Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mitronik
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 1.6 16v 2001 klima, c.z , bsi , bsm , wentylator.

wyimaginowany29 08 Maj 2012 21:07 13017 25
  • #1 08 Maj 2012 21:07
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    Witam. Mam problem z moja papuga ktora nie dawno nabylem. Mozna powiedziec ze jest wiele postow z podobnymi problemami , a jednak...
    1) Wiec zaczne moze od wentylatora chlodnicy , dziala tylko drugi bieg : bezpieczniki w bsi i bsm sprawdzone, styki poczyszczone. instalacja przegladnieta, dwa przekazniki oraz ich oprawy wymienione (przekazniki przy samym wentylatorze), opornica na wencie rownierz. komp pokazuje - otwarty obwod...
    2)Klima (manualna) nie dziala- gaz nabity , sprezarka startuje tylko gdy na lewo poda sie jej prad, czujnik cisnienia sprawny. czyzby nie dziala w zwiazku z punktem pierwszym?...Bledy kompa- sprezarka ,zwarcie do plusa, oraz sprezarka obwod otwarty.
    3)nie dziala centralny ,ani z pilota , ani tez z guzika na konsoli (mruga kontrolka kluczyka caly czas), proba zintegrowania kluczyka nie dziala . bagaznik mego auta jest zatrzasniety na stale , klamka klapy zepsuta , czy moze to miec wplyw na dzialanie centralnego?
    4) Mam rownierz problem z elektrycznym wspomaganiem - strasznie glosno pracuje , czy nie grozi to pozarem gdyz gdzies obilo mi sie o uszy ze to byla najczestrza przyczyna zamozaplonu 307-ek.

    chcialem prosic o jakies schematy , sugestie , moze ktos podpowie jakie bsi lub bsm do mojego auta ze zwykla klima sie nada to wymienie (na moich bsi i bsm nie ma nalepek) bo juz brak mi pomyslow,siedze czwarta dobe nad tym i rece mi opadaja. Z gory dziekuje.

    1 25
  • Mitronik
  • #2 08 Maj 2012 21:23
    kidu22
    Poziom 35  

    1. Dochodzi sterowanie do wszystkich biegów?
    2. Co z tą sprężarką- sterowanie.

    Podejrzewam jakiś bezpiecznik kub brak któregoś zasilania.

    0
  • #3 08 Maj 2012 21:36
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    Znaczy szczerze pwiem tak drugi bieg dziala , a jesli chodzi o pierwszy to na przekazniku brak zasilania , a dokladniej okolo 2.5 v . Na sprezarke dalem lewe kable i zastartowala. kompem rownierz elektromagnes sprawdzilem i wybija.

    0
  • Mitronik
  • #4 08 Maj 2012 22:02
    kidu22
    Poziom 35  

    To podaj zasilanie. Samo sie nie znajdzie.

    1
  • #5 08 Maj 2012 22:10
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    Tak , problem w tym ze zasilanie na maly wentylator jest z bsm sterowane (zalaczane) nie wiem , nie moge znalezc po wiazce z ktorego miejsca dokladnie , i chyba ze jest sterowane minusem...hmmm...

    -1
  • #6 09 Maj 2012 11:04
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    Witam nie dochodzi sterowanie na przekaznik 1 biegu, glowne napieci na przekazniku jest lecz brakuuje minusa sterowniczego,a plus sterujacy ma 3.8 v. Skad wychodzi plus i minus na 1 bieg wentylatora? Prosze o jaka kolwiek pomoc, gdyz robi sie goraco i auto na kolkach stoi.

    0
  • #7 09 Maj 2012 12:10
    kidu22
    Poziom 35  

    Zasilanie Low speed -1590 z bezpieczników leci, podaj + 12 na krótko i zobacz czy ruszy.
    Możesz dać z F4- 10A.

    Nie ma takiego czegoś jak plus sterowniczy, nie pisz głupot.

    0
  • #8 09 Maj 2012 13:41
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    Po dodaniu samego plusa bezposrednio na nozke przekaznika brak reakcji wentylatora.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Po dodaniu lewego plusa oraz minusa wentylator startuje . wiec czym sterowany jest przekaznik plusem czy minusem?

    0
  • #9 09 Maj 2012 14:10
    kidu22
    Poziom 35  

    QWA sterowanie minusem jak zawsze, a plus przecież masz uwalony to jak Ci zasteruje przekaźnik?

    Po tych przejściach wcale bym sie nie dziwił jak by sterownik silnika padł po podaniu + na piny.

    1
  • #10 09 Maj 2012 14:21
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    hmm... Dwa plusy? Ale my ten plus i minus dolozylismy we wlasciwe miejsca na przekazniku wiec dlaczego mialby sie spalic? Skoro nie startuje gdy podajemy mu plusa jak kazales to co to oznacza? jest cos co jeszcze moge sprawdzic , czy raczej wymieniac bsi i bsm, bo jak wspomnialem cz klima itp nie dzialaja rownierz. i jeszcze jedno pytanie. Jak dobrac bsi i bsm do mego auta ,mam na mysli uzywki gotowe do uzyttku. U mnie ktos mogl wstawic nie odpowiednie moduly i moze to powodowac problemy z elektronika klimy ,c.z, i innych...

    0
  • Pomocny post
    #11 09 Maj 2012 16:17
    kidu22
    Poziom 35  

    wyimaginowany29 napisał:
    Skoro nie startuje gdy podajemy mu plusa jak kazales to co to oznacza

    Plus tam jest zawsze, a wentylator chodzi jak poda sie minus.

    A minus podaje ECU silnika 1550A, K4. A nie inne sreesi, sreesem.

    0
  • #12 09 Maj 2012 21:26
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    Na wstepie dziekuje koledze za cierpliwosc w tlumaczeniu, teraz rozumiem osd strony technicznej na czym prawdopodobnie polega problem , wlecz wciaz nie wiem gdzie bez schematu znalezc cyt: 1550A, K4... Znaczy podejrzewam ze nie w bsi ani bsm lecz w samym komputerze ecu ale nic mi te wartosci powyzej nie mowia...
    Wiec prosze jesli to nie problem dla kolegi o szczegolową podpowiedz co do powyzszego.


    ps. zczytalem dwoma kompami kody bledow :
    1- kod p1615- brak opisu
    2- kod p0655- brak opisu
    3- kod p0485- status (chłodzenia) wentylatora
    4- kod p0480- kontrola przekaznika wentylatora,wysoka predkosc (sterownik 1 wentylatora)
    5- kod p0650- kontrola diagnostyczna diody led

    drugim kompem kody podobne plus:
    1- sprezarka zwarta do plusa
    2- immobilajzer code stored
    3- locking control in controlled mode- to moze miec zwiazek z centralnym
    4- brak komunikacji z szkola jazdy w ecu - ????????????? ale jazda :)

    Jakies sugestie od cierpliwego kolegi :) odwdziecze sie :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    jeszcze zapomnialem o dwoch bledach :
    1- zwarcie kompresora do plusa
    2- obwod otwarty kompresora

    0
  • #13 10 Maj 2012 09:19
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    Witam ,problem malego wentylatora rozwiazany.
    Przerwa w obwodzie masy na laczu przekaznik wentylatora - ecu k4 jak pisal kolega, odnalazlem , puscilem swoj przewod i pierwszy bieg dziala. Dziekuje po stokroc koledze za pomoc.
    Centralny zamek uruchomilem z kluczyka, i to musi wystarczyc, przynajmniej moge zamykac auto.
    Pozostaje problem z klimatyzacja manualna- czynnik jest, wentylatory sprawne,cisnienie w ukladzie 3 bary, bezpieczniki sprawdzone, elektromagnes wybija (uruchamiany komputerem lunch) lub po podaniu lewego plusa i minu
    sa, jednak przy probie wlaczenia normalnie z guzika brak reakcji. Bledy klimy wyszczegolnilem powyzej.
    Moje pytania: 1) czy sprezarka jest rownierz sterowana masa? 2) skad ewentualnie idzie przewod sterujacy? 3) moze kolega poratuje schematem?
    Z gory dziekuje.

    0
  • #14 10 Maj 2012 09:55
    kidu22
    Poziom 35  

    Zobacz czy po naciśnięciu przycisku jest żądanie klimatyzacji.

    Sterownie cewką wychodzi C7 z BSM w kabinie - tam szukaj. A sterowanie logiczne z panela klimy idzie VAN-em poprzez licznik, do bsm. Tu jest trudniej.

    0
  • #15 10 Maj 2012 13:30
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    Sprawdze co kolega napisal tak do godzinki, gdyz wlasnie sie dowiedzialem ze okolo 3 bary gazu to za malo by wystartowac sprezarke, a tyle mi komputer pokazuje. Oddalem wiec auto , nabija klime i wtedy ewentualnie bede sprawdzal dalej. Napisze co i jak - pozdrawiam.

    0
  • #16 10 Maj 2012 13:42
    kidu22
    Poziom 35  

    wyimaginowany29 widzę że nie tylko kłapiesz klawiszami w klawiature jak co poniektórzy, i autko sie naprawia po kolei.

    0
  • #17 10 Maj 2012 19:05
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    Niestety lub tez stety ;) gazu jest jednak wystarczajaco (okolo 8 barow) ,
    Pan od klimatyzacji stwierdzil ze zmierzyl czujnik cisnienia w ukladzie klimatyzacji (wkrecany w przewod klimy, trzy pinowy) i ... nie jest sprawny :( Wiec gaz mam , ale czujnik lezy, juz zamowilem nowy koszt okolo 180 zl , i jutro zmieniam. Niestety to wyklucza mozliwosc dalszej diagnozy klimy na chwile obecna , a chcialem pojsc za ciosem... Nic straconego dzisiejszy wieczor spedze na diagnozie halasujacej pompy wspomagania , a w zasadzie jej elektrycznej czesci ... Dam znac jutro co dalej z klima itd...

    0
  • #18 11 Maj 2012 14:45
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    Witam. Wiec tak : Niestety wymiana czujnika cisnienia w ukladzie klimatyzacji nie przyniosla spodziewanego rezultatu, wlasciwie nie zmienila nic... Czyli chwilo wykluczam czujnik, i zabiore sie za instalacje do czujnika, sprezarki ,bsi i samego wlacznika klimy... Jesli ktos ma info pomocne na ten temat to prosze o wdkazowki. Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [godziny] 21 [minuty]:

    Poratuje ktos schematem do mojej klimy? Kurde nie moge znalezc tego c7 w bsi w kabinie ? , prosze o podpowiedz bo chwilowo utknalem. Z gory dziękuje.

    0
  • Pomocny post
    #19 11 Maj 2012 16:14
    kidu22
    Poziom 35  

    Odpytaj błędy BSM, SILNIk, klima.

    Odczytaj : ciśnienie czynnika, żądanie właczenia klimatyzacji, temperatury w klimie.

    0
  • #20 11 Maj 2012 17:40
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    Jesli chodzi o bledy silnika to:



    ps. zczytalem dwoma kompami kody bledow :
    1- kod p1615- brak opisu
    2- kod p0655- brak opisu
    3- kod p0485- status (chłodzenia) wentylatora (juz naprawiony i wykasowany)
    4- kod p0480- kontrola przekaznika wentylatora,wysoka predkosc (sterownik 1 wentylatora) - (juz naprawiony i wykasowany)
    5- kod p0650- kontrola diagnostyczna diody led

    drugim kompem kody podobne plus:
    1- sprezarka zwarta do plusa
    2- immobilajzer code stored
    3- locking control in controlled mode- to moze miec zwiazek z centralnym
    4- brak komunikacji z szkola jazdy w ecu - ????????????? ale jazda :)



    jeszcze zapomnialem o dwoch bledach :
    1- zwarcie kompresora do plusa
    2- obwod otwarty kompresora

    Jeśli chodzi o błedy klimatyzacji , to ani jeden komp ani drugi bezposrednio z klima nie laczy . Jeden z kompow to launch x431 diagun , drugiego nie znam (kolega z foty podjechal i podlaczyl) , ale nie byl to typowy do peugeota.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Moge jednakze wejsc - ze tak powiem bokiem w parametry klimy i
    1) ciśnienie czynnika- 3200 mbar (u goscia od klimy po podpieciu pokazywalo 8000mbar)
    2)żądanie właczenia klimatyzacji- jest wyswietlone "NIE" (po wcisnieciu wlacznika na panelu nic nie zmienia)
    3)temperatura w klimie- tego nie wyswietla niestety (chyba jest napisane - invalid value- niewlasciwa wartosc)
    .
    4) I jeszcze jedno co wydaje mi sie dziwnie podejrzane to - przy komendzie : "AUTORYZACJA KLIMATYZACJI "- rownierz jest "NIE"

    Kurcze zalezy mi na tym schemacie do mojej MANUALNEJ klimy, jakby ktos pokierowal skad moge sciagnac...

