Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik Tecumseh - ogromne obroty, zepsuty regulator, wyciekające paliwo

LeXin 10 May 2012 15:39 28690 29
  • #1
    LeXin
    Level 9  
    Witam!
    Wiem, że takie tematy już były jednak mam trochę więcej problemów z tą maszyną. Jakiś czas temu kupiłem kosiarkę z silnikiem Tecumseh. Działała bardzo dobrze, jednak niedawno wszystko nagle przestało działać, a na dodatek przecieka z miejsca, które nie wiem jak się nazywa. Oddałem ją do sąsiada, który niby potrafił to naprawić za parę puszek piwa, no ale oddał ją i powiedział, że nic nie da się zrobić, także postanowiłem sam się za nią zabrać.

    To może pierw pokażę jak to wszystko wygląda na zdjęciach:
    Silnik Tecumseh - ogromne obroty, zepsuty regulator, wyciekające paliwo
    Silnik Tecumseh - ogromne obroty, zepsuty regulator, wyciekające paliwo
    Silnik Tecumseh - ogromne obroty, zepsuty regulator, wyciekające paliwo

    W innym temacie odnośnie regulatora znalazłem informacje, że ta sprężynka powinna być przyczepiona na odwrót, a do tego jest strasznie luźna, przez co ssanie jest ciągle otwarte. Co w tym przypadku zrobić?

    Kolejnym problemem jest kapanie paliwa po kilkukrotnym naciśnięciu tego czerwonego przycisku. Ciekanie z tego pojemniczka z rysunkiem tej dłoni. Ile może kosztować wymiana lub czy można coś takiego naprawić?

    Z góry dziękuję za pomoc.
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    sm48
    Level 15  
    Zanim zaczniesz coś regulować przy sprężynce to zobacz dlaczego cieknie ci ze zbiorniczka z łapką. Prawdopodobnie masz dziurawy pływak lub nieszczelny zaworek którym ten pływak steruje.
  • #4
    LeXin
    Level 9  
    Dziękuję za odpowiedzi. Chodzi właśnie o te ogromne obroty. Wydaje taki odgłos jakby miała zaraz odlecieć.: D Chodzi właśnie o to że ta przepustnica jest ciągle otwarta. Co do tego zbiorniczka, to jak to sprawdzić? Można go jakoś otworzyć/rozebrać?
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    LeXin
    Level 9  
    Gdy ciągnę dźwignię regulatora do w stronę uchwytu kosiarki, silnik gaśnie. Co do tego zbiorniczka to zaraz rozkręcę i zobaczę. I w którą stronę odgiąć tą blaszkę? Czy nie lepiej wymienić sprężynkę na jakąś mniej rozciągniętą?
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    LeXin
    Level 9  
    Dobrze, po rozkręceniu i złożeniu gaźnika nic już nie przecieka, a kosiarka odpala za pierwszym razem, przy czym nie urywa mi ręki. Jest już duży postęp. Obroty według mnie nadal są wysokie, jednak znajomy uważa, że są jak najbardziej ok i że w trawie spadną.

    Oto filmik: http://www.youtube.com/watch?v=GfNJ0KyPrm8
  • #9
    Anonymous
    Anonymous  
  • #10
    LeXin
    Level 9  
    Rozumiem, że mam podgiąć tą blaszkę tak, aby przepustnica była bardziej zamknięta? Bo mi się wydaje, że jak podegnę tą blaszkę, to sprężyna będzie jeszcze bardziej napięta, przez co trudniej będzie w jakimś stopniu zamknąć przepustnicę.

    EDIT: Odgiąłem ją w stronę wajchy zamocowanej na lewą śrubę i obroty nie spadły, mimo mniejszego naprężenia sprężyny.
  • #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • #12
    LeXin
    Level 9  
    Przecież cały czas jest tak jak mówisz, czyli oś maksymalnie w lewo, dźwigni nie mogę już dalej przesunąć do gaźnika bo ją blokuje ten drut poprowadzony z jej górnego "oczka". Przepustnica jest cały czas otwarta maksymalnie i jedynie jak ręcznie ją kontroluję to obroty spadają praktycznie do zera.
  • #13
    Anonymous
    Anonymous  
  • #14
    LeXin
    Level 9  
    Jak już pisałem bardziej osi regulatora w lewo już przesunąć nie mogę. Tak jak jest to pokazane na zdjęciu, jest to pozycja maksymalnie odchylona w lewo - do oporu, coś ją blokuje.

