy klapa jest zamknięta). Jeżeli wartość tego prądu nie przekracza kilkuset mA to styki nie będą się kleiły i wtedy można zastosować kontaktron. Jeżeli wartość tego prądu przekroczy 1A to zapomnij o bezpośrednim stosowaniu kontaktronów. Trzeba będzie zrobić układ z dodatkowym przekaźnikiem czy też tranzystorem mocy unipolarnym lub bipolarnym. Wcześniej już Ci taki układ rysowałem.
  • #36
    komanch
    Poziom 15  
    No i udało się :)

    Faktycznie wystarczyło podłączyć oba styki kontaktronu równolegle z dwoma przewodami czujnika maski.
    Przy okazji zmierzyłem prąd, minimalne wielkości kilkadziesiąt mA.

    Bardzo wszystkim dziękuję za rady, a szczególnie kolegom wiesiekj i Plumpi.
  • #37
    komanch
    Poziom 15  
    Po miesiącu wracam do tematu.
    Kontaktron, który użyłem do zamontowania przy zderzaku w samochodzie, to dokładnie ten model: Link
    Wiadoma sprawa, że jest ona narażony na wszelkiego rodzaju czynniki atmosferyczne, głównie wilgoć.
    Możecie mi powiedzieć czy ten akuratnie egzemplarz nadaje się do zamontowania na zewnątrz? Pytam ponieważ uległ uszkodzeniu, przeszedł w stan NC i nie rozwiera się. Na jednej śrubie styku widać rdzę.

    Jaki inny ewentualnie zastosować?
  • #38
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Kontaktron jest elementem hermetycznym i nie reaguje na wpływy atmosferyczne. Przecież to szklana bańka chroniąca w izolowanej atmosferze styki. Chyba, ze to jakiś wymysł z blaszkami osadzonymi w plastikowej obudowie... Zrób sekcję tego kontaktronu i sprawdź co się stało ze szklaną częścią i jak wyglądają styki. nie przepuściłeś przez nie zbyt dużego prądu i nie zgrzałeś styków?
  • #39
    komanch
    Poziom 15  
    Prąd na 100% tylko rzędu 200mA, zresztą miesiąc działały 2 sztuki, padła jedna strona, 1 sztuka.
  • #40
    komanch
    Poziom 15  
    Jeszcze się zastanawiam, czy w zimie, temperatury powiedzmy -30˚C nie będą miały jakiegoś niepożądanego wpływu na działanie kontaktronu?