Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II 1.7DTL brak wzrostu temperatury

Piotrek50501 06 Maj 2012 22:44 5517 18
  • #1 06 Maj 2012 22:44
    Piotrek50501
    Poziom 14  

    Witam
    Kupiłem auto Opel Astra II z silnikiem 1.7DTL i jak zapaliła mi się rezerwa wyzerowałem licznik i zatankowałem auto. Po wyjeżdżeniu paliwa wyszło mi spalanie ok 7,8l/100km.
    Jest teraz ciepło i zauważyłem że bardzo wolno wzrasta temperatura silnika. Jeżdżę przeważnie krótkie trasy- ok 10km i w tym czasie praktycznie silnik nie łapie temperatury. Wskazówka ani drgnie. Co może być przyczyną tak słabego wzrostu temp i dużego spalania?? Czasem jak dłużej pojeżdżę to wskazówka podskoczy do ok 80-82st. Jaka powinna być temperatura pracy silnika i po jakim czasie powinien silnik ją osiągnąć??

    0 18
  • Fibaro
  • #2 06 Maj 2012 23:14
    markslew
    Poziom 27  

    Sprawdź termostat. Pewnie daje pełny obieg cieczy przez chłodnicę nawet jak jest zimny i dla tego tak się nie dogrzewa.

    0
  • Fibaro
  • #3 07 Maj 2012 07:53
    Piotrek50501
    Poziom 14  

    no nie wiem czy to termostat. Jak uruchomię silnik to szybko zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewu. A jak mam go sprawdzić?? I czy może to być przyczyną takiego dużego spalania??

    0
  • #4 07 Maj 2012 08:17
    jordan1985
    Poziom 15  

    To spalanie masz dobre dziwisz się jak jeździsz po 10 km to silnik nawet się nie zagrzeje .

    0
  • #5 07 Maj 2012 08:31
    Piotrek50501
    Poziom 14  

    No jak dobre, mam starego Peugeota i nie było mowy o takim spalaniu. Na krótkich trasach palił nie dużo więcej jak na krótkich, a silnik moment łapał temperaturę. Ma ktoś jakieś inne pomysły??

    0
  • #6 07 Maj 2012 08:45
    vigorado89
    Poziom 16  

    Silnik który się nie rozgrzewa to temperatury w której normalnie pracuje zawsze będzie miał wyższe spalanie (i większe zużycie części)niż ciepły, gdybyś miał tylko duże spalanie mógłbyś sprawdzić sondę lambda, ale masz problem z temperatura zacznij od termostatu tak jak kolega makslew radził. Pierwszy raz słyszę żeby 10km było za mało na rozgrzanie silnika, u mnie (co prawda w benzynie bez turbo) po 2 km strzałka osiąga 90c(wiem ze to nie oznacza pełnego nagrzania silnika).

    0
  • #7 07 Maj 2012 10:00
    kortyleski
    Poziom 40  

    vigorado89 napisał:
    gdybyś miał tylko duże spalanie mógłbyś sprawdzić sondę lambda

    Zapoznaj się ze schematem sterowania tego silnika i przemyśl jeszcze raz swoją propozycję...
    vigorado89 napisał:
    u mnie (co prawda w benzynie bez turbo) po 2 km strzałka osiąga 90c

    Benzyniaki grzeją się dużo szybciej niż diesle...

    Termostat łatwo sprawdzić odpalając zimny silnik i kontrolując wąż dolotowy do chłodnicy. Ma być długo zimny i w pewnym momencie szybko się rozgrzać co oznacza otwarcie termostatu. Jeśli rozgrzewa się od razu to termostat stale otwarty.

    0
  • #8 07 Maj 2012 21:35
    Piotrek50501
    Poziom 14  

    Przejechałem dziś Astrą 35 km i wskazówka ani drgnie. Chłodnica ciepła, węże i silnik też. Pojawiła się nowa rzecz. Na desce zapaliła się kontrolka kontrolna układu elektronicznego silnika. Wydaje mi się że termostat jest dobry, a zepsuł się czujnik temp cieczy. Czy to może być przyczyną?? Jak go sprawdzić??

    0
  • Fibaro
  • #9 07 Maj 2012 21:53
    markslew
    Poziom 27  

    Sprawdzić można omomierzem podczas zmian temperatury powinna się zmieniać oporność. Ale do tego musisz mieć tabelę z krzywą oporu zależną od temp.

