Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LOVATO SMART Mercedes w124 220 CE całkowite wyłączanie gazu po rozgrzaniu

06 Maj 2012 18:37 2719 3
  • Poziom 2  
    Instalacja gazowa sekwencja Lovato Smart w mercedesie w124 220 CE 93 rok
    po mocnym nagrzaniu silnika np. stanie w korku z włączoną klimą ( przez ostatnie dni gdy były wysokie temperatury) instalacja całkiem się wyłącza tzn. przestają świecić wszystkie kontrolki na przełączniku gazu, nie reaguje on na naciskanie przycisku tak jakby całkowicie stracił zasilanie oraz samochód przestaje pracować na gazie.

    Po zgaszeniu auta i ponownym zapaleniu wszystko niby gra tzn świecą kontrolki do momentu gdy auto ma się przełączyć na gaz ( 15 sekund zawsze pracuje na benzynie po każdym odpaleniu) wtedy znowu wszystko gaśnie tak jakby nie mógł się przełączyć. niepokojące objawy znikają gdy auto ostygnie.

    Kiedy auto nie jest mocno zagrzane nic się nie dzieje tzn w chłodne dni lub jak nie stoi się w korkach to gaz działa bez zarzutów.

    Proszę o jakieś pomysły. W manualu do gazu napisali że żadna kontrolka nie świeci gdy nie ma zasilania bądź brak sygnału obrotów. Sprawdziłem bezpieczniki i masy oraz czarny przewód który jest podłączony do cewki i zbiera sygnały o obrotach wszystko wygląda ok.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zimne luty w centralce gazu lub słabe połączenia wiązki pojazdu z centralką.
  • Poziom 7  
    Mógłby mi ktoś rozjaśnić szczegółowo powyższy post Pawla?
  • Poziom 14  
    Wiem, że temat stary, ale irytuje mnie brak odpowiedzi i rozwiązań problemu na forum.

    "zimne luty" oznaczają sytuację, gdy pin, końcówka elementu elektronicznego, przewodu, wlutowana w płytkę "odlutowuje" się od niej.
    Dziej sie tak na skutek rozszerzania i kurczenia lutu pod wpływem zmian temperatury.
    Czasem widać to nawet jako mikro pęknięcie lutu.
    Gdy jest zimno, wszystko się kurczy, a więc i sam lut. Przy dużych temperaturach następuje rozszerzanie lutu (cyny), rozszerza sie też przerwa w lucie i następuje brak styku.
    "słabe połączenia wiązki pojazdu z centralką" w zasadzie oznaczają to samo, brak styku.
    Ale w tym przypadku mogą to być zimne luty, ale też "zgniłe", tzn. utlenione połączenia przewodów lub lutów.

    Tyle teorii, a praktycznie, no nie łączy, przerwa w obwodzie ;-)