Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sportowy samochód do 20tyś zł

Tiestorin 07 May 2012 09:40 9797 24
  • #1
    Tiestorin
    Level 12  
    Witam, zamierzam kupić swój pierwszy samochód. Dodam że mam 19lat (prawko ponad rok) i staż peugeotem 407, fordem transit, audi 100, więc nic co duże bądź szybkie raczej nie jest mi obce. Poszukuje samochodu z zacięciem sportowym na studia, aby pokonywać nim odległość dom-uczenia (ok15km). Fajnie byłoby też z biedą pojechać tym autkiem na wakacje.
    Pojemność do ok. 2.0 (raczej z możliwością przeróbki na gaz sekwencyjny, czyli ten lepszy)
    W ostateczności mogę uruchomić znajomość i o ile to się opłaca sprowadzić auto z Niemiec.
    Fundusz max. 20tyś.
    Samochody które najbardziej biorę pod uwagę to:

    1. Toyota Celica
    2. Audi TT
    3. Hyundai Coupe


    4. BMW e46 Coupe
    5. Alfa Romeo GT
    6. Mercedes CLK 200 - też jest piękny...
    7. Volvo c70
    8. BMW z3

    Bardzo proszę o zainteresowanie tematem. Kupno przewiduje w lipcu.
    Z góry bardzo dziękuje i pozdrawiam !
  • #2
    LightOfWinter
    Level 33  
    Tiestorin wrote:

    1. Toyota Celica
    2. Audi TT
    3. Hyundai Coupe


    Witam

    Z tych pierwszych 3-ch bym zrezygnował.
    Ad. 1 - trudno kupić w dobrym stanie, a samochodem chcesz przecież jeździć a nie ciągle go remontować.
    Ad. 2 - osobiście mi się nie podoba.
    Ad. 3. Nie widzę zalet takiego wyboru.

    Alfa romeo- poza nielicznymi udanymi egzemplarzami odradzam. Znaczna ich część ciągle stoi w serwisie. Zaletą jest wygląd. Wg. mnie są piękne.

    Co do reszty samochodów na liście nie mam doświadczeń.

    Co mogę polecić:
    - samochody z napędem na 4 koła, czyli np. subaru impreza, audi quadro.
    - można też zastanowić się nad sportowym fiatem. Dlatego że fiaty w Polsce nie cieszą się dobrą opinią więc jest szansa na trafnie nie zajeżdżonego egzemplarza.
    Silniki na pewno mają dobre.

    Mam stilo 1.9JTD 115KM ,na silnik nigdy nie narzekałem. Ma natomiast sporo drobnych usterek.
  • #3
    Tiestorin
    Level 12  
    Bardzo dziękuje :) raczej nie będę rozglądał się za silnikami diesel'a .
    Drobne remonty wchodzą w grę... zawsze jest z samochodem coś nie tak. Postaram się go doprowadzić do dobrego stanu. O ile wizyty u mechanika nie będą notoryczne oczywiście...
    Masz racje Impreze i quattro można wytargać w niezajeżdżonym stanie, lecz są to auta zazwyczaj starszej daty.
  • #4
    LightOfWinter
    Level 33  
    Nie namawiam Cię na diesla. Podałem go tylko jako przykład.
    Gaz to dobra opcja. Ja skusiłem się na diesla bo znalazłem go w dobrym stanie. Nie był idealny ale też nie zniszczony.

    Jeszcze jedno weź pod uwagę że przy silniku powyżej 2.0 z tego co się orientuję jest większa składka OC. Sprawdź to żeby uniknąć przykrej niespodzianki.
    Warto też zwrócić uwagę nie na same konie mechaniczne ale też i na moment i jego rozkład w zależności od obrotów silnika. Najlepszy jest linowy lub prawie liniowy moment.
  • #5
    Tiestorin
    Level 12  
    Raczej o OC się nie martwię bo będę zarejestrowany do niego jako współwłaściciel:)
    Na jakiś extra osiągach też mi nie zależy, ale powinno mieć tak 140KM w górę jak na ''sportowe'' auto ;)
  • #6
    wluckyluk
    Level 11  
    Ta fura ma być sportowa, czy tylko lansiarsko wyglądać?