    0
  • #10 08 Maj 2012 06:17
    Piotrek50501
    Poziom 14  

    A jest może jakiś inny sposób??

    0
  • #11 08 Maj 2012 07:20
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tak , jechać do warsztatu!!!

    0
  • #12 08 Maj 2012 07:40
    Piotrek50501
    Poziom 14  

    Nie no bez żartów, proszę o pomoc. Nie mam za co jechać do tego warsztatu. Jakbym miał to bym Was tu nie męczył. Może ma ktoś jakąś sugestię??

    0
  • #13 08 Maj 2012 08:49
    kortyleski
    Poziom 40  

    Więc kup sobie tester - taki cdif za jedyne 6000pln wystarczy, do tego laptop jak nie masz. Jak już to wszystko będziesz miał to podłacz się do złącza OBD i w parametrach silnika oraz deski popatrz jakie masz temperatury. Ach potrzebujesz jeszcze nieco wiedzy ale tej nie kupisz tak łatwo i tanio.

    0
  • #14 08 Maj 2012 09:09
    ociz
    Moderator Samochody

    Jak się nie ma pieniędzy na naprawy to się kupuje mało awaryjny samochód, a nie Astrę z najgorszym silnikiem jakie miały.

    0
  • #15 15 Maj 2012 20:26
    kilero123456
    Poziom 13  

    Ociz. Mam astre 2 (2.o dtl) zrobiłęm nią 250 tys. jak kupiłem było 170 tys. awarii brak. zmiana oleju, zawieszenie i paliwo. Wiec nie piernicz głupot, że to są awaryjne samochody. Wracają do tematu. spalanie w silnikach 1,7 jest wieksze niż 2.0. ale 8 l to sporo. Samochód diesla ma optymalne warunki pracy dla 89-91 stopni. skląniam sie również, tak jak koledzy do sprawdzenie termostatu. najprosciej go sprawdzić ,konrolując węże. Po wymontowaniu, można go włązyć w wrzątek. bedziesz widział co i jak? Jeżeli chodzi o kontrolke? Jeżeli chodzi o kontrolke z "piorunkiem" jest ona od zaworu egr. w przypadku usterki silnik również wiecej pali,kopcąc przy tym wraz z odczuwalnym brakiem mocy

    0
  • #16 15 Maj 2012 21:14
    ociz
    Moderator Samochody

    kilero123456 napisał:
    Jeżeli chodzi o kontrolke z "piorunkiem" jest ona od zaworu egr

    No i kto tu głupoty pierniczy? Kontrolka jest po to żeby się zapalała jak sterownik wykryje jakąś usterkę, a mogą ich być dziesiątki.

    0
  • #17 16 Maj 2012 20:22
    kilero123456
    Poziom 13  

    Mogą, lecz częstym mankamentem jest zatkany zawór egr. dlatego mówię o tym, po to w prosty sposób mozna sprawdzić, odkręcając wspomniany zawór.

    0
  • #19 01 Cze 2012 23:05
    riger
    Poziom 24  

    Ludzie, zejdzcie troche z tonu. Skoro zapalil sie check engine to oznacza, ze w sterowniku silnika zapisal sie jakis blad. Jesli masz op-com'a lub opel scanera (uwierz, ze bardzo szybko sie zwracam, a kosztuje troche powyzej 100zl) to podpinasz pod kompa i sprawdzasz co sie dzieje. Jesli nie to trzymasz jednoczesnie wcisniety gaz + hamulec i odpalasz zaplon. Nastepnie liczysz ilosc mrugniec kontrolki silnika (10 mrugniec = 0). Po odczytaniu kodu bledu dodajesz przed nim p i lecisz z zapytaniem do wujka google. To, ze leci Ci cieple powietrze z nawiewu wcale nie oznacza rozgrzanego dostatecznie silnika. Jezdze astra G lecz z silnikiem 1.7dti. Do rozgrzania auta potrzebuje srednio 8km, jednocznie osiagajac przy tym ksiazkowe 88*C. Koledzy, ktorzy proponuja wymiane termostatu maja racje. Mimo wszystko zastanowilbym sie nad tym "check engine", gdyz to nie wrozy nic dobrego. Reasumujac, na poczatek podmien termostat. Pozniej bedziemy martwic sie kontrolka.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo