Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie urządzenie pod linuxa embedded?

kkszychu 09 Maj 2012 10:56 1499 8
  • #1 09 Maj 2012 10:56
    kkszychu
    Poziom 7  

Witam wszystkich.
    Potrzebuję urządzenia, które spełnia następujące wymagania:
    - ma 2 karty ethernet
    - ma lub można wgrać do niego Linuxa i uruchomić program odpowiedzialny za odbiór danych z jednego interfejsu, obróbkę i wysłanie drugim interfejsem
    - przykładowym zastosowaniem mogłoby być transkodowanie wideo

Teraz tak:
    - nie znam się na programowaniu mikrokontrolerów, natomiast zajmowałem się kiedyć programowaniem softu dla urządzenia z wbudowanym linuxem.
    - najbardzej jestem więc zainteresowany przykładowymi gotowymi urządzeniami, które pozwolą na w/w funkcjonalność, ale nie są zbyt drogie/rozbudowane

Czy możecie coś polecić na start?

0 8
  • Pomocny post
    #2 09 Maj 2012 12:24
    McMonster
    Poziom 32  

GuruPlug Server, chyba najprostsze, ale niekoniecznie najtańsze.

Albo jeśli wymiary urządzenia i pobór prądu nie mają aż takiego znaczenia, to dowolny starszy pecet w kompaktowej obudowie i slotem PCI z niskim śledziem.

0
  • #3 09 Maj 2012 14:21
    kkszychu
    Poziom 7  

Dzięki. Wymiary jak najbardziej mają znaczenie, zapomniałem dodać wcześniej. Zainteresuję się więc urządzeniami tego typu, które zaproponowałeś

0
  • #5 10 Maj 2012 01:37
    kkszychu
    Poziom 7  

pancio napisał:
    Polecam płyty ALIX PCENGINES. Używam od kilu lat 2d2 z debianem na pokładzie. Wystarczająco mocne.. a jeśli nie musi to być x86 to może oparte na Atherosie RouterStation Pro

Dzięki. A wystarczająco mocne do czego? Bo jeszcze zastanawiam się nad wspomnianym przeze mnie transkodowaniem wideo... Czy do takich celów lepiej zainteresować się koderem sprzętowym?

0
  • #6 10 Maj 2012 10:23
    pancio
    Poziom 16