    Wymieniłeś takie kolubryny jak merol i volvo, a ze sportem to nie ma nic wspólnego.

    W tej cenie co podałeś i te propozycje to kiepsko.

    Audi TT 1,8T w dobrym stanie to 100% ponad 20tys.
    Zerknij na allegro, od tej ceny one się dopiero zaczynają.

    Celica może się udać złapać w słabszym silniku 148 kucy, ale to nie jedzie. W silniku 2zz w tej cenie nie ma szans.

    Kombinuj raczej w hothacha.

    Np. Corolla TS z wymienionym wyżej silnikiem 2zz spokojnie do złapania w tej cenie.
    Ma to 192 kuce i dość bogato wyposażone, silniki raczej trwałe, o tuningu w PL nie myśl.

    Ford Focus ST170, troszkę słabszy, ale za to dużo lepszy zawias.

    Clio Sport albo PUG206 RC, mocowo koło Focusa, ale za to lżejsze.

    Jeśli nie boisz się turbo to leon 1,8T.

    Tu masz porównanie jak to się sprawuje w starciu np. z E46 325 zakładając że masz dziadka w Niemczech i sprzeda Ci ją w podejrzanie niskiej cenie ;)
    http://www.zeperfs.com/en/match367-323-1101-434-352-2370.htm

    Na koniec pamiętaj
    co byś z tego nie miał to i tak Cię objedzie dzieciak w wybebeszonej, zaswapowanej hondzinie.
  • #7
    Tiestorin
    Level 12  
    Tak wiem ;) ostatnio taki dzieciak mnie sprzątnął starą hondą na światłach... on vtec a ja 2.2hdi w 407mce...

    Nie zależy mi na jakimś mocnym bucie... a w 1.8 od Celicy zawsze w przyszłości mogę pokombinować z jakimś dolotem:) Dzięki za wyczerpującą odp:)

    ta corolla TS całkiem całkiem ;)
  • #8
    sonne2
    Level 21  
    Czemu kupujesz takie drogie auto jako swój pierwszy samochód? Nie szkoda Ci pieniędzy?
  • #9
    vigorado89
    Level 16  
    A Audi a3 z 1.8T ? Jeśli chciałbyś mieć niepowtarzalny wyjątkowy samochód a lubisz dłubać przy samochodach masz garaż narzędzia warunki etc etc to poleciłbym Ci VW Corrado VR6 ;) za te 20tys zl myślę ze uda Ci się znaleźć konkretny egzemplarz.
  • #10
    kuba1im
    Level 19  
    Całkiem niezłe autko sportowe to MG ZR z 1.8 WC (160 KM).
  • #11
    wluckyluk
    Level 11  
    Z MG trzeba uważać, silniki dość "ciasno upakowane" lubią się przegrzewać. Często mają problemy z uszczelką pod głowicą.

    ogólnie cała grupa VV z 1,8T w wersji 180KM już nieźle jeździ. Tyle, że o turbinę trzeba dbać.

    Z corollą trzeba brać pod uwagę, że to ciężkie auto, a silnik trzeba wysoko kręcić żeby jechało. Więc do 100 objadą go Clio i PUG RC, bo one już od dołu pociągną.
    Koło 140 Corolla je dogoni.

    Najlepsze w silniku 2zz jest to, że da się tym autem jeździć oszczędnie. Zmienne fazy VVTi zapewniają niskie spalanie poniżej 3000. Kop jest powyżej 6200 gdzie odpala Lift.
    Silnik ma jedną wadę, u paru użytkowników co upalali auto pojawiły się rysy na krzywkach wałków, większość wymieniła wtedy na ostrzejsze.
  • #12
    kamil907
    Level 28  
    sonne2 wrote:
    Czemu kupujesz takie drogie auto jako swój pierwszy samochód? Nie szkoda Ci pieniędzy?