    1
  • #21 11 Maj 2012 19:16
    kybernetes
    Poziom 39  

    Sprawdź bardzo dokładnie złącze elektromagnesu sprężarki od strony wiązki silnika. Rozbierz je, poodginaj konektory i sprawdź czy nie ruszy.

    0
  • #22 11 Maj 2012 19:28
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    Nie wiem czy czytałeś od początku , sama sprężarka startuje na krótko i chłodzi normalnie... Myślę że to coś ze sterowaniem, ale sprawdzę . Jeszcze jakieś sugestie?Odwdzięczę się. Pozdrawiam.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jeszcze jedno... Nie wiem czy to ważne ale jak już walczyć to do końca, mam takie spostrzeżenie i pytanie. N ie działa sterowanie wewnętrzny/zewnętrzny obieg... (przypominam ze to zwykła klimatyzacja) Czy to może mieć wpływ ze sie sprężarka nie załącza?

    0
  • Pomocny post
    #23 11 Maj 2012 19:41
    kybernetes
    Poziom 39  

    Na załączanie sprężarki klimatyzacji ma zasadniczo wpływ:
    Czujnik ciśnienia klimatyzacji.
    Czujnik oblodzenia parownika.
    Przekaźnik w BSI załączający sprzęgło.

    Powinieneś sprawdzić te elementy.
    Klimatyzacją steruje BSI więc dobrze byłoby sprawdzić co ono ma do powiedzenia.

    0
  • #24 11 Maj 2012 19:50
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    A bliżej który pin której wtyczki bsi steruje klima?
    Gdzie znajduje sie czujnik oblodzenia parownika?
    Czujnik ciśnienia sprawdzony...
    Przekaźnik w BSI to może byc to , ma jakieś oznaczenia? (tak bym go znalazł a nie mam schematu)

    Dodano po 1 [minuty]:

    i jeszcze jedno , bo pierwszy raz rozpracowuje papuge , tak dla mojej jasności BSI to moduł w kabinie z bezpiecznikami, BSM to moduł pod maska z bezpiecznikami ? Wole sie upewnić




    Proszę natychmiast poprawić pisownię, we wszystkich swoich postach w tym temacie, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych.

    Nie kasować wpisów moderacyjnych.
    [Z]
    Witam , porawie pisownie jak tylko wroce do domu ,i dopadne laptopa. Niektore posty pisze z telefonu w ktorym nie ma polskich znakow... Poprawie po poludniu. Sorry.

    0
  • Pomocny post
    #25 12 Maj 2012 01:13
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    wyimaginowany29 napisał:
    jeszcze zapomnialem o dwoch bledach :
    1- zwarcie kompresora do plusa
    2- obwod otwarty kompresora

    wyimaginowany29 napisał:
    1- sprezarka zwarta do plusa


    Zdecydowanie widzę tutaj brak masy, niemniej schematu przed sobą nie mam i nie wskazuję palcem, gdzie szukać.

    0
  • #26 13 Paź 2012 21:02
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    Problem rozwiazany, przyjaciel ominął bsi i tak:
    1)
    Uzyl czujnika cisnienia z Opla omegi 4 pinowy-zamiast oryginalnego.
    2)
    Szesciu przekaznikow
    3)
    Pociagnal wiazke z bsm (sterowanie predkosciami nadmuchu) - na ww przekazniki - dalej na ww czujnik nastepnie na wentylator i po kolejnym przekazniku na sprezarke...

    Dodatkowo dolozyl termometr elektroniczny (w w srodku konsoli nadmuchu)... i zapyla tak az milo , a wlasciwie zapylala w lecie, niestety nie mialem czasu napisac wczesniej :) ale dla zainteresowanych na prosbe moge schemat wyslac jak ominac bsi , czyli jak stworzyc w 100 % sprawna klime ww przypadku . Dzieki wszystkim za pomoc:)

    2