Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik Tecumseh - ogromne obroty, zepsuty regulator, wyciekające paliwo

LeXin 10 May 2012 15:39 27772 29
  • #1
    LeXin
    Level 9  
    Witam!
    Wiem, że takie tematy już były jednak mam trochę więcej problemów z tą maszyną. Jakiś czas temu kupiłem kosiarkę z silnikiem Tecumseh. Działała bardzo dobrze, jednak niedawno wszystko nagle przestało działać, a na dodatek przecieka z miejsca, które nie wiem jak się nazywa. Oddałem ją do sąsiada, który niby potrafił to naprawić za parę puszek piwa, no ale oddał ją i powiedział, że nic nie da się zrobić, także postanowiłem sam się za nią zabrać.

    To może pierw pokażę jak to wszystko wygląda na zdjęciach:
    Silnik Tecumseh - ogromne obroty, zepsuty regulator, wyciekające paliwo
    Silnik Tecumseh - ogromne obroty, zepsuty regulator, wyciekające paliwo
    Silnik Tecumseh - ogromne obroty, zepsuty regulator, wyciekające paliwo



    W innym temacie odnośnie regulatora znalazłem informacje, że ta sprężynka powinna być przyczepiona na odwrót, a do tego jest strasznie luźna, przez co ssanie jest ciągle otwarte. Co w tym przypadku zrobić?

    Kolejnym problemem jest kapanie paliwa po kilkukrotnym naciśnięciu tego czerwonego przycisku. Ciekanie z tego pojemniczka z rysunkiem tej dłoni. Ile może kosztować wymiana lub czy można coś takiego naprawić?

    Z góry dziękuję za pomoc.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    sm48
    Level 15  
    Zanim zaczniesz coś regulować przy sprężynce to zobacz dlaczego cieknie ci ze zbiorniczka z łapką. Prawdopodobnie masz dziurawy pływak lub nieszczelny zaworek którym ten pływak steruje.
  • #4
    LeXin
    Level 9  
    Dziękuję za odpowiedzi. Chodzi właśnie o te ogromne obroty. Wydaje taki odgłos jakby miała zaraz odlecieć.: D Chodzi właśnie o to że ta przepustnica jest ciągle otwarta. Co do tego zbiorniczka, to jak to sprawdzić? Można go jakoś otworzyć/rozebrać?
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    LeXin
    Level 9  
    Gdy ciągnę dźwignię regulatora do w stronę uchwytu kosiarki, silnik gaśnie. Co do tego zbiorniczka to zaraz rozkręcę i zobaczę. I w którą stronę odgiąć tą blaszkę? Czy nie lepiej wymienić sprężynkę na jakąś mniej rozciągniętą?
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    LeXin
    Level 9  
    Dobrze, po rozkręceniu i złożeniu gaźnika nic już nie przecieka, a kosiarka odpala za pierwszym razem, przy czym nie urywa mi ręki. Jest już duży postęp. Obroty według mnie nadal są wysokie, jednak znajomy uważa, że są jak najbardziej ok i że w trawie spadną.

    Oto filmik: http://www.youtube.com/watch?v=GfNJ0KyPrm8
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    LeXin
    Level 9  
    Rozumiem, że mam podgiąć tą blaszkę tak, aby przepustnica była bardziej zamknięta? Bo mi się wydaje, że jak podegnę tą blaszkę, to sprężyna będzie jeszcze bardziej napięta, przez co trudniej będzie w jakimś stopniu zamknąć przepustnicę.

    EDIT: Odgiąłem ją w stronę wajchy zamocowanej na lewą śrubę i obroty nie spadły, mimo mniejszego naprężenia sprężyny.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    LeXin
    Level 9  
    Przecież cały czas jest tak jak mówisz, czyli oś maksymalnie w lewo, dźwigni nie mogę już dalej przesunąć do gaźnika bo ją blokuje ten drut poprowadzony z jej górnego "oczka". Przepustnica jest cały czas otwarta maksymalnie i jedynie jak ręcznie ją kontroluję to obroty spadają praktycznie do zera.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    LeXin
    Level 9  
    Jak już pisałem bardziej osi regulatora w lewo już przesunąć nie mogę. Tak jak jest to pokazane na zdjęciu, jest to pozycja maksymalnie odchylona w lewo - do oporu, coś ją blokuje.