    Raczej powinieneś zapytać czy ojcu nie szkoda.
  • #13
    cefaloid
    Level 33  
    Tiestorin wrote:
    Samochody które najbardziej biorę pod uwagę to:

    1. Toyota Celica
    2. Audi TT
    3. Hyundai Coupe


    4. BMW e46 Coupe
    5. Alfa Romeo GT
    6. Mercedes CLK 200 - też jest piękny...
    7. Volvo c70
    8. BMW z3

    9. Mitsubishi Lancer Sport 2.0
    10. Subaru Impreza GX 2.0

    Te dwa odwdzięczą się stosunkowo niską ceną zakupu (jak na to co oferują) i całkiem bezproblemową eksploatacją. Do tego fajnym prowadzeniem, nieosiąglanym dla 60% aut które wymieniłeś, i ciekawym brzmieniem silnika - szczególnie bokser Imprezy. Na minus mała dostępność zamienników i niepozorny skromny wygląd który ukrywa ich zalety. Części eksploatacyjne są - i nie są drogie.

    W sumie nie liczył bym by taka Alfa/Z3/c70 miały lepszą dostepność częsci lub też nizsze koszta utrzymania.
  • #14
    Tiestorin
    Level 12  
    kamil907 wrote:
    sonne2 wrote:
    Czemu kupujesz takie drogie auto jako swój pierwszy samochód? Nie szkoda Ci pieniędzy?

    Raczej powinieneś zapytać czy ojcu nie szkoda.



    Czytając Twój komentarz nasuwają mi się hmmm przykre myśli. Mój ojciec jest aktualnie bezrobotny, a ja od 3gimnazjum całe wakacje pracuje. W czerwcu jadę jeszcze do Niemiec, na pracę sezonową, aby dozbierać do 20tyś na wymarzony samochód. Więc proszę... Daruj sobie komentarze tego typu, bo nie wiesz kto siedzi po drugiej stronie. Pozdrawiam !

    Przy okazji chciałbym zapytać o awaryjność słabszych silników toyoty celicy (144km). I czy opłaca się brać TT z napędem tylko na przód, bo są w cenach ok 18tyś.
  • #15
    wluckyluk
    Level 11  
    Widzę, że kręcą Cie jednak autka bardziej z odpowiednim wyglądem.

    Pytasz o ostatnią Celicę??

    Silnikowo o żadnych problemach nie słyszałem. Lubią brać olej, ale ten typ tak ma i mało kto się tym przejmuje. Trzeba zwrócić uwagę na stan tylniej szyby, czy uszczelka na górnej krawędzi nie puszcza. Tak samo zerknąć a wnętrze, czy kiedyś nie ciekła tam woda. Spotkałem już dwa takie przypadki.
    Ogólnie jest to toyota i większych problemów nie ma. Zresztą zerknij na forum na dział serwis i zobacz jak wiele wątków o toyotach jest.

    Na TT w dobrym stanie to 20 może być mało. Zresztą ze 3 lata temu na Celicę też by brakowało, ale ostatnio poszły w dół.
    Te tanie TT co są na rynku mają 12 lat i więcej, więc w przebiegi typu 160 tys. nie wierz.
    Znalezienie czegoś w dobrym stanie i młodszego jest równie prawdopodobne jak kupno Celiki TS.
    Auto jest z turbiną, a jak ktoś nie dbał to wiadomo w jakim stanie może być.
    Oczywiście jeśli brać to tylko 4x4, frajda niesamowita, a zimą nie będzie problemów z przejazdem przez przełęcz salmopolską, czy gdzieś pod górkę.

    Takie auto to tylko brać bezpośrednio od właściciela. Zobaczysz jak jeździ i dowiesz się zawsze więcej o stanie, a przy takim charakterze auta to ważne, bo takimi autami rzadko jeżdżą "niemieccy emeryci tylko w niedziele do kościoła".

    Na twoim miejscu próbowałbym dociągnąć do 24tys. wtedy wybór w TT jest aż za duży, jeśli masz cierpliwość to i w 20 kupisz, ale licz się na oglądanie ze 30 - 40 egzemplarzy.

