Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

man tgx 440 euro 5 nie pobiera adblue

radziu99 09 May 2012 23:43 16408 11
Texa Poland
  • #1
    radziu99
    Level 9  
    Witam mój problem jak w temacie i pokazuje błąd ABGASREINIGUNG CZYLI PROBLEM Z KONTROLĄ EMISJI SPALIN po podłączeniu komputera mam TEXE jest jeden błąd przesuniecie silnika pompy ale nie wiem jakiej pompy mogę sie jedynie domyślać ze chodzi o adblue może ktoś miał taki przypadek to bardzo proszę o pomoc
  • Texa Poland
  • #2
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Witam.
    Każdy błąd ma swój numer (np. 5520 albo 5519) i Texa też go wyświetla.
    Jeśli podasz kody usterek to szybciej ktoś Ci pomoże.
  • Texa Poland
  • #3
    radziu99
    Level 9  
    Witam texa pokazuje błąd który brzmi ''identyfikacja przesunięcia i zablokowania silnika pompy''nr5021 z góry dziękuje za pomoc
  • #4
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    FMI1:
    Nadmierne obroty pompy
    FMI2:
    Pompa zablokowana
    W dołączonym opisie sposób kontroli pompy za pomocą MAN Catsa.
    Texa też robi test pompy, warunek: temperatura katalizatora poniżej 100°C i płynu poniżej 55°C.
    W ciągu maksymalnie 2 minut ciśnienie powinno osiągnąć 3,5±0,2 bar.

    "Abhilfe:
    – Stellgliedtest "Pumpenansteuerung" mit MAN-cats durchführen. Der Adblue-Druck muss
    auf 2,3bar bis 2,8bar ansteigen
    – Routine"Maximale Menge des Pumpenmoduls" mit MAN-cats durchführen
    – Fördermodul erneuern
    Maximale Menge des Pumpenmoduls: Mit diesem Test wird überprüft, ob das
    Pumpenmodul in der Lage ist, die richtige AdBlue-Menge zu fördern.
    Die Messung wird ohne Druckluft bzw. Druckluftversorgung durchgeführt.
    Diese Routine wird nur durchgeführt, wenn der Temperaturwert nach Katalysator auf –
    25°C eingestellt wird. Diese Temperatur wird simuliert, in dem an Stelle des
    Temperatursensors B634 ein 180Ω Widerstand angeschlossen wird.
    Für diesen Test wird im Fahrzeug die Verbindungsleitung zwischen Fördermodul und
    Dosiermodul am Dosiermodul getrennt und mit einem ca. 1500mm langen PA-Rohr
    verlängert. Der Ausgang dieser Messleitung endet über eine Prüfdrossel in einem 500ml
    Messbehälter. Die gemessene Prüfmenge wird am Ende des Tests gewogen und soll
    mindestens 250g erreichen.
    – Temperatursensor B634 an der zweipoligen Steckverbindung abschließen und
    Buchsenkasten (Cartool-Nr.: 97 1 060) an Stelle des Temperatursensors anschließen
    – Am Prüfpotentiometer (Cartool-Nr.: 971031) 10Ohm – 1KOhm den Wert von ca. 180Ω
    einstellen und zwischen dem roten und dem schwarzen Steckanschluß am Buchsenkasten
    (Cartool-Nr.: 971060) anschließen
    – Im Monitoring Temperaturen die Temperatur nach Katalysator prüfen. Sollwert –25°C
    Hinweis: Grundsätzlich sollte vor jedem Tausch des Fördermoduls mittels MAN-cats der
    "Diagnosespeicher Gesamtfahrzeug" ausgelesen werden, bevor der Fehlerspeicher
    gelöscht wird
    Achtung: Bei Fahrzeugen mit OBD 1 +NOx-Kontrolle (Steuergeräte-Nr. 81.25819-7009)
    kann es vorkommen, dass im Fehlerspeicher SPN 5021 abgelegt ist, im Display jedoch
    SPN 5031 angezeigt wird. In diesem Fall bei der Fehlersuche/Reparatur wie bei
    Fehlereintrag 5031 vorgehen."
  • #5
    edekr
    Level 14  
    Dla nieznoszących niemieckiego opis błedu po polsku.