    Czerwona część zaznaczona na zdjęciu ma pod sobą bolec (fioletowy kolor - przecinająca się linia), który opiera się o ściankę oznaczoną kolorem zielonym, także ta część już bardziej się w lewo nie obróci (w tej pozycji przepustnica jest całkowicie otwarta). Co najwyżej może obrócić się w prawo zamykając przepustnicę. Tym samym nie mogę przesunąć dźwigni w lewo, bo blokuje ją drut (niebieski), który mogę poruszyć tylko i wyłącznie w stronę prawą, zamykając przepustnicę.

    Pomarańczowym kolorem jest zaznaczona oś obrotu czerwonej części.

    Silnik Tecumseh - ogromne obroty, zepsuty regulator, wyciekające paliwo

    Nie wiem jak inaczej to jeszcze wyjaśnić. Wiem, że trochę słabo widoczne, ale po przybliżeniu widać w miarę dobrze.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    LeXin
    Level 9  
    Nie rozumiałem, o który bolec chodzi. Przed chwilą byłem w garażu i starałem się przekręcić ten bolec jeszcze bardziej w lewo niż jest na zdjęci. Niestety nawet pod wpływem siły nic to nie dało. Czyli rozumiem, ze problem leży wewnątrz silnika?
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    LeXin
    Level 9  
    Tak tak, już wiem. Odkręciłem całkowicie tą śrubkę i nic to nie zmieniło. Pozycja tego bolca na zdjęciu jest maksymalnie obrócona w lewo, mogę ją tylko obrócić w przeciwną stronę.
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    LeXin
    Level 9  
    A wiesz czy gdzieś jest jakiś poradnik jak kolejno rozebrać silnik?
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    LeXin
    Level 9  
    Mam mały problem ze ściągnięciem misy olejowej. Idzie do pewnego momentu i dalej nie chce. Spróbować ściągaczem? Przez szczelinę znalazłem ten mechanizm, który pokazałeś na zdjęciu i wygląda jak najbardziej ok. Zębatka ma wszystkie zęby, a ciężarki są na swoim miejscu.

    PS: Jest to silnik 2T czy 4T? Niestety nigdzie nie mogę znaleźć oznaczeń tego silnika, więc i nie mogę w internecie nic znaleźć na jego temat.
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    LeXin
    Level 9  
    Już sobie poradziłem i jak pisałem wszystko jest tam jak najbardziej dobrze. Skręcę i zobaczę jeszcze raz co z tym regulatorem na zewnątrz. Posprawdzam kilka kombinacji.
  • #25
    User removed account
    User removed account  
  • #27
    User removed account
    User removed account  
  • #28
    pawel307
    Level 11  
    Witam, mam ten sam problem czyli za duże obroty, oś maksymalnie skręcona w lewo i brak reakcji, obroty nadal wysokie. Czy kolega jednak musiał dostać się do tego odśrodkowego regulatora w silniku, czy może udało się ustawić bez demontażu?

    Dodano po 35 [minuty]:

    Witam, jak to właściwie powinno być, śrubka w lewo czy w prawo tego regulatora, zamieszczam dwa zdjęcia i proszę o weryfikację.

    Silnik Tecumseh - ogromne obroty, zepsuty regulator, wyciekające paliwo Silnik Tecumseh - ogromne obroty, zepsuty regulator, wyciekające paliwo
  • #29
    gattuzo
    Level 8  
    Nie jestem fachowcem ale niedawno bawiłem się swoim regulatorem to może podpowiem.
    Regulator odśrodkowy znajduje się w silniku w miejscu gdzie na bloku znajduje się małe wybrzuszenie. Widać je na pierwszym zdjęciu za przewodem paliwowym nad śrubą mocującą silnik do reszty kosiarki. Regulator obraca się w osi pionowej i po uruchomieniu silnika "idzie" do góry powodując obrót dźwigni zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Cięgno idzie w prawo i obroty maleją.
    Nie wiem tylko czemu w tym wątku
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1997396.html
    jest inaczej. Czyżby regulator był po przeciwnej stronie?
  • #30
    User removed account
    User removed account