    Jak chcesz zobaczyć jak corolla TS daje to prv.
  • #16
    gajes
    Level 11  
    Odpowiem Ci z chęcią bo mam ten sam problem. Jeżeli chodzi o wybór jest naprawdę ciężki. Też zastanawiam się na tymi samochodami ale wybiorę chyba jeszcze coś innego.

    1. Toyota Celica - bardzo fajny samochód, ale 20tys. to trochę mało, żeby kupić naprawdę wypasiony model, no chyba że starszy, ale jak starszy to już przebieg, zjeżdżony itd.

    2. Audi TT - no tak, ale gdzie bagaż na wakacje i dodatkowo TT to głownie Turbo, a jak chcesz gaz montować to raczej do Turbo nie polecam, za dużo zabiegów (lubryfikator, itd)

    3. Hyundai Coupe - tu bym się głębiej zastanowił, na 20 koła można naprawdę fajnego Tiburona znaleźć

    4. BMW E46 Coupe - moja ulubiona marka, niestety do 20tys nic dobrego nie kupisz, większość beemek to samochody z zachodu, a przeciętny Niemiec czy Holender nie sprzedaje samochodu jeżeli mu 300tys nie stuknie, także przebieg jaki będziesz miał licz razy 2 może więcej

    5. Alfa GT - bardzo fajny samochód, a przy odrobinie szczęścia jak trafisz na dobry model to się pocieszysz (dla tych co czytają i pukają się w głowę - Alfa czytaj Fiat, a do Fiata części są bardzo tanie, wystarczy znaleźć odpowiedni warsztat i fachowca który wie jakimi częściami z Fiata zastąpić części Alfy, to te same części tylko inne numery. Wprawny "alfiarz" zna się na temacie).

    6. Mercedes... dobra i tu już zakończe, jaki by nie był, to Mercedes... Masz siedemdziesiątkę na karku?

    7. Volvo C70 - Turbina + gas ??? Wolnossąca? za mało mocy na tą furę, spójrz na wagę? Ale furka jak marzenie! Tylko w Turbo i bez gazu!

    8. BMW Z3 - to samo co z E46

    Ja zaproponuję Ci jeszcze Fiata Stilo Abarth. Oszalałem? Może. Już piszę dlaczego:
    1. Silnik 2,4 wolnossący, niewyżyłowany, idealny do gazu, do tego przy rozsądnej jeździe bardzo ekonomiczny
    2. skrzynia z półautomatem i łopatkami pod kierą, frajda jak cholera jak w bolidzie F1
    3. części tanie, bo to fiat
    4. za 20tys kupisz bardzo młode, niezjeżdżone, z małym przebiegiem i bardzo dobrze wyposażone a starczy Ci jeszcze na pożądne fele

    A jeżeli chodzi o furki powyżej to zastanowiłbym się nad tym hyundaiem Coupe ale z motorem 2.7, o niebo lepszy a dużo więcej Ci nie spali.
  • #17
    wluckyluk
    Level 11  
    Stilo? To nie jedzie. 8,6 do setki to prawie tyle samo co 125KM ford puma. Zautomatyzowana skrzynia to proszenie się o problemy. Wystarczy zerknąć na forum fiat.auto.com.pl.
    Silnik też nie należy do genialnych. Łatwo zatrzeć przy pałowaniu. Wariator może sprawiać problemy.
    Co do cen części to niestety standardowe ceny fiata tu nie obowiązują. Przykładowo koszt kompletu sprzęgła w ASO to 1500 (do Toyoty 980).
    Przy tych mocach to focus st170 100 razy lepszy.

    Hyundai też nie jedzie. Jak już to 2.0 ma lepsze oceny (wywodzi się z konstrukcji mitsubishi).
  • #18
    LightOfWinter
    Level 33  
    Przed zakupem polecam lekturę
    Sposób na rodzyna

    Zrozumiesz że nie da się kupić super sportowego autka za takie pieniądze.

    wluckyluk wrote:
    Stilo? To nie jedzie. 8,6 do setki to prawie tyle samo co 125KM ford puma. Zautomatyzowana skrzynia to proszenie się o problemy. Wystarczy zerknąć na forum fiat.auto.com.pl.
    Silnik też nie należy do genialnych. Łatwo zatrzeć przy pałowaniu. Wariator może sprawiać problemy.