    5021Silnik pompy
    Strategia monitoringu: Kontrola silnika pompy pod kątem zbyt dużej liczby obrotów lub zablokowania. Priorytet błędu: 5 Opis błędu: Układ rozpoznaje nadmierną prędkość obrotową pompy (FMI 1) lub zablokowanie pompy (FMI 2). Reakcja systemu: System wyłącza się do następnego startu systemu (zacisk 15 wł.). Pomoc: - Wykonać test nastawnika „wysterowanie pomp” przy pomocy MAN-cats. Ciśnienie Adblue musi wzrosnąć do wartości 2,3bar do 2,8bar. - Przy pomocy MAN-cats wykonać procedurę „Maksymalna ilość modułu pomp”.

    - Wymienić moduł tłoczenia. Maksymalna ilość modułu pomp: Przy pomocy tego testu sprawdza się, czy moduł pomp jest w stanie tłoczyć prawidłową ilość AdBlue. Pomiar jest przeprowadzany bez sprężonego powietrza lub zasilania sprężonym powietrzem. Procedura jest przeprowadzana tylko, gdy wartość temperatury za katalizatorem jest ustawiona na -25°C. Temperatura ta jest symulowana w ten sposób, że zamiast czujnika temperatury B634 podłączany jest opornik 180Ω. Do tego testu w pojeździe przewód połączeniowy między modułem tłoczenia a modułem dozowania jest rozłączany na module dozowania i przedłużany przy pomocy rury poliamidowej o długości ok. 1500mm. Wyjście tego przewodu pomiarowego przez dławik kontrolny wprowadzone jest do zbiornika pomiarowego 500ml. Zmierzona ilość kontrolna jest na zakończenie testu ważona i powinna wynosić co najmniej 250g. – Czujnik temperatury B634 odłączyć na dwubiegunowym połączeniu wtykowym i podłączyć skrzynkę z gniazdami (nr narzędzia: 97 1 060) w miejscu tego czujnika temperatury. – Na potencjometrze (nr narzędzia: 971031) 10Ohm – 1KOhm ustawić wartość ok. 180Ω i podłączyć między czerwonym i czarnym przyłączem wtykowym na skrzynce z gniazdami (nr narzędzia: 971060). - W układzie monitorowania temperatur sprawdzić temperaturę za katalizatorem. Wartość zadana –25°C Wskazówka: Zasadniczo przed każdą wymianą modułu tłoczącego za pomocą MAN-cats należy odczytać „pamięć diagnostyczną całego pojazdu”, zanim wykasowana zostanie pamięć błędów. Uwaga: W przypadku pojazdów z kontrolą OBD 1 +NOx (sterowniki nr 81.25819-7009) może wystąpić sytuacja, wktórej wpamięci błędów zarejestrowany zostanie SPN 5021, ana wyświetlaczu przedstawiony zostanie SPN 5031. W tym przypadku podczas wyszukiwania błędu/naprawy należy postępować jak wprzypadku wpisu błędu5031.
  • #6
    radziu99
    Level 9  
    Witam bardzo dziękuje za tak obszerne opisy.Zrobiłem test pompy i po wykasowaniu błędów pompa ruszyła osiągając 3120 obr/min i 350 mbar ciśnienia po około 4 min błąd sie pojawił i pompa znowu stanęła nie mam możliwości przeprowadzić całego testu jak w opisach ale jeszcze sie nie poddaje i trochę przy tym posiedzę
  • #7
    wit-trans
    Level 11  
    U mnie ciekawy problem: tgx 440 e5, 2009, przestał pobierać adblue, a błędów nie ma..... miał ktoś coś takiego ?
  • #8
    dare23
    Level 19  
    wit-trans wrote:
    U mnie ciekawy problem: tgx 440 e5, 2009, przestał pobierać adblue, a błędów nie ma..... miał ktoś coś takiego ?

    Sprawdź do jakiej temperatury rozgrzewa się silnik bo może termostat otwarty i stąd taka sytuacja
  • #9
    kakibara
    Level 33  
    Tak kilka razy.
    Do momentu braku błędu jeździsz spokojnie po Europie, i różnicy w mocy.
    Jeżeli za jakiś czas będziesz zmuszony do naprawy to rozwiązaniem będzie wymiana pompy.
  • #11
    radek1598
    Level 11  
    Witam a co oznacza błąd 5520 fmi: 0?
  • #12
    kakibara
    Level 33  
    Blad dlugo terminowy. Grupa dozowania.