    Czerwona część zaznaczona na zdjęciu ma pod sobą bolec (fioletowy kolor - przecinająca się linia), który opiera się o ściankę oznaczoną kolorem zielonym, także ta część już bardziej się w lewo nie obróci (w tej pozycji przepustnica jest całkowicie otwarta). Co najwyżej może obrócić się w prawo zamykając przepustnicę. Tym samym nie mogę przesunąć dźwigni w lewo, bo blokuje ją drut (niebieski), który mogę poruszyć tylko i wyłącznie w stronę prawą, zamykając przepustnicę.

    Pomarańczowym kolorem jest zaznaczona oś obrotu czerwonej części.

    Silnik Tecumseh - ogromne obroty, zepsuty regulator, wyciekające paliwo

    Nie wiem jak inaczej to jeszcze wyjaśnić. Wiem, że trochę słabo widoczne, ale po przybliżeniu widać w miarę dobrze.
  • #15
    Anonymous
    Anonymous  
  • #16
    LeXin
    Level 9  
    Nie rozumiałem, o który bolec chodzi. Przed chwilą byłem w garażu i starałem się przekręcić ten bolec jeszcze bardziej w lewo niż jest na zdjęci. Niestety nawet pod wpływem siły nic to nie dało. Czyli rozumiem, ze problem leży wewnątrz silnika?
  • #17
    Anonymous
    Anonymous  
  • #18
    LeXin
    Level 9  
    Tak tak, już wiem. Odkręciłem całkowicie tą śrubkę i nic to nie zmieniło. Pozycja tego bolca na zdjęciu jest maksymalnie obrócona w lewo, mogę ją tylko obrócić w przeciwną stronę.
  • #19
    Anonymous
    Anonymous  
  • #20
    LeXin
    Level 9  
    A wiesz czy gdzieś jest jakiś poradnik jak kolejno rozebrać silnik?
  • #21
    Anonymous
    Anonymous  
  • #22
    LeXin
    Level 9  
    Mam mały problem ze ściągnięciem misy olejowej. Idzie do pewnego momentu i dalej nie chce. Spróbować ściągaczem? Przez szczelinę znalazłem ten mechanizm, który pokazałeś na zdjęciu i wygląda jak najbardziej ok. Zębatka ma wszystkie zęby, a ciężarki są na swoim miejscu.

    PS: Jest to silnik 2T czy 4T? Niestety nigdzie nie mogę znaleźć oznaczeń tego silnika, więc i nie mogę w internecie nic znaleźć na jego temat.
  • #23
    Anonymous
    Anonymous  
  • #24
    LeXin
    Level 9  
    Już sobie poradziłem i jak pisałem wszystko jest tam jak najbardziej dobrze. Skręcę i zobaczę jeszcze raz co z tym regulatorem na zewnątrz. Posprawdzam kilka kombinacji.
  • #25
    Anonymous
    Anonymous  
  • #27
    Anonymous
    Anonymous  
  • #28
    pawel307
    Level 11  
    Witam, mam ten sam problem czyli za duże obroty, oś maksymalnie skręcona w lewo i brak reakcji, obroty nadal wysokie. Czy kolega jednak musiał dostać się do tego odśrodkowego regulatora w silniku, czy może udało się ustawić bez demontażu?

    Dodano po 35 [minuty]:

    Witam, jak to właściwie powinno być, śrubka w lewo czy w prawo tego regulatora, zamieszczam dwa zdjęcia i proszę o weryfikację.

    Silnik Tecumseh - ogromne obroty, zepsuty regulator, wyciekające paliwo Silnik Tecumseh - ogromne obroty, zepsuty regulator, wyciekające paliwo
  • #29
    gattuzo
    Level 9  
    Nie jestem fachowcem ale niedawno bawiłem się swoim regulatorem to może podpowiem.
    Regulator odśrodkowy znajduje się w silniku w miejscu gdzie na bloku znajduje się małe wybrzuszenie. Widać je na pierwszym zdjęciu za przewodem paliwowym nad śrubą mocującą silnik do reszty kosiarki. Regulator obraca się w osi pionowej i po uruchomieniu silnika "idzie" do góry powodując obrót dźwigni zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Cięgno idzie w prawo i obroty maleją.
    Nie wiem tylko czemu w tym wątku
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1997396.html
    jest inaczej. Czyżby regulator był po przeciwnej stronie?
  • #30
    Anonymous
    Anonymous