    Kolego, oczywiście można kupić autko dużo lepsze niż wspomniany fiat stilo, Hyundai i inne tylko nie w dobrym stanie do 20tyś.

    Jednym słowem kupisz takie auto, a potem tylko wrzucasz pieniążki do skarbonki.
    Auto stoi w warsztacie, a ty nie cieszysz się mocą.
    Ja wolę jeździć ciut wolniej a w aucie nowszym i będącym w lepszym stanie technicznym. Które wiem że nie zepsuje mi się na drodze, bo np. sypią się kable w wiązce..... a inne części też są zajeżdżone.


    Moim zdaniem auto które ma poniżej 10s do 100km/h jest na Polskie warunki wystarczające.


    wluckyluk wrote:
    Co do cen części to niestety standardowe ceny fiata tu nie obowiązują. Przykładowo koszt kompletu sprzęgła w ASO to 1500 (do Toyoty 980).

    Możesz podać linki? Chętnie bym zobaczył że Toyota jest tańsza?
  • #21
    putin2208
    Level 18  
    Można i taniej. Celica bardzo fajny samochód:)
  • #22
    LightOfWinter
    Level 33  
    wluckyluk wrote:
    Przykładowo koszt kompletu sprzęgła w ASO to 1500 (do Toyoty 980).


    Kolego wluckyluk
    Niestety nie dałeś linku porównawczego do części fiata.
    a bardzo chciałem zobaczyć sprzęgło za 1500 PLN.

    Sprzęgło komplet fiat bravo

    Cena sprzęgła do Corolla-i ma się nijak do tematu w którym rozmawiamy.
    Sprzęgło do Celica-ki rzeczywiście można nabyć za 900 PLN.

    Tym niemniej do fiata kosztuje ok 500 PLN. Więc jest sporo tańsze.
  • #23
    wluckyluk
    Level 11  
    Ja wiem o czym piszę.
    Podaje linka do sprzęgła do silnika 2zz jaki jest i w Celice i Corolli. Skrzynia też w obu modelach jest ta sama. Sprzęgło w obu autach na pierwszy montaż jest to samo i właśnie od Aisina.

    Ty podałeś linka do sprzęgła do silnika JTD, zerknij na allegro na cenę do abartha. Jeśli znajdziesz komplet z łożyskiem to podaj, Ja ostatnio widziałem w cenie ponad 800.

    Tu masz tarczę i docisk: http://allegro.pl/fiat-stilo-abarth-lancia-thesis-sprzeglo-nowe117-i2324528878.html
  • #24
    LightOfWinter
    Level 33  
    wluckyluk wrote:
    ...Podaje linka do sprzęgła do silnika 2zz jaki jest i w Celice i Corolli. Skrzynia też w obu modelach jest ta sama. Sprzęgło w obu autach na pierwszy montaż jest to samo i właśnie od Aisina.


    Rzeczywiście, w Corroli też jest stosowany silnik 2zz.
    Wiki 2zz engine

    Tym niemniej należy sprawdzić czy to sprzęgło jest w stanie przenieść taką moc jaką masz w Celica-ce. Sama firma/marka tego nie gwarantuje. Mogą sprzedawać dwie wersje w zależności od jkości użytych materiałów.


    wluckyluk wrote:
    Ty podałeś linka do sprzęgła do silnika JTD, zerknij na allegro na cenę do abartha. Jeśli znajdziesz komplet z łożyskiem to podaj, Ja ostatnio widziałem w cenie ponad 800.


    Dokładnie, takie znalazłem jako pierwsze.

    Oczywiście części do abartha są odpowiednio droższe, ale 800 PLN to nie 1500 PLN które podałeś.
  • #25
    tzok
    Moderator of Cars
    LightOfWinter wrote:
    Tym niemniej należy sprawdzić czy to sprzęgło jest w stanie przenieść taką moc jaką masz w Celica-ce.
    Silnik w Celice TS jest taki sam jak w Corolli TS i ma taką samą moc... 2ZZ-GE 1.8 VVTL-i 192KM.