Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 1.8 125 KM - silnik kreci ale nie odpala

06 Maj 2012 22:53 27508 17
  • Poziom 11  
    Witam,

    Pacjent to audi A3 1.8 125 KM 98r benzyna + LPG.

    Wczoraj wróciłem z trasy 200km i wszystko było ok., dzisiaj wsiadam, chce odpalić i nic! Rozrusznik kręci, akumulator nowy, świece nowe. Problem powstał z dnia na dzień. Udało mi się odpalić awaryjnie na LPG, instalka Diego, więc pomyślałem, ze coś nie tak z układem paliwowym. Podniosłem kanapę tylna i nie słychać pracy pompy paliwa. Bezpiecznik sprawdzałem i wszystko ok. Ma ktoś schemat tych 4 kabli, co dochodzą do pompy paliwa? Bo chciałbym sprawdzić napięcie.

    Audi A3 1.8 125 KM - silnik kreci ale nie odpala


    Co jeszcze należy sprawdzić, przekaźnik pompy? Jeżeli tak to gdzie on jest? Macie może jeszcze jakieś pomysły?

    Dbaj o pisownię! Poprawiłem. [MS]
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 25  
    dwa grubsze to pompa cieńsza to pływak
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 11  
    sprawdziłem napięcie , po włożeniu kluczyka , i przekręceniu 0.094V , czy próbie odpalenia wskakuje na 10,5 V , ( akumulator już trochę kręcił może dlatego ) ale nie zapala. Podałem mu napięcie na krótko z akumulatora i zapalił. znowu podłączyłem wtyczkę i znowu nie zapalił 3 razy.sprawdziłem przekaźnik i słychać go i zwiera i rozwiera.

    Gdzie szukać dalej przyczyny problemu ? gdzie w tym silniku znajduje się regulator ciśnienia paliwa ?

    pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    JeepAss napisał:
    Podałem mu napięcie na krótko z akumulatora i zapalił
    Więc ciśnienie wymagane było.
    JeepAss napisał:
    czy próbie odpalenia wskakuje na 10,5 V
    Za mało zakładając że obciążeniem był tylko miernik a pompka była odpięta.
    Moim zdaniem wymień przekaźnik od [pompki na początek.
  • Poziom 12  
    Przemierzyć instalację od przekaźnika pompy do złącza na zbiorniku.
  • Poziom 11  
    Motronic niestety nie mam probnika ciśnienia paliwa.

    trans-serwis , tak pod obciążeniem był tylko miernik a pompka była odpięta jak mierzyłem.

    odpaliłem auto jeszcze raz awaryjnie na LPG i zaskoczył odrazu , pojeździłem trochę , rozgrzałem silnik , przełączyłem na benzynę i chodził bez zarzutu. Zgasiłem auto , odpaliłem znowu tyle ze tym razem na benzynie i bez problemu odpalił na ciepłym silniku.

    jutro przemierzę całą instalacje od przekaźnika do pompy jak radzi tomasz_a, może gdzieś co nie styka , może gdzieś się kabel załamał , zimny lut czy coś.

    dzieki za rady
  • Poziom 13  
    Witam

    Sprawdz przekażnik (to że klika to nie znaczy ze dziala ) , kable od przekaźnika do pompy , na wtyczce pompy dwa grube , sprawdz mase , wypnij wtyczkę na pompie i podlacz na przyklad żarówkę (do tych dwóch grubych) w koncu jesli pompa ruszy sprawdz czy pompuje paliwo (odlącz przewód paliwowy) no i sprawdz spadki napięcia

    no i bezpiecznik oczywiście

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    witam,

    jednak nowy przekaznik nic nie dał.

    natepnego dnia tez nie chciał zapalać na benzynie i przez ostatnie 2 dni tez nie zapala na benzynie, na gazie odrazu zapala.

    dziwne jest to że jak podłączyłem teraz od akumulatora 12V na pompe to też nie zapalał a jak na gazie sie odpali to jak juz odpali to wydaje mi sie że słychać pompe.zdjąłem wąż z układu paliwowego , tuż przed wtryskiwaczami i paliwo trysneło.pozniej chciałem odpalić na zdjętym wężu to pompa oczywiście nie chodziła i nie pompowała paliwa.

    czy pompa jest do wymiany ? myślałem też zeby sprawdzić czujnik temperatury , jakie wartości on powinien mieć przy określonych temperaturach ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Czujnik temperatury nie ma tu nic do tego.
    Skoro pali na LPG to wina układu zasilania w paliwo.
    Odłącz wężyk przy listwie i zobacz czy leci paliwo jak kręcisz rozrusznikiem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zapnij, równolegle do pompy, żarówkę 21W. Będziesz widział czy i kiedy pompa jest zasilana. Jak zasilanie jest, paliwo nie leci do wymiany pompa, jeśli zaś zasilania będzie brak, trzeba szukać usterki w układzie elektrycznym.
    Teraz czekam aż poinformujesz nas o wynikach sprawdzania!
  • Poziom 11  
    zrobiłem jak Pawel wawa kazał , podłączyłem żarówke 21W i jak próbowałem odpalać to się świeciła co widać na filmiku.napięcie 12V pojawia się dopiero po kręceniu rozrusznikiem a nie jak w niektórych modelach przy przekręceniu raz kluczykiem czy to jest ok ? bo czytałem gdzies na elektrodzie ze w A3 napięcie 12V na pompe jest dopiero przy próbie odpalenia.

    odczepiłem doprowadzający paliwo tuż listwą wtryskiwaczy i jak kręciłem rozrusznikiem to w ogóle paliwo nie leciało , ani kropla czyli pompa do wymiany tak?


    Link
  • Moderator Samochody
    Pompa do wymiany, uszkodzenia kabli pomiędzy nią a deklem zbiornika raczej się nie zdarzają
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 11  
    wymienilem pompe i wszystko ok od kilkunastu dni , dzieki za pomoc.